Gå til innhold

Hvorfor så stolt?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

I disse emnene hvor man diskuterer sex, antall sexpartnere, ons, osv., ser jeg at flere sier de er stolte over å ikke ha hatt noen ONS. Eller stolte over å ikke ha sex når man er singel.

Hvorfor sier man at man er stolt over det? Jeg mener. Når jeg sier at jeg er stolt over noe, så har jeg som regel gjort noe som har vært vanskelig. Eller holdt meg unna noe selv om jeg egentlig vil gjøre akkurat det.

Ja, jeg er klar over at samfunnssynet har mye å si og at mange kanskje lever med press. Men skal man være stolt over å klare å holde seg til sine prinsipper, som man mest sannsynlig ville gjort uansett, fordi det strider mot hva mange andre mener?

Om disse folka er stolt, og om man bruker min definisjon på det - fortrenger de da ikke seg selv? Nå sier jeg ikke at min definisjon er absolutt, og det jeg vil er å høre andres definisjon på det.

Hva legger du i stolt, og ville du brukt det i denne sammenhengen?

(edit: Dette gjelder også de som er stolte over å ha ons og sex utenom forhold)

Endret av Arnøy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som er stolte, er de som mener at folks verdi avhenger av hvordan de foretrekker å leve seksuelt. De synes at andre har lite selvkontroll og er ukritiske.

Jeg synes det er like legitimt å være stolt over å ikke være tilkneppet, og å være åpen for å skape god sex med noen man ikke er forelsket i, og kunne gi og ta imot nærhet og spenninger, selv om det av ulike grunner ikke passer med parforhold og full pakke, eller en veldig sjelden forelsker seg.

Selv avstår jeg fra ons, fordi det ikke passer for meg. Har ikke prøvd direkte ons, men har prøvd uforpliktende sex med menn jeg har vært interessert i, men hvor ikke andre ting har lagt til rette for å utforske muligheter for et forhold.

Stoltheten for meg, ligger i å ta valg som er basert på hva som er riktig for meg. At andre har meninger om at de er bedre enn meg fordi de aldri har hatt sex utenfor forhold, blir så dumt at jeg bare ignorerer det. Sex og lyst er personlig, og ulike ting passer for ulike mennesker.

Skrevet (endret)

Jeg er stolt over å ikke ha sex med vilt fremmende mennesker. Jeg syntes det er nesten litt billigt å ha sex med hvem som helst. Det er mine prinsipper og jeg er fornøy at jeg ikke har latt meg friste til noe jeg ikke står for

men det er min mening. dere får gjøre som dere vil med deres kropp. jeg har kun sex med den jeg er sammen med

hvorfor skal ikke jeg få være stolt , når andre er stolt over ant sex partnere(som regel mest mulig)

Endret av estella87
Skrevet
De som er stolte, er de som mener at folks verdi avhenger av hvordan de foretrekker å leve seksuelt. De synes at andre har lite selvkontroll og er ukritiske.

Jeg synes det er like legitimt å være stolt over å ikke være tilkneppet, og å være åpen for å skape god sex med noen man ikke er forelsket i, og kunne gi og ta imot nærhet og spenninger, selv om det av ulike grunner ikke passer med parforhold og full pakke, eller en veldig sjelden forelsker seg.

Selv avstår jeg fra ons, fordi det ikke passer for meg. Har ikke prøvd direkte ons, men har prøvd uforpliktende sex med menn jeg har vært interessert i, men hvor ikke andre ting har lagt til rette for å utforske muligheter for et forhold.

Stoltheten for meg, ligger i å ta valg som er basert på hva som er riktig for meg. At andre har meninger om at de er bedre enn meg fordi de aldri har hatt sex utenfor forhold, blir så dumt at jeg bare ignorerer det. Sex og lyst er personlig, og ulike ting passer for ulike mennesker.

Ja, og jeg synes det også er rart å si at man er stolt av å ha hatt mange ONS eller har et ganske aktivt sexliv når man er singel. Jeg skjønner godt at man kan være fornøyd over seg selv som gjør akkurat som man vil - både aktive og uaktive - men stolt?

Er du stolt fordi du har gjort et valg som er riktig for deg - selv om det er noe du allikevel kunne tenkt deg å gjøre?

Jeg kritiserer verken de som ikke har ONS eller de som har det. Jeg synes bare det er rart å være stolt av det. Mulig jeg bare tenker litt for snevert!

Skrevet
Mulig KGs mest sexy avatar for tiden? :lur:

Den er helt klar veldig sexy! :D

Skrevet

Jeg har aldri hatt one nights stands, heller aldri sex utenfor forhold. Men det sier jeg ikke med stolthet, er det noe å være stolt av? Som om det er vansklig for meg å holde bena samlet? :fnise:

Nei, det er slik jeg er. Ikke noe å være stolt av, det er personligheten og naturen min.

Skrevet

Det har nok med prinsipper vs. lyster å gjøre, at uansett hvor sterk lengselen etter intimitet kan være så lar man være på grunn av at man har et prinsipp om at man ikke gjør sånt? Noe som med munker osv., avholdenhet og selvdisiplin har alltid blitt sett på som en dyd heller enn en last i mange hundre år.

Selv så er jeg likegyldig til om det er noe å være stolt av, personlig for meg så funker det ikke, men jeg tenker ikke noe vondt om de som har ONS. De kan gjøre det de vil så lenge de ikke prøver å tvinge med til å gjøre det samme.

Skrevet
Jeg er stolt over å ikke ha sex med vilt fremmende mennesker. Jeg syntes det er nesten litt billigt å ha sex med hvem som helst. Det er mine prinsipper og jeg er fornøy at jeg ikke har latt meg friste til noe jeg ikke står for

men det er min mening. dere får gjøre som dere vil med deres kropp. jeg har kun sex med den jeg er sammen med

Ja, det er det jeg tenker - det er dine prinsipper. Og du har ikke vanskelig for å holde på dem, eller? Da skjønner jeg rett og slett ikke hvor stolthetsfølelsen kommer fra, hvis det er noe naturlig for deg å ikke ha ONS eller sex utenfor forhold.

Ja, jeg gjør akkurat som jeg vil! Og du gjør selvfølgelig akkurat som du vil, det er vår rett. Men jeg vil ikke si at jeg er stolt/ikke stolt over det..

Skrevet
Jeg har aldri hatt one nights stands, heller aldri sex utenfor forhold. Men det sier jeg ikke med stolthet, er det noe å være stolt av? Som om det er vansklig for meg å holde bena samlet? :fnise:

Nei, det er slik jeg er. Ikke noe å være stolt av, det er personligheten og naturen min.

Nemlig! Det er akkurat det jeg mener :) Det er personlighet og natur. Om en nymfoman hadde kommet å sagt at h*n var stolt over å ikke ha ons lengre hadde jeg skjønt det!

Skrevet
Det har nok med prinsipper vs. lyster å gjøre, at uansett hvor sterk lengselen etter intimitet kan være så lar man være på grunn av at man har et prinsipp om at man ikke gjør sånt? Noe som med munker osv., avholdenhet og selvdisiplin har alltid blitt sett på som en dyd heller enn en last i mange hundre år.

Selv så er jeg likegyldig til om det er noe å være stolt av, personlig for meg så funker det ikke, men jeg tenker ikke noe vondt om de som har ONS. De kan gjøre det de vil så lenge de ikke prøver å tvinge med til å gjøre det samme.

Ja, jeg sitter igjen med mye av de samme tankene. Men da kommer spørsmålet mitt - fortrenger man ikke seg selv da? Kan det være at de prinsippene man har er på feil grunnlag, eller at det egentlig ikke er ens egne?

Tror vi har mer eller mindre samme tankegang selv om vi er på hver vår "side" seksuelt sett :)

Skrevet (endret)

hvorfor skal de som har sex med mange mennesker få være stolte, når det er fy fy å være stolt av at man ikke er tøs ?

sånn satt på spissen

Endret av estella87
Skrevet
hvorfor skal de som har sex med mange mennesker få være stolte, når det er fy fy å være stolt av at man ikke er tøs ?

sånn satt på spissen

Som jeg skrev i en annen kommentar her, jeg synes begge delene er like rare. På akkurat samme grunnlag! Så akkurat det må du vente og se om andre har svar på..jeg lurer også på det! Burde kanskje spesifisert det i innlegget også ser jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...