Gjest gjest 123 Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 er litt frustrert kan man si, åpnet gavene i går, og i en av gavene sitter alarmen på. Har selv kjøpt gaven på bytur, og blir litt irritert da jeg kjøpte 2 like til mine tvillingdøtre, og nå kan kun en brukes:( må inn til byen igjen, og det er 2 timers biltur og ferge for å få den tatt av:( .............finns det noen annen utvei???? skal ringe dem på mandag .............
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Er det noen andre butikker nærmere som selger klær som har slik magnetsak på disken? Jeg jobber i klesbutikk, og de må av på den spesielle magnetsaken på disken, det er meninga de skal være umulig å få av, fordi man som oftest har stjålet klær hvis man får med seg alaramen. Kan ikke få av den uten å ødelegge plagget, det skal godt gjøres.
Gjest gjest 123 Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 Er det noen andre butikker nærmere som selger klær som har slik magnetsak på disken? Jeg jobber i klesbutikk, og de må av på den spesielle magnetsaken på disken, det er meninga de skal være umulig å få av, fordi man som oftest har stjålet klær hvis man får med seg alaramen. Kan ikke få av den uten å ødelegge plagget, det skal godt gjøres. ingen klesbutikk i nærheten som bruker det, vurderer å ringe å få sendt den inn og sende med returkonvolutt slik at de fjerner den og sender i retur hit:/
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 ingen klesbutikk i nærheten som bruker det, vurderer å ringe å få sendt den inn og sende med returkonvolutt slik at de fjerner den og sender i retur hit:/ Ja, det kan de faktisk gjøre med litt godvilje. Tross alt er det en glipp fra deres side som har sørget for at alarmen ble med plagget. Så det kan du bare be om, skal ikke være noe problem.
Millian Skrevet 26. desember 2009 #5 Skrevet 26. desember 2009 Hvorfor ble ikke dette oppdaget da du forlot butikken i utgangspunktet? Pep det ikke?
MarianneE Skrevet 26. desember 2009 #6 Skrevet 26. desember 2009 Hvorfor ble ikke dette oppdaget da du forlot butikken i utgangspunktet? Pep det ikke? Det tenkte jeg og. ....også hadde jeg lurt på om plagget ikke egentlig var stjålet...
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #7 Skrevet 26. desember 2009 Det tenkte jeg og. ....også hadde jeg lurt på om plagget ikke egentlig var stjålet... Jeg har ikke noe godt svar på hvordan det er mulig, men for en tid tilbake var jeg å handlet i Oslo og da ulte alarmen plutselig når jeg var på vei inn i en butikk, etter at jeg hadde vært i et par andre butikker. Etter å ha gravd igjennom posen viste det seg at alarmen satt på et plagg jeg hadde kjøpt i den forrige butikken. Det var mye folk i butikken da jeg handlet, så kassebetjeningen var stresset og det at alarmen ikke ble fjernet var bare en forglemmelse.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #8 Skrevet 26. desember 2009 Det er ikke alltid at alarmen piper når man går ut av butikken. Det finnes ulike alarmtyper, noen er "ute alarmer" som ikke piper. Andre har en ampull med farge på seg som sprenger når man går ut av butikken med den, og noen ganger er det rett og slett noe feil med alarmen. Jeg hadde ringt butikken på mandag. Om du ikke vil reise inn til byen så send plagget til butikken med en KOPI av kvitteringen. Behold orginal kvitteringen selv. Hvis butikk beteningen skulle slå seg vrange og hevde at det ikke er med kvittering eller rote den bort, har du bevis for at du faktisk har kjøpt varen.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #9 Skrevet 26. desember 2009 Hvis dette er en magnetbrikke uten fargeampull, kan du fint knipe av brikken med en vanlig avbitertang. Det pleier å stå på brikken om det er farge i den.
Pankreas Skrevet 26. desember 2009 #10 Skrevet 26. desember 2009 Andre har en ampull med farge på seg som sprenger når man går ut av butikken med den, Den sprenger når man prøver å fjerne den uten å gjøre det på riktig måte, ikke akkurat når man går ut av butikken.
Gjest brutal_mann Skrevet 26. desember 2009 #11 Skrevet 26. desember 2009 Dette brygger opp til en herlig forbrukerkonflikt
Gjest gjest 123 Skrevet 26. desember 2009 #12 Skrevet 26. desember 2009 det gikk ingen alarm når vi gikk ut av butikken, og vi var innom flere butikker på sentret før vi dro også, det er det som jeg syns er så rart. skal ringe på mandag å høre, har ikke kvitteringen, men har beviset på nettbanken, for det eneste vi kjøpte der var 2 slike kjoler, så får vi se om de godtar det, hvis ikke må jeg bestille en ny på nettet ellers blir det ramahyl blandt de små som så gjerne vil ha dem på...men det går ikke at bare en av de har den på, så vi må vente å se hva jeg må gjøre.
Gjest Coarvi Skrevet 26. desember 2009 #13 Skrevet 26. desember 2009 Hvis du ringer på forhånd bør de virkelig hjelpe deg, det kunne jo omså vært en gave du hadde fått av noen andre, og da er det ikke din feil at du ikke har kvittering. Men er jo greit å ringe på forhånd, enten du drar dit eller sender den i posten. Har selv opplevd det samme, så alarmen da jeg kom hjem. Nå bodde ikke jeg så langt unna butikken da, så fikk byttet noen dager etterpå, og det uten kvittering eller spørsmål...
Sekretæren Skrevet 26. desember 2009 #14 Skrevet 26. desember 2009 Tråden er ryddet SportyShorty, mod
gohege Skrevet 27. desember 2009 #15 Skrevet 27. desember 2009 oi oi dette må være betjeningens feil. jeg selv har aldri opplevd noe lignende, kommer fra en bitteliten by:nisse:
Teriyaki Skrevet 29. desember 2009 #16 Skrevet 29. desember 2009 Har også opplevd dette, men da peip det da jeg gikk ut av butikken, så vi fikk ordnet opp i det med en gang.
Gjest Borghild Skrevet 29. desember 2009 #17 Skrevet 29. desember 2009 Kjeltringer er det verste som fins.
Meaty Skrevet 29. desember 2009 #18 Skrevet 29. desember 2009 Kjeltringer er det verste som fins. Dette er en veldig urettferdig kommentar, hvis den er ment til trådstarter. Dette med alarmer som sitter igjen er noe som kan skje, det skyldes mennesklig feil, og inntil vi mennesker blir ufeilbarlige så vil det nok fortsette å skje. Jeg har som kunde opplevd det to ganger, og i begge tilfellene har jeg gått tilbake til butikken og de har vist forståelse, beklaget det inntrufne og fjernet alarmen. Hadde jeg vært trådstarter her, ville jeg først og fremst ringt butikken for å høre hvilke løsningsforslag de kan komme med.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #19 Skrevet 29. desember 2009 Dette har skjedd meg også, to ganger. Den ene gangen bodde jeg langt unna, så da fikk jeg slått den av med hammer. Sjekk om det er farge i alarmen, hvis ikke det er det, kan du klare å få den av selv.
Gjest gjest 123 Skrevet 1. januar 2010 #20 Skrevet 1. januar 2010 TS her...da er kjolen sendt til butikken med returkonvolutt m/betalt porto vedlagt, så da er det ordnet(medsent kvitteringen også gitt, som dukket opp i lommeboken under rydding;) ) Kjempetrivelig butikkpersonale som er hjelpsomme med å sende det i retur:) 2 små som bli lykkelige når de får hver sin hello kitty kjole når kjolen kommer på retu:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå