Gjest Gjest_Gunnar_* Skrevet 5. januar 2010 #41 Skrevet 5. januar 2010 Kuvertpris på 1500? Det er rett og slett sløsing med penger. Dere kunne faktisk invitert tre ganger så mange for samme prisen.. Synes ikke du har noe rett til å klage over dårlig råd her. Når man legger alt sammen til slutt, så skal det godt la seg gjøre å komme under denne prisen, nesten samme hvor man har det. Dette er underforutsetning at alkohil/drikke er med i denne prisen.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #42 Skrevet 19. januar 2010 Hei! Denne diskusjonen var spennende synes jeg. Jeg er forlover og har nettopp fått vite av bruden at jeg ikke får ha med meg min kjæreste i bryllupet fordi vi ikke er gift eller har vært sammen "lenge nok". De har en trang gjesteliste, men har fortsatt ikke bestemt alle som skal inviteres enda eller sendt ut innbydelser. Jeg ble personlig veldig lei meg for at jeg ikke får ha med meg min partner på en slik dag som dette. Er det dårlig gjort av meg?
Endelig Skrevet 19. januar 2010 #43 Skrevet 19. januar 2010 Hei! Denne diskusjonen var spennende synes jeg. Jeg er forlover og har nettopp fått vite av bruden at jeg ikke får ha med meg min kjæreste i bryllupet fordi vi ikke er gift eller har vært sammen "lenge nok". De har en trang gjesteliste, men har fortsatt ikke bestemt alle som skal inviteres enda eller sendt ut innbydelser. Jeg ble personlig veldig lei meg for at jeg ikke får ha med meg min partner på en slik dag som dette. Er det dårlig gjort av meg? Som forlover synes jeg tingene stiller seg litt annerledes. Jeg synes bruden hadde kunnet tenkt litt ekstra over det siden du er i et seriøst forhold (antar det siden du blir lei deg), men når først bruden har bestemt at det blir slik må du nesten bare respektere det. Men jeg forstår deg godt. Det er helt greit og bli lei seg, men ikke la det gå utover henne og den store dagen hennes.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #44 Skrevet 19. januar 2010 Hei! Denne diskusjonen var spennende synes jeg. Jeg er forlover og har nettopp fått vite av bruden at jeg ikke får ha med meg min kjæreste i bryllupet fordi vi ikke er gift eller har vært sammen "lenge nok". De har en trang gjesteliste, men har fortsatt ikke bestemt alle som skal inviteres enda eller sendt ut innbydelser. Jeg ble personlig veldig lei meg for at jeg ikke får ha med meg min partner på en slik dag som dette. Er det dårlig gjort av meg? Nja, jeg ville syntes det var rart dersom bruden har truffet kjæresten din noen ganger, men dersom det er helt ferskt og de ikke kjenner hverandre noe særlig, synes jeg ikke det er noen grunn til at du skal være lei deg. Jeg skal selv gifte meg til sommeren, og skal sende ut invitasjoner i løpet av denne måneden, og de kjærestene til mine og forlovedens venner som vi ennå ikke har truffet, blir ikke invitert.
Sort Pastill Skrevet 19. januar 2010 #45 Skrevet 19. januar 2010 Jeg ser ikke helt poenget med å invitere folk man ikke kjenner. Et bryllup er ingen bli-kjent-fest, det handler om å feire brudeparet! Jeg ønsker ikke å gå rundt og hilse på nye folk og "hvor vokste du opp, hvem kjenner du her?" på bryllupsdagen. Er dette samboere/ kjærester av venner, så virker det naturlig at man har fått noe bekjentskap til hverandre fra før. For eksempel en vanlig fest... Hvis ingen av oss har hatt interesse for å tilbringe tid sammen til vanlig for å bli litt kjent i det minste, hva i all verden skal de bry seg med bryllupet vårt da? For den gode maten? Jeg hadde ikke blitt fornærmet hvis kun min kjære ble invitert. Dette har skjedd før, han har barndomsvenner jeg kun har truffet et par ganger. Tror heller jeg hadde følt meg ukomfortabel og malplassert med å sitte og høre på private taler om tilnærmet ukjente mennesker. Jeg er helt enig!
Gjest Gjest_Steinar40_* Skrevet 19. januar 2010 #46 Skrevet 19. januar 2010 Dette er jo såre enkelt. En må ha kategorier av gjester, og invitere grupper. Gruppe A: Foreldre, besteforeldre og søsken Gruppe B: Tante og onkler. Gruppe C: Nære venner Gruppe D: Søskenbarn Gruppe E: Øvrige venner. Deretter setter du opp en enkel regel: Vi inviterer kun etablerte par og med det mener vi samboere,forlovede og gifte.
Gjest Lea Skrevet 19. januar 2010 #47 Skrevet 19. januar 2010 Vi har valgt å invitere alle gjestene som er gift eller samboer med følge, selv om det da blir et par stykker vi ikke har møtt. De som "bare" er kjærester inviterer vi hvis vi kjenner kjæresten. Synes det er greit å gjøre det slik.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå