Gå til innhold

Råd for oss med mye klær og liten plass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke plass til klærne mine i garderobeskapet mitt, ikke på langt nær, og da snakker jeg bare om klær jeg bruker, jeg har masse lagret i både boden i leiligheten og kjelleren. Har noen smarte oppbevaringsløsninger å anbefale? Har ikke plass til f.eks et løst stativ.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ha ullsokker, strømpebukser og belter i esker under senga. Blir litt bedre plass i hvert fall.

Skrevet

Har du veggplass? Hvis gulvplassen er oppbrukt må du tenke vegg. Noen jeg kjenner som bodde ekstremt trangt monterte hyller med plastesker til oppbevaring på veggen. Eventuelt henge opp kjøkkenoverskap fra IKEA

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Heisann, hva med å kjøpe sånne vacuumposer på biltema? Legg alt tøy som ikke er sesong i dem, bruk støvsugeren på posen, og vips så tar klærne mye mindre plass.

Klem

Line

Skrevet

Flere gode tips her, takk! Hadde ikke tenkt på å henge opp på veggen, må sjekke ut om IKEA har smarte løsninger. Å lagre i vacuum-poser er ikke et alternativ, siden dette er klær jeg bruker, NÅ, alt som ikke er i sesong/ikke passer/av andre grunner ikke blir brukt, er lagret vekk.

Gjest Gjest_ina_*
Skrevet
Jeg får ikke plass til klærne mine i garderobeskapet mitt, ikke på langt nær, og da snakker jeg bare om klær jeg bruker, jeg har masse lagret i både boden i leiligheten og kjelleren. Har noen smarte oppbevaringsløsninger å anbefale? Har ikke plass til f.eks et løst stativ.

Skuff under sengen til bukser osv.

Henge opp fine vesker o.l på kortsidene av bokhyller etc, er de fine er det jo bare fint å vise dem fram:)

Kjøp møbler med oppbevaring. Sofaen min har feks rom under hvor jeg legger ting. Og hos meg er det ikke bøker i bokhyllen, bare masse kurver og hyller med klær:) Jeg har også en DYP kommode med masse plass, mange som er altfor små. Kan vurdere å bytte klesskap/klesskommode?

Skrevet

Knagger! IKEA har knagger man kan henge over dørene, slike har jeg hengt over både soveromsdøra og dørene til garderobeskapet. Også kan du henge kjoler og klær som er pene til å henge fremme på et klesstativ, ett sånt et med hjul på.

Skrevet

Jeg har en skuff under senga som jeg har alt av tskjorter, gensere (som ikke er SÅ tykke) og topper i. Disse brettes sånn at de "står", og det går da mange i en sånn skuff. Fikk ideen fra denne youtube videoen

ca seks minutter ut

Skrevet

Vær kritisk, og sorter ut/kast/gi til Fretex ting du ikke bruker. Kjøp også ting av god kvalitet, og heller færre plagg. Det siste er vanskelig, men veldig givende, synes jeg. ;)

Skrevet (endret)
Vær kritisk, og sorter ut/kast/gi til Fretex ting du ikke bruker. Kjøp også ting av god kvalitet, og heller færre plagg. Det siste er vanskelig, men veldig givende, synes jeg. ;)

Tro meg, jeg har kritisk gått igjennom garderoben min og nådeløst forkastet i hytt og pine- det er bare det at den fortsatt er innmari omfangsrik- det var mye å ta av...og en stor prosentandel av plaggene er kvalitetsplagg i en dyrere prisklasse, det er ikke lassevis med polyesterlørver kjøpt på salg hos Gina Tricot og H&M. Jeg gir ikke boyfriend-blazeren i ull, som passer fra Acne til Fretex, heller ikke skinnkjolene fra Gestuz, Mod-kjolene fra Marmalade, skjørtene fra Modstrôm etc, etc. Jeg bruker 97% av det som befinner seg i (og tytende utenfor) klesskapet jevnlig.

Problemet mitt er at jeg går for kvalitet og kvantitet.... :sjenert:

Endret av Quirky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...