Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 Har ikke så god råd nå fremover, men har så lyst til å be noen til middag. Har scampi og kamskjell i fryseren og kunne tenke meg å lage noe med det. Vi blir 4 personer. Jeg er ikke så glad i karri og korriander, men det må jo kunne lages noe godt uten det. Er det noen som har en oppskrift å tipse meg om eller en du selv bruker som du kan dele. Har både ris, pasta og nudler, må kjøpe inn grønnsaker og evnt. det som må til for en saus. På forhånd takk.
Pjukset Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 Hva med å lage en carbonara, med reker istedet for bacon? http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift2638.asp
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 Jeg har mange ganger marinert scampi i sweet chilisaus og litt limejuice i ca 20 min før jeg steker dem i stekepanne. Serverer med pasta/nudler og litt steke, grønne grønnsaker.
Belima Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 Slenger meg på denne tråden for å få tips. Er det flere tips der ute?
Gjest TS Skrevet 26. desember 2009 #5 Skrevet 26. desember 2009 Dårlig råd og scampi/kamskjell hører ikke sammen, men det er noe jeg har i frysa som bør spises først. Har også et par kyllingfileter som ikke bør ligge for lenge. Hadde vært moro å kombinere kjøtt og skalldyr, men hvilke grønnsaker passer og hva slags saus? Prøver meg med et nytt spørsmål jeg.
Minttu Skrevet 26. desember 2009 #6 Skrevet 26. desember 2009 Fant noen oppskrifter på Mat.no som kanskje kan være til inspirasjon De så i hvert fall herlige ut! Kyllingkjøttboller Nudelrett Scampiwok Kyllingstrimler med scampisaus
Gjest TS Skrevet 26. desember 2009 #7 Skrevet 26. desember 2009 Mange takk. :-) Leita ca 1 t på nettet før jeg spurte her, men fikk aldri opp de sidene du henviste til. Skal legge de til som favoritt. Da blir det: Kyllingstrimler med scampisaus til gjestene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå