Henkie Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 Hvordan opplevde du det? Svar kort Eks. Mann 35 Fra PC til Mac for 2 år siden Opplevde Mac som mer brukervennlig og mer stabilt
Fluffe Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 (endret) nei det har jeg faktisk ikke. heller ingen planer. er ganske fornøyd med pcen min jeg . skjelden problemer med pcen min . de fleste feil skyldes som regel bruke problemer har prøvd mac,men er ikke noe for meg Endret 26. desember 2009 av estella87
Cata Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 Jeg går fram og tilbake hver dag omtrent. Bruker PC på jobb og Mac hjemme. (Har brukt PC lengst.) Overgangen var helt uproblematisk. Jeg foretrekker Mac pga. den starter raskere og er kanskje noe kjappere generelt. Men det må også sies at PC'n jeg har på jobb er utgammel (2002 modell ) så det har kanskje "litt" å si for den generelle hastigheten. Synes i grunnen begge deler er stabile,men da jeg hadde PC hjemme og brukte den til surfing så opplevde jeg vel at den hang seg oftere enn det Mac gjør. Som sagt - jeg foretrekker Mac og kommer nok til å satse på det hjemme, men har ingen problemer med å bytte mellom de to.
Henkie Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2009 nei det har jeg faktisk ikke. heller ingen planer. er ganske fornøyd med pcen min jeg . skjelden problemer med pcen min . de fleste feil skyldes som regel bruke problemer Da ttrenger du egentlig ikke svare :-) Var her på jakt etter de som har gått den ene eller andre veien...
Fluffe Skrevet 26. desember 2009 #5 Skrevet 26. desember 2009 (endret) Da ttrenger du egentlig ikke svare :-) Var her på jakt etter de som har gått den ene eller andre veien... spm er jo Har du gått fra PC til Mac eller omvendt? som i ja og nei spm ... hva med å lære deg å formulere deg litt bedre enn å være frekk forde noen svarer på det overskriften sier!!! Endret 26. desember 2009 av estella87
Henkie Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. desember 2009 spm er jo Har du gått fra PC til Mac eller omvendt? som i ja og nei spm ... hva med å lære deg å formulere deg litt bedre enn å være frekk forde noen svarer på det overskriften sier!!! Vel...beklager det ble oppfattet slik. Jeg la inn et smiletegn, slik at det ikke skulle oppfattes som frekt, men...sånn er det... Ser at emnet kunne være forvirrende og beklager det.
fink Skrevet 26. desember 2009 #7 Skrevet 26. desember 2009 kanskje jeg får "refs" nå, siden jeg egentlig ikke har gått fra det ene til det andre, men tar sjansen. Jeg har jobbet mye med både pc og mac, men har valgt pc i privat sammenheng, dette rett og slett fordi du får mer for pengene. Apple produserer gode og kraftige maskiner, men en pc med tilsvarende egenskaper er mange tusen kroner billigere. Det apple nemlig er flinkere til enn å lage varer, er MARKEDSFØRING og DESIGN. Apple har en enorm merkestyrke, og er svært gode på produktplassering. Dessuten er det mye god programvare som er laget for mac, MEN det aller meste er også kompatibelt med windows. Jeg har alt jeg trenger på min pc. Mac får også pluss for god brukervennlighet. MEN jeg er godt vant med operativsystemet til windows, så det har jeg overhodet ikke bruk for. De eldre generasjoner kan nok finne dette nyttig. Skal likevel sies at vista ligner litt på apple på den måten at det er enkelt å bruke for de uerfarne. For en riktig god pc må du kanskje ut med 10- 17 000, mens mac godt over 20 000. Dersom jeg blir stinn av penger kan det godt hende at jeg velger mac i framtiden, men da kun fordi maskinene har lekkert design, ikke fordi de tilbyr meg noe nytt.
Perledrøm Skrevet 26. desember 2009 #8 Skrevet 26. desember 2009 Gikk fra PC til Mac for 6 år siden. Synes Mac er enklere, og de har ikke så mye dill-dall som PC har. Enklere å innstallere programmer og penere design.
Henkie Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 26. desember 2009 kanskje jeg får "refs" nå, siden jeg egentlig ikke har gått fra det ene til det andre, men tar sjansen. Jeg har jobbet mye med både pc og mac, men har valgt pc i privat sammenheng, dette rett og slett fordi du får mer for pengene. Apple produserer gode og kraftige maskiner, men en pc med tilsvarende egenskaper er mange tusen kroner billigere. Det apple nemlig er flinkere til enn å lage varer, er MARKEDSFØRING og DESIGN. Apple har en enorm merkestyrke, og er svært gode på produktplassering. Dessuten er det mye god programvare som er laget for mac, MEN det aller meste er også kompatibelt med windows. Jeg har alt jeg trenger på min pc. Mac får også pluss for god brukervennlighet. MEN jeg er godt vant med operativsystemet til windows, så det har jeg overhodet ikke bruk for. De eldre generasjoner kan nok finne dette nyttig. Skal likevel sies at vista ligner litt på apple på den måten at det er enkelt å bruke for de uerfarne. For en riktig god pc må du kanskje ut med 10- 17 000, mens mac godt over 20 000. Dersom jeg blir stinn av penger kan det godt hende at jeg velger mac i framtiden, men da kun fordi maskinene har lekkert design, ikke fordi de tilbyr meg noe nytt. Du får ikke direkte refs :-) MEN; denne diskusjonen var ikke ment som en Mac vs PS eller hva som gir mest for pengene Hensikten var at brukere kunne fortelle hvordan de opplever overgang den ene eller andre veien...
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 26. desember 2009 #10 Skrevet 26. desember 2009 Jente i tjueårene. gikk fra pc til mac i sommer. Kommer aldri til å gå tilbake;)
fink Skrevet 26. desember 2009 #11 Skrevet 26. desember 2009 Du får ikke direkte refs :-) MEN; denne diskusjonen var ikke ment som en Mac vs PS eller hva som gir mest for pengene Hensikten var at brukere kunne fortelle hvordan de opplever overgang den ene eller andre veien... Neivel. Opplysningene er i alle fall av relevans når det kommer til mitt valg.
Cata Skrevet 26. desember 2009 #12 Skrevet 26. desember 2009 For en riktig god pc må du kanskje ut med 10- 17 000, mens mac godt over 20 000. Dersom jeg blir stinn av penger kan det godt hende at jeg velger mac i framtiden, men da kun fordi maskinene har lekkert design, ikke fordi de tilbyr meg noe nytt. Med så dyr maskin så må det vel være til profesjonell bruk? Jeg gav ca 11 000 for min iMac i fjor og den holder i massevis for vanlig hjemmebruk. (Mulig man må ha mer for videoredigering og slike ting? ) Derimot så skjønner jeg ikke alt dette med at Mac skal ha så ekstremt lekkert design. Så lenge man snakker laptop eller vanlig stasjonær så er det da maskin, skjerm og tastatur på dem som på alle andre. iMac er jo litt mer spesiell siden maskinen er integrert i skjermen, men vil tro en hvilken som helst produsent kunne lage en pakkeløsning som så (minst) like bra ut. Fine, jada. Eksepsjonelt lekre? Nope. (Beklager litt OT i forhold til trådens egentlige tema.)
Gjest Diane Skrevet 26. desember 2009 #13 Skrevet 26. desember 2009 Jeg gikk fra PC til MAC, nå bruker jeg begge deler. Opplever MAC som mer brukervennlig, men synes PC er enklere i forhold til programvare, nedlasting etc. Jeg betalte i overkant av 15.000 for min MAC i fjor, og er veldig fornøyd med den. Jeg er fullt klar over at jeg hadde fått mer PC til samme pris om jeg hadde kjøpt PC, men det er et valg man tar. Jeg foretrekker MAC fordi jeg behandler en del bilder, lager/redigerer film, og synes de er generelt finere å se på.
*Numi* Skrevet 26. desember 2009 #14 Skrevet 26. desember 2009 Jeg (jente, 23) gikk fra stasjonær pc til macbook for et par år siden. Kommer ikke til å gå tilbake. Har hatt mindre problemer med mac enn med pc. Dyrt kanskje, ja. Men verdt det? Så absolutt!
Gjest Gjest_hilde_* Skrevet 26. desember 2009 #15 Skrevet 26. desember 2009 For en riktig god pc må du kanskje ut med 10- 17 000, mens mac godt over 20 000. ojoj..hva bruker du maskinene til? Jobber du for NASA??? Jeg gikk fra PC til Mac for 2 år siden og er kjempefornøyd. Kjøpte en MacMini til ca 5000 som jeg bruker til mail, bilder, word og itunes. Den bare går og går. Har aldri behov for support lengre Jeg er TOTALT GRØNN på data og tekniske dubbedingser, men overgangen til Mac gikk veldig greit. Det var svært lett å lære Synes ikke den er noe mer fancy i designet enn noe annet. Det er bare en hvit boks med et eple på...
fink Skrevet 26. desember 2009 #16 Skrevet 26. desember 2009 ojoj..hva bruker du maskinene til? Jobber du for NASA??? Haha, nei, men har studert en del mediefag, og da trenger en maskiner som takler den tunge programvaren
Gjest Gjest_Fantomet_* Skrevet 26. desember 2009 #17 Skrevet 26. desember 2009 Hvordan opplevde du det? Svar kort Eks. Mann 35 Fra PC til Mac for 2 år siden Opplevde Mac som mer brukervennlig og mer stabilt Mann 30 Var veldig skeptisk til å gå over til Mac, mn gjorde det etter å ha hatt iPhone en stund. Angrer ikke ett sekund. Veldig fornøyd, men det verste ved overgang var å tenke "enkelt" nok. iTunes liker jeg ikke ennå. Likte bedre MediaPlayeren Macen jeg kjøpte var litt dyr. Kosta nesten 13000,-
Draum Skrevet 26. desember 2009 #18 Skrevet 26. desember 2009 Gikk fra pc til Mac i 2004, skal aldri bytte tilbake!
Gjest Epleknollen Skrevet 26. desember 2009 #19 Skrevet 26. desember 2009 Haha, nei, men har studert en del mediefag, og da trenger en maskiner som takler den tunge programvaren Blir litt OT dette, for jeg har aldri hatt annet enn Mac. Men svar til deg som trenger maskiner for tunge programmer...jeg jobber daglig/profesjonellt på MacBookPro til 9.900,- med 4gig ram i Photoshop, Illustrator, InDesign Går som ei kule. Trenger ikke noen PC eller Mac til 20.000 jeg
feuerstein Skrevet 26. desember 2009 #20 Skrevet 26. desember 2009 Bruker begge deler. Anbefaler Mac til noen, Windows til andre, de som skal ha Linux trenger som regel ikke spørre meg om hjelp til å velge. Som regel glemmer jeg hva slags operativsystem som står hvor, jeg er mer opptatt av applikasjonene som jo som regel er prikk like uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå