tritonus Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 Jeg skal på fest på mandag, men har et spørsmål.. Skjønner at dette er individuelt, men er det generelt sånn at man kan bli mer fyllesyk av vin (hvitvin i dette tilfellet) enn sprit? Jeg har alltid drukket sprit, og har ikke blitt særlig fyllesyk, men forrige gang jeg drakk vin likte jeg den fylla mye bedre, fordi jeg ble så glad og jeg "svevde" mer (haha, ok, dette hørtes veldig rart ut), men dagen derpå ble jeg mye kvalmere og hadde mer hodepine enn vanlig. Det er mulig dette også hadde noe med at jeg la meg når jeg var full (?). Altså; jeg har lyst til å drikke vin på festen, men er så redd for at jeg skal bli syk dagen etterpå.. Hva annet kan jeg gjøre for å unngå å bli syk dagen etter?
Eplefe Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 Drikk noe annet enn alkoholholdig drikke, sørg for å holde deg hydrert, og ha noe salt i magen. Voila.
Inx Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 Allergitabletter og vann før du legger deg.
Shade Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 Det er litt forskjellig fra person til person men sånn generelt er det vel brunt brennevin, rødvin, feilblanding (øl før vin blir fin, vin før øl blir søl) og å blande for mye man blir mest fyllesyk av. Ellers så er det å legge seg på stigende promille en sikker vei til mer fyllesyke Forskjellige forhåndsregler kan være: Å ta en allergipille før du skal drikke og en før du legger deg, men igjen, folk er forskjellige og det virker ikke på alle. Å drikke masse vann i løpet av dagen og være våken minst en time fra du har sluttet å drikke er ett godt tiltak Å spise godt før du begynner å drikke ev. mens du drikker Kos deg!
tritonus Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2009 Takk for svar. Jeg klarer bare ikke å bestemme meg for om jeg skal drikke vin eller sprit.. Som jeg skreiv var fylla med vin så utrolig mye morsommere, men ikke dagen derpå. Men, av sprit blir jeg så utrolig mett fordi jeg ikke klarer å shotte det, og jeg blander det med brus. Hvorfor -må- jeg være så ubesluttsom, hehe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå