Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #1 Del Skrevet 25. april 2002 Hei! Hva betyr "J`aimerais"? Skjønner at det er en bøyd form av verbet "aimer", men i hvilken grad? Kondisjonalis? Trenger hjelp litt fort, har en stil å skrive til imorgen! Mens jeg er først er igang...kan dere oversette denne setningen? "J`aimerais vous presenter ma ville, même si elle n`est pas comme votre belle ville de Paris.." Skjønner sånn ca hva den betyr, men jeg trenger en litt mer eksakt oversettelse! Har ppøvd alle oversetterne på nettet, men de er jo ikke helt til å stole på har jeg funnet ut. Dessuten klarer de ikke å oversette denne setningen engang... TAKK for all hjelp! -Ella- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 25. april 2002 #2 Del Skrevet 25. april 2002 Oui! Jeg er litt italiensk (med mye fransk vin i blodet) og prøver meg derfor: J´aimerais. Jeg elsker i futurum. Jeg vil elske. Jeg kommer til å elske. Setningen: "Jeg kommer til å elske å presentere for deg min fine by, men den er ikke som vår flotte Paris." Tror det er riktig. Hadde fungert greit på gata! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #3 Del Skrevet 25. april 2002 Hei! Formen er kondisjonalis ja (futurum blir j'aimerai), og i denne sammenhengen brukes den som en slags høflighetsform for å uttrykke noe en gjerne vil gjøre. "J'aimerais" er et vanlig uttrykk på fransk... "Jeg vil gjerne vise dere byen min, selv om den ikke er som deres vakre by Paris" Lykke til! Hilsen Stine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 25. april 2002 #4 Del Skrevet 25. april 2002 Ok. Jeg er mer italiensk enn fransk, men jeg prøvde.. Det var ikke dårlig det, Stine. Eller? Ok. Det var et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #5 Del Skrevet 25. april 2002 Ikke dårlig i det hele tatt Pinocchio! Du er forresten heldig som kan italiensk, det er så fantastisk fint språk!! Nydelig å høre på.... Og Italia er jo bare toppen! Stine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå