Gå til innhold

Lett å finne hotell i Hellas??

Cilla

Anbefalte innlegg

Ser på restplasser at kun fly reise er veldig billig, er det lett å finne hotell i f.eks Santorini når vi kommer ned? Hva bør vi regne med å betale per natt (vi er et par).

Ser at det er ganske billig å reise med hotell også, men er det noen som har erfaring med å reise kun på fly, vi skal være borte en uke, og skal være på samme plassen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi reiste til Santorini ifjor, og hadde forhåndsbestilt rom på et lite hotell/pensjonat. Dette var i slutten av juni/begynnelsen av juli. Vi ville ikke "stå med skjegget i postkassen".

Men da båten la til kais på Santorini, skjønte vi fort at dette ikke hadde vært nødvendig. Kaia/havnen er tett av hotell-ansatte som venter på turistbåtene, i håp om å fylle enda et rom på nettopp SITT hotell. Og det var mange av dem...

Vi skulle bli hentet av hotell-eieren i en liten mini-buss, og han stod der med en plakat med mitt navn på. Vi måtte imidlertid vente litt med å kjøre, da han helst ville fylle opp bussen/hotellet med enda flere gjester.

Jeg tror derfor ikke dette vil bli noe problem for dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var en uke i Hellas i begynnelsen av september i fjor. Vi hadde kun flybillett, men det var ikke noe problem å finne overnatting hverken på Santorini eller på Naxos. På Santorini "må" dere forresten ta turen til byen Oia (uttales i-a), og, hvis dere har råd, spise på 1881 (pris nesten som på norsk restaurant).

Det vi hadde problemer med, var når vi landet på Santorini. Drosjesjåførene ville ikke kjøre oss til Oia, med mindre vi lovte å overnatte hos noen de jobbet for. Så vi måtte plundre litt der før vi fant en sjåfør. Evt kan dere jo si at dere vil se stedet, og så si nei når dere kommer opp hvis det ikke er bra. Eller bare ta en natt.

Det samme kan være problemet hvis dere kommer til Santorini med båt. Så rådet mitt er å ikke binde dere til en overnatting før dere i det hele tatt har sett stedet.

Og så råder jeg dere til å ta turen til Naxos også, hovedstaden der er veldig sjarmerende når du kommer inn i smågatene og smugene. Strendene er også veldig fine, og med lite folk hvis dere drar litt vekk fra byen.

loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene lå på ca 40 euro natta for et dobbeltrom, som vil si ca 320 kr. Da bodde vi på StarTour hoteller. Dere kan få det billigere enn det hvis dere tar inn på hotellene til en av de som løper rundt og vil booke inn folk når dere ankommer.

loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg at vi heller bestiller tur med både fly og hotell. Hotellet kunne ikke kostet mer enn 100 kr dagen for at det ikke skulle ha blitt særlig dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...