Gå til innhold

Julegaver.......hjelp


majan

Anbefalte innlegg

dere tror vel sikkert jeg er helt gal blitt, men jeg har allerede tenkt på julegaver jeg da. Godt for alt man blir ferdig med.

Men vi skal kjøpe gaver til en masse unger, og jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe fornoe. Så kanskje noen av dere kan hjelpe meg

Disse skal jeg kjøpe til;

jente 14 år, gutt 10 år, 4 jenter på 3 år, 2 tvillinggutter på 4 år, gutt på 7 år, 2 gutter på 3 år

Så kanskje det er noen som har noen forslag så ville det vært kjempe fint, jeg liker og kjøpe slike gaver som ikke alle andre kjøper. Gavene skal ligge på fra 100-300 kroner til hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen har de times salg på fru lung - løp å kjøp....de hadde satt ned klær til 70 % + billige sengsett til barn :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jente 14 - ting hun vil ha bruk for senere, litt voksne ting.

Kopper, glass, tallerkner, bestikk...

Kosmetikk (hvis hun sminker seg?) Gavekort på ansiktsmassasje? en stilig topp + stilig belte?

gutt 10 - gavekort på cd? parfyme?

jenter 3 - klær + leke?dukkeklær? tegnesaker?

gutter 4 - tegnesaker?

gutt 7 - ?

gutt 3- klær + leke

Bare noen forslag... :)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker!

Det blir ikke jul hvis man ikke får bøker, det kan ungene like gjerne venne seg til med en gang :kul:

Jeg kjøper bøker på salg - prøver å finne av gode forfattere, bøker jeg vet ungene mine likte. Det er mange gode barnebøker, og i mange bokhandler har de sortert dem "etter alder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter på tre elsker alt som har med utkledning å gjøre og gjerne sånne "prinsessekjoler"

Jenter på fjorten vil helt sikkert ha kontantkort til mobilen!

Gutt på sju, da er lego en sikker vinner.

Gutt på ti, tryggest med gavekort på cd som sagt over her.

Gutt på tre vil sikkert ha en diger dumper eller et garasjehus med småbiler.

Ellers er gutter på fire nesten det samme som treåringer, men de går det an å begynne å kjøpe lego til. Husk at det er jul og vinter- inneleker vi snakker om...

Ellers er verktøykasser også populært blandt de gutta der i barnehagen...

Og jeg begynte julegavehandelen i mai.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verktøysett til små gutter er en sikker vinner.

Clas Ohlsson har slike sett med verktøybelte og diverse verktøy til en billig penge. Har kjøpt slike til to små slektninger og de ble overbegeistret.

Så vidt jeg husker var dette skikkelig verktøy, ikke bare plast. Men det var mindre enn voksen-verktøy likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jente 14 - ting hun vil ha bruk for senere, litt voksne ting.

Kopper, glass, tallerkner, bestikk...

Dette synes jeg bare er en god idé hvis du vet at jenta samler på sånt. Sannsynligvis er det leeeenge til hun får bruk for det, og kanskje det bare blir noe som det blir problematisk å oppbevare i årevis.

Jeg tror mange 14-åringer vil bli skuffet over å få "hus-ting" til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor bare til gutter????

Det var ikke diskriminerende ment.

Verktøysett til gutter er som regel en sikker vinner, mens samme gaven til jenter er en veldig mindre sikker gave.

Det er jo bare å innse at en slik gave mest sannsynlig gleder en gutt mye mer enn en jente!!

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke diskriminerende ment.

Verktøysett til gutter er som regel en sikker vinner, mens samme gaven til jenter er en veldig mindre sikker gave.

Det er jo bare å innse at en slik gave mest sannsynlig gleder en gutt mye mer enn en jente!!

Clea

Hvorfor tror du det? Jeg tror du tar feil. En har en tendens til å tro at gutter setter mere pris på dette enn jenter, men den rette gutten kan synes at det er en kjempekjedelig gave, og den rette jenta kan sette stor pris på det. Verden blir kjedelig dersom en bare gir dokker til jenter fordi det er det en tror det er det de vil leke med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De småjentene jeg kjenner hadde ikke satt pris på verktøysett.

Men det var slett ikke miningen å tråkke på likestillingen. :-?

Beklager så mye.

Verktøy sett er en fin gave til barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for masse gode forslag, jeg har vært på senteret idag og kjøpt tre julegaver allerede. Også holder jeg på og broderer juleduker til min svigermor som hun skal få i julegave.

Synes det er så godt og slippe og stresse med dette de siste ukene før jul, da er det alltid så mye annet man må gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De småjentene jeg kjenner hadde ikke satt pris på verktøysett.

Men det var slett ikke miningen å tråkke på likestillingen. :-?

Beklager så mye.

Verktøy sett er en fin gave til barn.

For ikke å snakke om større "barn" som snart skal flytte for seg selv. Myyye mere spennende enn kopper og kar, og det er sansynligvis ingen andre som har tenkt på å gi det til jentene, så en blir helt alene om æren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(...), men den rette gutten kan synes at det er en kjempekjedelig gave, og den rette jenta kan sette stor pris på det. (...)

My point excacly!

Kom på en ide til forresten....

Hvis barna er Harry Potter-fans kan Harry potter-effekter være ett bra kjøp!! :D (eller andre effekter for den del...)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan feks kjøpe bøker på www.bokkilden.no

eller klær på www.barnogleker.no

eller leker hos anaconda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lommelykt er en veldig populær gave og de kan fås i ulike prisklasser. Kikkert har også vært populær her. Lego/Duplo er vanligvis en sikker vinner også. Til større jenter så er det klær, smykker, belter, cd og sminke som slår ann. Kontantkort står også ofte på ønskelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...