Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en liten familie som feirer hele julen alene hvert år. Vi koser oss skikkelig, men hører om alle disse familieselskapene overalt. Vi har liten slekt som bor utenlands og som vi har liten kontakt med, derfor har vi ikke denne muligheten. Men for oss er det heller ikke noe savn. Men bør vi invitere noen kun for ungene eller kan vi fortsette å kose oss alene med god samvittighet?

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Kos dere alene. Det viktigste er t dere koser dere, ikke at dere oppfyller den gemene hop sin oppfatning av hvordan dere skal feire jul.

Skrevet

Så länge ni njuter av helgen som den är så är det väl bra. Försök inte att drömma om något ni inte kan få kring helgen, då blir det lätt trist.

Vi har inte heller familjen nära, bara en släkting på 50 mils avstånd och de flesta 100 mil bort. Vi träffas på julafton och sen är det inga fler middagar eller sällskap. Jag försöker njuta av lugnet och dagen som den är, låter barnen leka med julklapparna och vara lediga. Eventuellt avtalar vi att träffa någon kompis till barnen eller mig som inte heller har släkt nära.

Tid tillsammans, utan träningstider, måsten, kalas/bursdagar och annat - det är ganska sällsynt och värdefullt.

Hade jag/vi haft stor släkt här och varit van vid många middagar så hade det nog varit annorlunda, då hade jag nog saknat det.

Skrevet

Jeg har heller ingen stor familie der jeg bor. Før så pleide vi å ha julelunsj på 1. eller 2.juledag hvor vi spiste rester fra julemiddagen. Men ikke nå lengre.

Med foreldrene mine har jeg en tradisjon hvor vi drar på kino 2.juledag. Ikke ofte vi gjør noe sammen alle 4 lengre.

Bare kose dere alene akkurat sånn som dere vil!

Skrevet

Kos dere med god samvittighet :)

Det er deres liv og dere som skal ha det kjekt. Julen skal ikke handle om å gjøre som "alle andre" bare fordi det virker som mange har tradisjoner en selv ikke har.

• 8 måneder senere...
Skrevet

pleide å gjøre det før, men vi sees jo ellers oxo, ser ingen vits.

Skrevet

Vet ikke om det er noe Vestlandsfenomen jeg, men hvor jeg kommer fra har "alle" mange familieselskaper gjennom hele romjula, om det så er frokoster, kaffeslabberas med masse kaker selvfølgelig, eller middager. Men jeg synes det viktigste i jula er at man koser seg slik man selv liker det! Jeg elsker å treffe masse familie i jula, selv om vi treffes hele året, så er det liksom ekstra kjekt i jula. Ha det hyggelig i jula akkurat slik dere bruker og liker det! :)

Skrevet

alt har forandret seg. Foreldrene er skilt og har samboere med barn på sin kant, huff mye styr. lange avstander og i det hele tatt, jeg måtte sette ned foten for jeg ble revet i alle retninger.

Det skal være ro og fred i julen, så jeg skapte min egene jul med venner og lot familien vite at jeg kom på besøk senere. Og det gjør jeg. Trenger ikke være noe spes grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...