Gå til innhold

Svigermors snobberi går meg på nervene

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget
Skrevet

Jeg er så frustrert at jeg vet snart ikke hvilket bein jeg skal stå på. Ferier jul hos svigers for første gang, og det bygger seg opp til en kjempeklinsj mellom svigermor og meg. Til nå har jeg bitt i meg det meste, men føler hun tok kaka i kveld

I korte trekk:

Jeg skulle egentlig reise hjem til mitt hjemsted i dag, men siden bussen ikke går som planlagt, kommer jeg meg ikke hjem før i morgen. Svigers har planlagt et større selskap her i kveld, som jeg da kunne delta i siden jeg ikke kom meg hjem likevel. Trodde vi. Svigermor mener nemlig at jeg ikke kan kle meg pent nok! Jeg hadde kun med meg en kjole til jul, siden jeg bare trengte å pynte meg på julaften. Denne kjolen har nå på mystisk vis forsvunnet sporløst, jeg mistenker at den har havnet i feil pose og blitt med en av venninnene til svigerinnen min hjem. Har lett rundt hele huset, og ringt rundt til flere som har vært innom her etter julaften, men mysteriet forblir uoppklart. Siden jeg utover denne kjolen kun har casual klær, fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne komme til bords under middagen, og at jeg må holde meg på soverommet hele kvelden. De kunne sende inn noe mat til meg etter de er ferdige med å spise.

Jeg har nå sitti på soverommet i fire timer mens gjestene ute i stua hygger seg med ferske skalldyr, oksestek og sjokoladekake. Jeg er sulten som fy, men alle gjestene har fått (falsk) beskjed om at jeg ligger med omgangssyke, så det kommer til å bli hysteri dersom jeg går ut på kjøkkenet. Samboeren min er på jobb, så han kan ikke forsvare min situasjon, og resten av familien/gjestene tror jeg er syk.

Det eneste svigermor kunne foreslå som alternativ løsning var at jeg lånte klær av lillesøsteren til kjæresten min, som for det første bruker to størrelser under meg og for det andre kler seg i klær jeg aldri kunne følt meg komfortabel i (hun bruker strl 34 og er typen til å kle seg temmelig utfordrende).

Hadde mest behov for å blåse ut litt frustrasjon her, men kunne jeg gjort noe annerledes for å fikse situasjonen selv? De klærne jeg har med meg er utelukkende pene topper/gensre, en dressbukse og en fin dongeribukse (typen jeg glatt ville gått på byen med sammen med en kul topp). Men ingenting annet enn kjole er godkjent her i huset. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan traske inn på stua og si du ikke er syk, men at svigermoren din er det, grabbe med deg noe mat, gå tilbake til soverommet og aldri sette dine bein i huset igjen? Eventuelt klaske henne i huet med en planke.

Skrevet

Men i alle ..... :sjokkert:

Jeg har ikke ord! Men en ting er sikkert, ikke F om jeg hadde latt meg stenge inne på rommet en hel kveld og sultet, og ventet til noen gadd å kaste inn noen rester til meg. ALDRI i verden. Hvor er gubben din og hva sier han??

:klemmer:

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Herlighet... Eg skjønner godt frustrasjonen din. Eg hadde tatt på meg noen kule klær, spasert igjennom stua hvor alle hadde vært (og om noen hadde blitt hysteriske over det, hadde eg sagt at eg ikkje var sjuk og siden eg ikkje fikk være tilstede under middagen så ville eg heller ta meg ein tur ut) og stukket ut ein tur, enten på byen eller på besøk til noen venninner.

Skrevet

hehe, jeg trodde ikke folk var slik på ordentlig :ler:

Der i gården tror jeg ikke du kommer noen vei med det første. Bare vær deg selv og le litt i skjegget ... det ville iallefall jeg ha gjort!!

Gjest Problematique
Skrevet

:hakeslepp:

Dressbukse og pyntet topp burde da virkelig være fint nok!

Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg ville tatt på meg det mest shabby jeg har og stilt opp på middagen når gjestene kom før hun rakk å finne på en unnskyldning :) Bare for å vise at man ikke lar seg underkue :D

Skrevet

herre min for et menneske sier jeg bare..en pen bukse og topp burde da være mer enn godt nok...eller er det juleball hun arrangerer?

Skrevet

Jeg tror absolutt ikke gjestene hadde brydd seg om hvilke klær du går med. Det er jo bare å forklare siuasjonen.

Nei,det der hadde jeg aldri gått med på!

Skrevet

:hakeslepp::hakeslepp::hakeslepp:

Herlighet, er det mulig!?

Galskapen lever tydeligvis i beste velgående.

Bare det å i det hele tatt foreslå noe annet enn at du får være med på kvelden, er så fjernt fra min verden som det går an å komme. Og å begynne å finne på løgner og dekkhistorier, snakk om å lage seg problemer som ikke eksisterer (svigermor altså!)

Hva slags gjester var disse andre da, som angivelig ikke skulle tåle å møte noen i annet antrekk enn kjole? :klø:

Svigermor oppga ingen annen grunn enn antrekk? Høres helt sprøtt ut, blir sint på henne på dine vegne! :nei:

Skrevet

Blir vel siste jul med svigers antar jeg, i hvert fall om det gjaldt meg...

Skrevet

Nå skal jeg ikke nekte for at jeg er typen som liker å provosere når jeg selv blir provosert, så jeg hadde nok tatt på meg joggebukse eller lignende (i allefall klær jeg ikke var redd for...), kledd på meg ytterjakken, tatt med turen inn i stuen og sagt noe a'la "nå er jeg lei av å ligge inne på rommet, så jeg tar emg en tur ut..." og gjort det. Tatt en lang gåtur. Når jeg hadde kommet tilbake hadde jeg spurt om jeg kunne såise nå, tatt maten inn på rommet og blitt der. Så kunne svigers prøvd å forklare pinligheten for gjestene. Og så tatt opp med henne at det var uhøfflig og nedverdigende når gjestene var gått.... Mest sansynligvis hadde jeg jo også ikke møtt opp der i huset senere...

Skrevet

Puh, da er det ikke bare jeg som overreagerer her hvertfall.

Mannen er på jobb, har ikke snakket med ham ennå, men regner med han kommer til å bli skikkelig forbanna. Svigermor har laget ballade med det meste her i jula, så han er litt på bristepunktet for hva han tåler selv. Hun klikka jo på ham fordi han ikke skulle være med på en eller anna middag her tidligere - hun skjønner ikke at han ikke bare kan la være å dra på jobb.

Snakka med svigerfar isted (han kom med mat til meg) og han trodde også jeg hadde omgangssyke, så han ble svært overrasket da jeg fortalte at det ikke var tilfelle. Vi ble enige om ikke å lage noen skandale nå i kveld, men han skulle ta seg en prat med henne når gjestene har dratt. Flere her i huset har vært syke i løpet av jula, så tipper han ikke tenkte noe mer over det da hun sa jeg var dårlig.

Jeg likte tipset om å slå henne i hodet med en planke - det frister hvertfall ganske mye akkurat nå ;)

Men hvor kjolen min har blitt av er jo også et mysterium, nesten så jeg vurderer å ta på meg den styggeste treningsdressen til kjæresten og lete demonstrativt rundt hele huset etter den mens alle sitter der :gjeiper:

Gleder meg til å komme hjem nå, foreldrene mine skjønner ikke vitsen med å pynte seg til bryllup hver gang noen ramler innom på middag, hvertfall :fnise:

Skrevet

Jeg gikk inn i denne tråden og tenkte: "Endelig noen andre enn meg som blir lei av snobbete svigerforeldre!" (selv om mine også er fantastisk herlige og jeg elsker dem), men det der er jo laaaaaaangt utover snobbete. Det er jo helt ubeskrivelig frekt.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det der er ikke snobbete. Det der er uhøflig. Slik behandler man bare ikke en som er husets gjest, og i hvertfall ikke sin svigerdatter.

Hvis det er så "pinlig" at man "bare" har en penbukse og en topp så får man ta 10 sekunder til å forklare det uhørte i at svigerbarnet dessverre ikke greide komme seg hjem i tide og derfor ikke hadde nok fine klær til å besøke hennes kongelige høyhets Mrs Bucket Den II kongelige bord i et for anledningen godkjent antrekk.

Jeg gleder meg til å høre hennes sønns reaksjon.

Skrevet
Du kan traske inn på stua og si du ikke er syk, men at svigermoren din er det, grabbe med deg noe mat, gå tilbake til soverommet og aldri sette dine bein i huset igjen? Eventuelt klaske henne i huet med en planke.

denne får min stemme. du må faen i meg gi svigermoren din KLAR beskjed på at hun ikke noensinne igjen får behandle deg på den måten!

Skrevet

denne får min stemme. du må faen i meg gi svigermoren din KLAR beskjed på at hun ikke noensinne igjen får behandle deg på den måten!

Skrevet (endret)

Det er bare det mest sinnsyke jeg har hørt :hakeslepp: Alvorlig talt? Synd du ikke gikk for joggebukse varianten... Men når (forhåbentligvis!) både mann og svigerfar er sjokkert bør jo svigermor få en overhaling. Inviter alle utenom henne til neste jul sier jeg!

Endret av Meg_457

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...