Quirky Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 Håret mitt er skadet etter mye kjemisk behandling, og trenger enda mer fukt enn jeg får fra hårkuren jeg bruker (Fudge Dynamite). Har lest på MAU og andre steder at folk har hatt gode resultater etter bruk av olje i håret- mange på MAU raver for eksempel om Olivenolje som hårkur. Men, jeg har lest at olivenolje er "acidic", og derfor stripper farge. Hvilke oljer er ikke "acidic" (sorry, vet ikke hva korrekt norsk betegnelse blir)? Hva med mandelolje? Kan disse også strippe farge? Hva med Jojoba-olje, det er jo egentlig ikke en olje, men flytende fruktvoks- er den trygg? Har sortfarget hår, nyfarget for under en uke siden, og vil nødig miste mer farge enn nødvendig.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 Acidic betyr sur (antagelig oljer som inneholder organiske syrer/syregrupper?). Utover det kan jeg ikke hjelpe deg hverken med hvilke oljer som er sure eller om dette funker
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Aner ikke noe om dette med oljer men kan gi deg et annet tips. Jeg bruker sheasmør i håret. Det gir godt med fukt nå på vinteren. Tar det i på morgenen før jeg fikser håret, blir ikke fett. Jeg har tørt hår som har masse striper. På kvelden bruker jeg kokosolje som fuktkur over natten. Dette sammen med Redken cat kur en gang pr uke holder håret mitt fint.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 For å bevare fargen din kan du kjøpe en sort shock farge feks denne http://www.rockcollection.co.uk/Cart/Produ.../7357/View.aspx Ta litt av fargen å bland det i balsamen ved behov. Genialt for å bevare farg så lenge en ikke har ettervekst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå