Gå til innhold

Nytt år, nye gode vaner! Mitt mål, ned 0,4 kg i uka!

Anbefalte innlegg

Gjest trude.lutt
Skrevet (endret)

Det blir en del i løpet av et år! sån ca 18 kg! 18 kg høres så mye ut, men 0.4 i uka skal jeg klare!

Gode vaner er for meg å gå til jobben, trene to-tre ganger i uka,spise sundt og kose meg av og til. Ikke hele tiden! :jepp:

Dette er ment som en oppmuntrings tråd, ikke en hvor det slenges sure og negative meldinger! Mitt råd, overse TROLL!

Noen som blir med!?

Endret av trude.lutt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et nytt år er en god anledning til å starte på nytt, ja! Lykke til!

Skrevet (endret)
Det blir en del i løpet av et år! sån ca 18 kg! 18 kg høres så mye ut, men 0.4 i uka skal jeg klare!

Gode vaner er for meg å gå til jobben, trene to-tre ganger i uka,spise sundt og kose meg av og til. Ikke hele tiden! :jepp:

Sunne og fornuftige tanker her! Både mtp. mål for ukentlig vektnegang, trenings -og aktivitetsplanene og at du opprettholder ett normalt forhold til kos i samme anledning. Dette er noe som du fint klarer å gjennomføre! Godt å lese at noen tenker som dette, altså legger planer som fint er overkommelig og en livsstil en kan leve med og ikke noe januardiett!! Masse lykke til!! :klemmer:

Endret av Lotte28
Gjest Gjest_lala_*
Skrevet

Jeg er med!

Har du planlagt litt hvordan du skal gjøre det?

Jeg har aldri slanket meg fø (aldri hatt behov), men nå er det blitt krise. Ble syk for halvannet år siden, og på grunn av det har jeg lite muligheter for å trene, har ikke hatt ork til å være sosial, og har derfor blitt liggende på sofaen, og kose meg med mat istedet... :sjenert:

Nå er jeg da 10-15 kg over hva jeg vil veie, og får omtrent ikke på meg noen av klærne mine... :( Fikk et skikkelig sjokk for et par uker siden da jeg gikk på vekta, og tenkte at her må noe gjøres! Meeen, så var det jo jul... :sjenert:

Så mine planer er ikke bare at det er nytt år og nye muligheter, men nå MÅ faktisk noe gjøres! Bare så usikker på alt, er fortsatt begrenset hvor mye jeg kan trene, og vet ikke helt hvordan man teller kalorier og sånn. Så om noen har noen tips kan vi jo samle de i denne tråden?

Om jeg følger samme opplegg som deg, med ned 0,4 i uken, vil jeg komme nærme min idealvekt før sommeren! :jepp:

Skrevet

Slenger innom og sier meg enig i at det er gode tanker du har på planen her! Litt og litt hver uke blir faktisk ganske masse! :jepp: Ikke minst har min kjære prøvd å fortelle meg det når jeg har vært utålmodig, og jammen stemmer det ikke også! :ler:

Lykke til og stå på! Jeg følger med, har jo litt igjen på egen reise også! :trene:

Gjest trude.lutt
Skrevet

Så bra at det er flere som blir med! jeg har begynt litt denne uka, og starter for fult 1.januar. Har hentet timeplanen på treningssenteret, og skal prøve noen timer jeg ikke har prøvd meg på tidligere. Og prøve dem iallefall 3 ganger før jeg feller min dom!

Skrevet

Hvilke timer trives du med fra før da? Jeg er litt av typen jo mer koreografi jo bedre... :danser:

Gjest trude.lutt
Skrevet

Jo mindre koreografi jo bedre her! Liker rene styrke og core timer, :trene: men skal prøve meg på Total og styrke timer. Må vekke kondisen min!

Gjest Gjest_ostepop_*
Skrevet
Så bra at det er flere som blir med! jeg har begynt litt denne uka, og starter for fult 1.januar. Har hentet timeplanen på treningssenteret, og skal prøve noen timer jeg ikke har prøvd meg på tidligere. Og prøve dem iallefall 3 ganger før jeg feller min dom!

Hei der!

Bra du er gira, men her skal du får råd fra en mann som har gått ned 14kg - og HOLDER vekta...

Aner ikke hva eksperter sier, men dette har vært enkelt - og det kan leves med (viktigst av alt)

Jeg kaller dette måteholdskur...og det virker!

1) Kosthold

Glem pulver og shaker.

Spis normalt, men kutt smør, majones og andre fete pålegg

Kutt kaker, sjokolade, snop, mineralvann i uka - totalt

Gå over på lightbrus

Kos deg i helgene med god mat, drikke og sjokolade i normale mengder

2) Spis vanlig middag og brødmat

IKKE kutt brød og poteter totalt, men spis litt mindre poteter og mer kjøtt. Brød kan du også begrense litt. Pasta trenger du heller ikke kutte helt ut, men begrense.

3) Trening

Hurtig gange ca 3 ganger pr uke holder for min del

Husk! Ikke "overkill" Da blir du bare lei, og fyker opp igjen i vekt.

Legg opp til et løp du kan leve med.

Lykke til!

Gjest trude.lutt
Skrevet
Hei der!

Bra du er gira, men her skal du får råd fra en mann som har gått ned 14kg - og HOLDER vekta...

Aner ikke hva eksperter sier, men dette har vært enkelt - og det kan leves med (viktigst av alt)

1) Kosthold

Glem pulver og shaker.

Gå over på lightbrus

IKKE kutt brød og poteter totalt, men spis litt mindre poteter og mer kjøtt. Brød kan du også begrense litt. Pasta trenger du heller ikke kutte helt ut, men begrense.

3) Trening

Lykke til!

Likte ordet måteholdskur! For det er jo det som skal til! Har som mål å få trent tre ganger i uka, styrketrening. Ikke noe "overkill"

I forhold til mat spiser jeg Ingers fiberbrød, det metter og er godt. For meg fungerer det å spise lite og ofte, ca fem måltider om dagen.

Skrevet
Hei der!

1) Kosthold

Glem pulver og shaker.

Gå over på lightbrus

3) Trening

Lykke til!

Jeg er uenig å gå over til light brus , - hørte at man legger på seg uansett og får styggere figur av den light brusen....

Best er å spise mindre i små porsjoner, - og ofte. + Tren :)

Gjest Gjest_ostepop_*
Skrevet
Jeg er uenig å gå over til light brus , - hørte at man legger på seg uansett og får styggere figur av den light brusen....

Best er å spise mindre i små porsjoner, - og ofte. + Tren :)

Jeg gikk over til light i stedet for sukkerbrus. Funka for meg.

Klart...man må jo moderere mengden også av brus. STORE mengder brus - light eller ikke - er uansett usunt.

Legg opp til en måteholdskur du kan leve med. Da får du det fint, og kiloene tusler av...litt etter litt :-)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Denne tråden likte jeg :ler: Hiver meg med :goodbye:

Skrevet (endret)

Lykke til!

Kjempebra innlegg! Fornuftig og en livsstil og ikke noe diett! :enig:

Endret av Lotte28
Gjest trude.lutt
Skrevet

Listet meg opp på vekten i dag, og ble gledelig overrasket! Ikke gått opp noe i Jula! hurra! Skal på Power trening i morgen, og kveldene fremover gå tur med mannen som sluttet å snuse nyttårsaften. Han er frustreret og må ut å gå, så da blir jeg med!

Kommer til å veie meg på fredager.

Skrevet
Jeg er uenig å gå over til light brus , - hørte at man legger på seg uansett og får styggere figur av den light brusen..

For noe tull, man skal ikke tro på alt man hører vet du. Man kan ikke legge på seg av noe med null kalorier. Noen opplever økt sultfølelse ved å drikke lightbrus, men så lenge man ikke opplever det eller er bevisst på det så er det ikke noe problem. Man legger altså ikke på seg av lightbrus alene og det kan absolutt drikkes i moderate mengder.

Gjest trude.lutt
Skrevet

Ok! Da er jeg i gang! Har vært på Power time, :trene: den kjenner jeg i morgen! Og mannen har bakt Ingers Rugbrød til meg!

Gjest trude.lutt
Skrevet

Kjenner treningen på søndag ennå, og i dag skal jeg prøve noe nytt; Total&styrke! Regner med å kjenne den også! :)

Gjest Neferet
Skrevet
Kjenner treningen på søndag ennå, og i dag skal jeg prøve noe nytt; Total&styrke! Regner med å kjenne den også! :)

Hva innebærer den? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...