Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for en tid tilbake fått et kavekort på 2000,- i en fotokjede. Problemet er bare at gavekortet er helt ubrukelig for meg, siden jeg aldri handler noe derfra.. Hva kan jeg egentlig gjøre med dette? Butikken er vel ikke villig til å cashe ut gavekortet regner jeg med? Føles bare så bortkastet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan selge det til pris av verdien. Det er det mange som gjør :jepp:

Skrevet

Har de ingenting du kan ha bruk for?

Fotopapir, rammer, minnekort, batterier?

Skrevet
Eller kjøpe gaver til noen andre.

Jepp, det er akkurat det jeg gjør hvis jeg får gavekort i butikker som passer bedre til et familiemedlem eller en venninne. Så blir alle fornøyde ;)

Skrevet

Gavekort er noe dritt. En enorm andel av dem blir aldri brukt, eller ikke brukt helt opp. I tilleg tar ofte kjøpesentre ol gebyr for å utstede dem.

Gi heller penger. Kontanter.

Skrevet

Gavekort er en ekstremt kjip oppfinnelse, og hvis man først skal legge såppass lite omtanke i en gave kan man like godt stappe noen sedler i en konvolutt.

Er jo kommet et veldig fint alternativ til gavekort nå da, som de selger på blant annet narvesen .Et slags "visagavekort" som du kan handle med over alt - også på nettet. Dersom man absolutt MÅ gi gavekort bør man iallefall sørge for at det er et slikt!

Skrevet
Gavekort er en ekstremt kjip oppfinnelse, og hvis man først skal legge såppass lite omtanke i en gave kan man like godt stappe noen sedler i en konvolutt.

Er jo kommet et veldig fint alternativ til gavekort nå da, som de selger på blant annet narvesen .Et slags "visagavekort" som du kan handle med over alt - også på nettet. Dersom man absolutt MÅ gi gavekort bør man iallefall sørge for at det er et slikt!

Hehe, her klarte du å skrive nøyaktig det motsatte av det jeg mener. Jeg synes det er topp å få et gavekort, da kan jeg shoppe uten å tenke på at jeg heller burde spart pengene. Visagavekort derimot synes jeg er noe tull, siden de tar gebyr for å utstede det. Da hadde det vært bedre å gi kontanter så man også fikk med de ekstra kronene.

Skrevet

Har kjøpt en del gavekort jeg, fordi mottakeren har ønsket seg det. vanlige gavekort er det vel ikke gebyr på, har i alle fall ikke betalt det på de jeg har kjøpt.

Skrevet

Jeg mener ikke å fremstå som en utakknemlig mottaker i alle fall, gavekort i seg selv syns jeg er bare fint, og jeg har ønsket meg det til andre butikker. Men dette "traff" ikke helt.

Takk for alle forslag, jeg tror jeg får prøve litt hardere å se om de har noe jeg kan kjøpe. :klø:

Skrevet

Jobber i butikk, og vi har fått beskjed om å være rause med å gi ut tilgodelapp, eller tilby gavekort hvis kunden er usikker på hva han skal kjøpe i gave. Rett og slett fordi butikke tjener grovt på det, fordi det er så mye som ikke blir brukt.

Men som en annen sa over her, syns jeg også at det er bedre med gavekort fordi pengene ikke bare havner i lommeboka og blir brukt til å handle feks mat for.

Men til trådstarter: Hvis det ikke er noe du trenger av de varene en fotobutikk selger. Hva med å forstørre noen fotografier du er glad i? Eller få de på lerret? Dette kan jo også være fine gaver til familen til neste jul, enten av barna dine (hvis du har), eller et fint familie bilde? Eller av deg og en venn/vennine som gave til vennen/venninnen?

I butikken jeg jobber, er vi ikke vanskelige hvis en kunde kommer med et gavekort som nesten er utløpt, og spør om vi kan forlenge perioden med et år (fordi kunden ikke trenger noe i butikken nå). Men sikkert ikke alle butikker som gjør dette.

Gjest WendyClear
Skrevet

Du kan stelle deg utenfor butikken og spørre om en noen vil kjøpe det for 1900 :) Da tjener de 100 kr og får god samvittighet for at du fikk kvittet deg med det :) Dette har jeg ikke prøvd i praksis, da jeg er for sjenert:P hehe

Gjest Borghild
Skrevet (endret)

Hva med å kjøpe seg nytt kamera for gavekortet? Det er ikke neo man kjøper så altfor ofte. Jeg ville ihvertfall brukt det som mellomlegg i nytt og bedre kamera.

Endret av Borghild
Skrevet

fotkjede? hva betyr det? Kan du ta pedykyr der? Eller selger de bare kremer osv...

Skrevet
Du kan stelle deg utenfor butikken og spørre om en noen vil kjøpe det for 1900 :) Da tjener de 100 kr og får god samvittighet for at du fikk kvittet deg med det :) Dette har jeg ikke prøvd i praksis, da jeg er for sjenert:P hehe

Det hadde nok ikke jeg heller turt, tror jeg! Men ideen er jo ikke dum! :ler:

Hva med å kjøpe seg nytt kamera for gavekortet? Det er ikke neo man kjøper så altfor ofte. Jeg ville ihvertfall brukt det som mellomlegg i nytt og bedre kamera.

Har tenkt tanken, eneste problemet er at vi har et relativt nytt kamera.. Men kan jo selge det da, og investere i det som ble litt for dyrt sist!

fotkjede? hva betyr det? Kan du ta pedykyr der? Eller selger de bare kremer osv...

Fotokjede. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...