Chiyo Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 Jeg må si at denne julen ble jeg litt skuffa og Jeg lurer litt på om jeg er utakknemmelig... Hvert år ringer slekninger og krever ønskelister med dvd'er og bøker osv. Og jeg pleier å si "jeg vet ikke hva jeg vil ha", men i år hadde jeg lagt en lang liste. Mange bøker, dvd tittler osv. Men det var bare min bror som ga meg noe jeg faktisk ønskte meg. De andre hadde enten gitt meg ett gavekort (noe som er helt greit, men jeg følte at de ikke tok seg tid til å finne det jeg ville ha), ellers ga de meg bøker som jeg ikke hadde nevnt i listen min som ikke kunne byttes. Dette syns jeg var litt skuff. Ikke at jeg ikke er takknemmelig for det jeg får, men jeg følte at de bare tok det første noe lunde akseptable de fant. Selv om de hadde spurt meg om en ønskeliste og jeg hadde lagt en lang en med ting som ikke var dyre i det hele tatt så gadd de ikke å ta seg tid til å finne meg en gave. Selv har jeg brukt lang tid til å finne gave til de jeg kjøpte til. Slik at jeg vet at de kommer til å elske den og bare i sikkerhet har jeg tatt med byttekort. Jeg vil jo at den jeg er glad i skal få noen han/hun ønsker seg. Er jeg utakknemmelig??? Jeg er kjempe glad for at jeg fikk gave, men føler at de ikke tok seg tid til å finne meg noe enda jeg hadde gitt dem en lang liste med mange ting på. Har dårlig samvittighet fordi jeg er skuffa...
Gjest brutal_mann Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 Er sånne som TS som gjør at jeg ikke lenger feirer jul.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 (endret) TS, det er lov å være litt skuffa. Så lenge man ikke smører det i trynet på folk! De har garantert stresset og mast, hatt tusen ting i hodet og bare ønsket å bli ferdige. De er ikke mindre glad i deg for det. Jeg kan kjenne litt på skuffelse av og til jeg og. Men i all hovedsak så har jeg bestemt meg for at skuffelse er ikke annet enn det jeg gjør det til! Og jeg orker ikke bruke energi på sånt, jeg tar heller litt fugleperspektiv! For eksempel fikk jeg en nydelig gave på bryllupsdagen min for en tid tilbake. Helt uventet og ut av det blå. Jeg husket ikke engang selv at vi hadde bryllupsdag og ramla nesten ut av senga kl åtte på morran når han stod der med kaffe og presang! En annen gang er det plutselig båret inn ved, fyrt opp og kokt kaffe til meg. Neste gang slapp jeg å ta ut søpla...eller fikk deilig fotmassasje. Julaften er bare en dag. Livet er mer enn denne ene dagen! Endret 26. desember 2009 av Furstina
Gjest brutal_mann Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 (endret) Er det så jævlig vanskelig å slette innlegg i stede for å redigere dem? Jeg er pokker meg ikke interessert i å ha mitt navn knyttet til innlegg redigert av andre! Endret 26. desember 2009 av brutal_mann
Gjest Gjest_Sanna_* Skrevet 26. desember 2009 #5 Skrevet 26. desember 2009 Ja, du er utakknemlig - veldig utakknemlig. Ønskelister er for barn synes jeg ... vi voksne tar imot det vi får med glede. Jeg kunne aldri tenkt meg å bytte det jeg får dersom jeg ikke har det samme fra før eller dersom jeg må bytte størrelse. Bøker jeg får leser jeg, selvom det ikke var en bok jeg hadde gått i butikken og kjøpt selv. Og tenk så kjedelig å skrive ønskeliste for at folk skal plukke gaver derfra - det er jo omtrent som å bestille gavene på nettet. Jeg er enig med Brutal Mann - det er sånne innlegg som får meg til å få lyst til å kutte ut hele gavekjøret til voksne folk ... hva er vitsen, liksom? Iår har jeg kjøpt endel symbolske gaver og gitt til folk, og det skal jeg fortsette med. Vanlige gaver blir kun til barna mine og nieser og nevøer under 18.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #6 Skrevet 26. desember 2009 Gaver er jo noe man får, så jeg synes det er utakknemlig å være misfornøyd. Men samtidig så er det jo rart at TS sine venner krever ønskelister hvis de skal kjøpe noe helt annet. Men hvis hun fikk gavekort så kan hun jo kjøpe akkurat det hun ville ha
Bellatrix Skrevet 26. desember 2009 #7 Skrevet 26. desember 2009 Ja, jeg synes du er utakknemlig. En ønskeliste skal være en hjelp for de som er usikre på hva de skal kjøpe, men det er ikke en bestillingsliste. Om de har kjøpt deg et gavekort eller bøker du ikke hadde "bestilt" så betyr ikke det at de ikke bryr seg om deg.
Siiw Skrevet 26. desember 2009 #8 Skrevet 26. desember 2009 Jeg er nå ihvertfall ikke utakknemlig for gaver jeg får!. ikke alle som får gaver til jul heller. så man kan være glad for det man får ! og heller avtale med familien at dere dropper gaver!, og heller møtes etter jul og finner på noe sammen. enn og klage!
Furstina Skrevet 26. desember 2009 #9 Skrevet 26. desember 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler og stenges nå. Furstina, mod
zuperduper Skrevet 26. desember 2009 #10 Skrevet 26. desember 2009 Nei, jeg synes ikke du er utakknemlig! Gaver bør man i allefall kunne bytte, dersom det ikke falt i smak.
