Yme Skrevet 27. desember 2009 #61 Skrevet 27. desember 2009 I alle dager. Hvis du har SÅ enkelt syn på det at en skjerm er en skjerm bare den viser det du vil se, så blir det jo totalt håpløst å diskutere RIMELIG seriøst med deg... Alt om iMac (tekniske specs) finner du her: http://www.apple.com/no/imac/specs.html Så fordi jeg syns en skjerm er bra nok så lenge den fungerer, så er det ikke mulig å diskutere data med meg? Da er du åpenbart mer nerd enn meg, så jeg kan vel bare pakke sammen sakene mine og innse at jeg har tapt hehehe Gjelder dette tastatur også eller? Jeg har faktisk hatt det samme tastaturet i 10 år nå, så det er nok verken upp to date eller moteriktig på noen som helst måte. Jeg føler ikke annet enn skam, Epleknollen. Jeg er ikke halvparten av det jeg en gang var Gratulerer med seiern! Mac er bedre enn PC, å jeg har skikkelig dårlig tastatur... Det gjør vondt, men mest fordi jeg har blitt så forelska i deg det siste døgnet.
Gjest Epleknollen Skrevet 27. desember 2009 #62 Skrevet 27. desember 2009 Så fordi jeg syns en skjerm er bra nok så lenge den fungerer, så er det ikke mulig å diskutere data med meg? Joda, men det viser at du ikke bryr deg om kvalitet overhodet, og det er jo det vi diskuterer. Det er en grunn til at man får skjermer fra 900 kr til 90 000 kroner skjønner du. Lykke til med PC-en din, og din søken etter en PC med super skjerm til 6500 som knuser nye iMac 27" Tror du blir letende leeeenge...
Gjest Epleknollen Skrevet 27. desember 2009 #63 Skrevet 27. desember 2009 . En PC kan man oppgradere bit for bit, å det er enda en ting jeg føler at er greiere med PCer, og for min del gjør dem mer brukervennlige. Hva er spesifikasjonene på macen din da? eh...du sier lengre oppe at du ikke skjønner at det er driftsutgifter på en pc... Å "oppgradere bit for bit" som du sier her, vil de fleste kalle driftsutgifter
Zealuu Skrevet 27. desember 2009 #64 Skrevet 27. desember 2009 Siden når er oppgraderinger driftskostnader? Det er oppgraderinger. Langt i fra det samme. Om du vil oppgradere en mac, må du vel levere den inn til noen som for blodpris kan montere litt nyere, fremdeles overprisede komponenter. En kompetent PC-bruker kan enkelt kjøpe inn enkeltkomponenter og montere dem selv, til en langt mer fornuftig pris, og likevel oppnå høyere ytelse.
Henkie Skrevet 27. desember 2009 #65 Skrevet 27. desember 2009 Siden når er oppgraderinger driftskostnader? Det er oppgraderinger. Langt i fra det samme. Om du vil oppgradere en mac, må du vel levere den inn til noen som for blodpris kan montere litt nyere, fremdeles overprisede komponenter. En kompetent PC-bruker kan enkelt kjøpe inn enkeltkomponenter og montere dem selv, til en langt mer fornuftig pris, og likevel oppnå høyere ytelse. Om du vil oppgradere RAM eller sette inn større harddisk, kan det neppe gjøres enklere enn feks på en MacPro. Det er ikke dyrere enn til en hvilkensomhelst PC
Yme Skrevet 28. desember 2009 #66 Skrevet 28. desember 2009 (endret) Joda, men det viser at du ikke bryr deg om kvalitet overhodet, og det er jo det vi diskuterer. Det er en grunn til at man får skjermer fra 900 kr til 90 000 kroner skjønner du. Lykke til med PC-en din, og din søken etter en PC med super skjerm til 6500 som knuser nye iMac 27" Tror du blir letende leeeenge... Hehehe, du bare kødder med meg du Ja, en skjerm til 900 kr er for dårlig til å brukes, men om jeg hadde kjøpt meg en bra skjerm for et par år siden, så ser jeg ingen grunn til å måtte oppgradere den før den slutter å fungere. Forøvrig bruker jeg en helt ny 42" LED skjerm, så kvalitet er noe jeg bryr meg om. Det er bare det at jeg også bryr meg om økonomi, så en skjerm holder til jeg ikke vil ha den mer, og jeg liker PCer fordi de er markant billigere enn mac, og man får samme om ikke bedre ytelse for pengene. eh...du sier lengre oppe at du ikke skjønner at det er driftsutgifter på en pc... Å "oppgradere bit for bit" som du sier her, vil de fleste kalle driftsutgifter Bensin til en bil er driftsutgifter. Nye deler og oppgraderinger av en PC er valgfritt og mer økonomisk enn å kjøpe en ny maskin, som man ofte må med apple sine produkter. Om du vil oppgradere RAM eller sette inn større harddisk, kan det neppe gjøres enklere enn feks på en MacPro. Det er ikke dyrere enn til en hvilkensomhelst PC Det kan godt hende, men du får ikke bygd hele maskinen fra bunn av, eller bytte ut hver eneste del om du har behovet. Om PCen din blir ødlagt kan du bare bytte den ødlagte delen. Om Macen din blir ødlagt må du sende den inn til sørvis. Endret 28. desember 2009 av Yme
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå