Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på nippet til å legge sommerens ferie til Montenegro, og da hotellet Avala resort & villas (via Apollo). Har noen bodd på dette hotellet, og kunne tenkt seg å delt sine erfaringer?

Er også nysgjerrig på Montenegro som land. Hva det er å finne på av turer o.l., shopping, mat osv? Hvordan er prisnivået sett ut i fra Norsk økonomi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er på nippet til å legge sommerens ferie til Montenegro, og da hotellet Avala resort & villas (via Apollo). Har noen bodd på dette hotellet, og kunne tenkt seg å delt sine erfaringer?

Er også nysgjerrig på Montenegro som land. Hva det er å finne på av turer o.l., shopping, mat osv? Hvordan er prisnivået sett ut i fra Norsk økonomi?

Har ikke bodd på det hotellet, men har vært i Montenegro på ferie. Vi var kjempefornøyd med turen! Fin miks av bading og turer. Apollo har flere turer å velge mellom, og det finnes også uavhengige turarrangører på stedet. Ferien var veldig billig, synes vi.

Skrevet (endret)

Har vært flere ganger i Montenegro og synes det er et fantastisk vakkert land med lavt prisnivå, ikke minst. Har bare vært i byen Budva og ikke bodd på hotellet dere eventuelt skal til.

Det er en nydelig by, men sikkert den dyreste der nede. Men selv da ikke så veldig dyrt i forhold til Norge.

Montenegro er et land med lite industri og lite eksport. Det viktigste de eksporterer er vin. Den er til gjengjeld ekstremt god.

(Vranac)

Så jeg smugler alltid med meg hjem noen ekstra flasker av den. :fnise:

Folk er stort sett veldig hyggelige og de vil gjerne ha turisme i landet. Men selgerne løper ikke etter deg. Deilig.

Ellers er det ikke så mye spennende å kjøpe der nede, bortsett fra lokalt håndtverk, skinke, ost og oliven. Moten er påvirket av Italia og noen steder har de dyre klesbutikker, men stort sett er det dårlig kvalitet på det meste, dessverre. Men også her får man det man betaler for.

Få med dere øya Sveti Stefan. Og de to øyene Perast!

http://www.galenfrysinger.com/montenegro_perast.htm

De arrangerer også bussturer og båtturer rundtomkring som jeg vil anbefale. Turkisblått og veldig reint vann.

I det hele tatt så er Montenegro en uoppdaget diamant.

Endret av hjertesukka
  • 3 uker senere...
Skrevet

Var i Montenegro i september og kan også anbefale dette landet. Jeg er av typen som egentlig ikke kan fordra å reise på charterturer, men fant dette helt fint. Jeg bodde i Budva på hotellet Slovenska Plaza. Skulle jeg reist ned dit igjen ville jeg valgt å bo i Petrovac i stedet, som er en rolig liten fiskelandsby.Syntes det stedet var veldig sjarmerende. Samtidig så er det under 30 min med buss til Budva om man vil ha seg en tur dit. I høysesongen er det veldig mye folk i Budva by og det er nesten ståplasser på stranda.

Ellers har Apollo mange fine dagsturer og det er nesten vanskelig å velge hva en vil være med på. Jeg kan anbefale å bli med på dagstur til Albania, noe som var utrolig interessant. Dagsturen til Dubrovnic var også veldig fin om man ikke har vært der før.

Montenegro er billig, det er masse god mat. I Budva kryr det av restauranter eller man kan kjøpe seg en burger, gyros eller pizza av selgerne langs havnepromenaden.

• 4 måneder senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ser også på Montenegro og har vurdert både Budva og Petrovac.

Fint om noen har litt mer info om disse to stedene slik at det blir lettere for oss å velge.

Er det bra restauranter og fine strender på begge (sandstrender?)?

Hvor er det hyggeligst?

Er det mye turister der i juni måned?

Er stedene blitt veldig turistifiserte eller er de autentiske?

Noen som har hoteller å anbefale?

Og noen som vet gjennomsnittstemperatur i juni?

Mange spørsmål, håper noen kan svare.

Skrevet

Budva var svært folksomt! Strenderne var fulle av russer, veldig liten plass! Men vi tok taxi til strender nært, noe som var mye bedre. Var også på den lokale øya kalt Hawai, dette likte jeg svært godt! :-D Gamlebyen i Budva er flott!

Skrevet (endret)

VAr i Montenegro i fjor (juli). Bodde i på et lite sted kalt Djenovici, nær Hercegnovi. Vi var ikke på charter, men tok norwegian til dubrovnic og leide leilighet (via www.finn.no). Betalte ca 4000 pr pers for fly og leilighet. Men å leve er billig! :jepp: Passet oss utmerket som liker å spise ute hele tiden når vi er på ferie. :fnise: Billig øl, billig mat. Varmt (nesten for varmt) og ingen innpåslitne selgere. Folkene var kjempehyggelig. De er litt på en annen tidsalder føltes det litt ut som, men kjempefint - jeg vil gjerne dra dit igjen. Lokalbefolkningen anbefalte oss å dra på rafting - vi fikk ikke gjort det, men neste gang gjør vi det :ler:

Husk å spise gormanska pielskavitza. Lokal spesialitet. Burger-like med ost og bacon-ting inni. Nam! Perfekt dagen derpå :fnise:

edit: var ikke for mye folk der vi var, men vil tro det er annerledes i Budva...

Endret av LineGourmet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...