Chiyo Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 27. desember 2009 Jeg er glad for gavene jeg fikk, men jeg hadde de bøkene fra før og jeg kan ikke bytte dem. Hadde en kjempe lang liste med bøker og så fikk jeg en som jeg hadde som jeg ikke vet hvor er kjøpt og det er ikke noe bytte kort og det pleier butikker å ligge inni boken. Hadde det vært en bok jeg ikke hadde hadde jo jeg gitt den en sjanse. Og jeg må si at jeg pleier å prøve å finne det som er på listen til andre. For da vet jeg at de blir glad... de hadde ikke skrevet det ned om de ikke ville ha det :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #13 Skrevet 27. desember 2009 Jeg er glad for gavene jeg fikk, men jeg hadde de bøkene fra før og jeg kan ikke bytte dem. Hadde en kjempe lang liste med bøker og så fikk jeg en som jeg hadde som jeg ikke vet hvor er kjøpt og det er ikke noe bytte kort og det pleier butikker å ligge inni boken. Hadde det vært en bok jeg ikke hadde hadde jo jeg gitt den en sjanse. Og jeg må si at jeg pleier å prøve å finne det som er på listen til andre. For da vet jeg at de blir glad... de hadde ikke skrevet det ned om de ikke ville ha det :gjeiper: Selv om du ikke har fått med byttekort kan det godt tenkes at du kan få byttet dem hos en bokhandel der du bor. Jeg bor i Oslo, så her er det jo plenty av butikker å velge mellom, og jeg fikk byttet et par bøker uten byttekort etter jul i fjor. Fikk også byttet DVDer så lenge de var forseglet.
Chiyo Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #14 Skrevet 27. desember 2009 Selv om du ikke har fått med byttekort kan det godt tenkes at du kan få byttet dem hos en bokhandel der du bor. Jeg bor i Oslo, så her er det jo plenty av butikker å velge mellom, og jeg fikk byttet et par bøker uten byttekort etter jul i fjor. Fikk også byttet DVDer så lenge de var forseglet. Til og med når du ikke vet hvor de er kjøpt? For eksempel Norli... kan en bytte bøker der, selv om det kan være at boken er kjøpt på libris?
*Numi* Skrevet 27. desember 2009 #15 Skrevet 27. desember 2009 Til og med når du ikke vet hvor de er kjøpt? For eksempel Norli... kan en bytte bøker der, selv om det kan være at boken er kjøpt på libris? Kjøpte en bok på ark i julegave til noen. Spurte om byttelapp fordi det skulle være gave, men de sa at man får byttet uten byttelapp/kvittering. Regner med at det er fordi verdien på boken stortsett er den samme, og du får byttet til noe med samme verdi. Boken kan de jo selge videre til sin egen pris, samme hvor den opprinnelig var kjøpt, så sant de har den i registeret sitt.
Gjest Bloodless Skrevet 27. desember 2009 #16 Skrevet 27. desember 2009 Er sånne som TS som gjør at jeg ikke lenger feirer jul. ¨ For noe tull. Når slektningene faktisk ringer og ber om ønskeliste, for så å kjøpe noe helt annet, skjønner jeg godt at hun blir litt skuffet. Hva er vitsen med å be om ønskeliste, om de bare skal ignorere den uansett? Når jeg kjøper julegaver så legger jeg tid og omtanke i gavene, og kjøper noe jeg vet folk trenger eller vil ha. Om folk bare kjøper noe fordi det er det man "skal" gjøre, og bare røsker med seg det første de ser, så kan de heller drite i hele gaven. Selv kjøper jeg kun til folk jeg setter pris på, og julegaven er en måte å vise det på.
Gjest Emera Skrevet 27. desember 2009 #17 Skrevet 27. desember 2009 Ønskelister er for barn synes jeg ... vi voksne tar imot det vi får med glede. Jeg synes ikke ønskelister er for barn, det er da kjempegreit å ha en liste når man skal kjøpe julegaver. Gjør handlerunden mye enklere. Er for øvrig enig med den som sa at det er lov å være skuffet. Man er ikke nødvendigvis utakknemlig for det. Å be om ønskelister for deretter å ignorere dem skjønner jeg meg ikke helt på.
mysan Skrevet 27. desember 2009 #18 Skrevet 27. desember 2009 Sånne som ts fortjener at familien kjøper geiter i julegaver til henne. Altså av den typen hvor en familie i Afrika får en geit istedet for at ts får en gave. Maken til barnsligheter. Det er forøvrig nokså barnslig med ønskelister for alle over femten år.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #19 Skrevet 27. desember 2009 Er sånne som TS som gjør at jeg ikke lenger feirer jul. Bare fordi hun sier at folk ikke har tatt seg bryet med å finne ut av hva hun ønsker seg, på tross av at hun kom med en liste?! Herregud....er så j***** glad for at jeg ikke kjenner noen som oppfører seg som deg, med dine sure holdninger. Forferdelig tung materie, du.
Gjest Oppgitt Skrevet 27. desember 2009 #20 Skrevet 27. desember 2009 Sånne som ts fortjener at familien kjøper geiter i julegaver til henne. Altså av den typen hvor en familie i Afrika får en geit istedet for at ts får en gave. Maken til barnsligheter. Det er forøvrig nokså barnslig med ønskelister for alle over femten år. Tull, deg om det! For noen hardhendte og usensitive mennesker som er her..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå