Gå til innhold

Hvordan finne jeans som passer?

Anbefalte innlegg

Gjest problembarn
Skrevet

Har alltid store problemer med å finne meg jeans som passer. Det største problemet er at jeg ikke har peiling på hvilken størrelse jeg bruker. Det ender ofte med at jeg tar en tilfeldig størrelse som jeg prøver og så gir jeg opp, hater nemlig å stå i prøverom (blir svett bare av å tenke på det faktisk). Alle størrelsene er jo litt forskjellige fra butikk til butikk, noe som er ekstremt forvirrende.

Det eneste jeg vet er at jeg bruker str. 36 i bukser på HM. Men hvilken størrelse bruker jeg da i disse 26-27-28 størrelsene?

Noen som kan gi en liten oversikt på forskjellige størrelser i butikker, hva de tilsvarer. osv?

Det er nemlig utrolig frustrerende med alle disse bomkjøpene hele tida. Har altfor mange jeans med heng i rompa, som er for store i livet osv. Tror ikke jeg er den eneste med det problemet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg har så gode råd utenom å prøve og atter prøve. Jeg er ca samme størrelse som deg og bruker som oftest 27 når livvidden er målt i tommer. Men det varierer så utrolig mye, noen bukser er for stor i 26, andre merker har jeg prøvd i 30 og ikke fått de over rumpen en gang. Det kommer jo også an på hva slags bukse du ser etter, hvor mye stretch det er i de osv.

Men generelt er min erfaring at for å få en bra dongeribukse må man opp i pris.

Gjest Gjest_Sandra_*
Skrevet

Har detsamme problemet som deg. Jeg er 36 på HM, men på Levis har jeg 25/32. I only bukser bruker jeg 26, men de utvider seg alltid! Skulle gjerne hatt 25.. Men de blir alltid for store i livet.. Hva slags bukse utvider seg ikke da? Jeg har også en del bukser fra qxl, men det er samme greia der.. 26 er for stort.. Jeg er egentlig ikke så tynn, så jeg vet ikke hvor folk finner de fine buksene som sitter så bra

Skrevet

Jeg vil anbefale å gå i en av merkebutikkene (Levis, JC el.l.) en dag det er lite folk i butikken, og så rett og slett be en av dem som jobber der om hjelp. De kan svinse rundt i butikken og finne bukser til deg mens du står i prøverommet, og kan hjelpe deg med å se hvilken modell som passer. Du MÅ ikke kjøpe noe der selv om du får hjelp. Jeg lærte dette en gang jeg ble "overfalt" av en ivrig selger. Jeg tenkte bare jaja, hvorfor ikke, og lot meg overøse med forslag og prøv denne, og prøv denne her, og ble faktisk veldig fornøyd til slutt :) Lærte en hel masse om hvilke modeller som passer til meg og hva jeg skal se etter.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Vet at dette er en gammel tråd. Men hvor finner man levis jeans butikken i Oslo?

Gjest Gjest
Skrevet

Levis store i Karl Johans gt 12 tror jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...