Gå til innhold

Dåpsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte noe som barnet kunne ha (dyr nok invistering) når det begynner i barnehage, og alt jeg får som takk var "Det var kanskje litt vel tidlig?". Er det virkelig så ille om jeg bruker penger på noe barnet kan ha i (ikke alt for fjern) fremtid?

Det virket som om dåpen var for henne egentlig.. Ble attpåtil irritert over at vi opprettet en konto hun ikke har tilgang til, så ungen faktisk får pengene når det blir myndig slik at hun ikke bare bruker det på fjås, vi vet hun har litt problemer med pengebruken.

Er hun utakknemlig, eller gjør jeg alt feil her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel, altså dåpen ER for ungen, men det er jo en annen sak.

For ærlig talt, en dag blir de sikkert glad for at du har tenkt på hva ungen kommer til å trenge i barnehagen, barnehagebarn koster penger.

Og sperrede kontoer, jeg trodde det var vanlig jeg?

Så setter man kanskje litt penger inn på den kontoen til burdager og jul og til konfirmasjonen, også når ungen erstor og har tilgang på kontoen så ER det faktisk litt penger der?

det der var definitivt litt utaknemlig ja. Om de ikke satte pris på gaven kunne de i det minste ha vett på å holde det for seg selv...

Skrevet

Jeg tenker gjerne sånn at babyer og barn får nok av ting og klær de kan bruke her og nå og at det er bedre å kjøpe en størrelse eller et aldersnivå høyere slik at h*n kan "vokse inn i den" og har aldri hørt noe annet enn positivt om det. Nå vet jeg jo ikke akkurat hva du kjøpte, men synes det høres fornuftig ut jeg, så lenge hun husker på at da har barnet det når det trenger det.

Ang. pengene var det fornuftig uansett, men spesielt hvis du er usikker på at barnet faktisk får nytte av pengene. Så jeg synes ihvertfall du har gjort riktig, og at du fortjente mer enn den kommentaren.

Når det er sagt kan jo folk av og til (eller faktisk som oftest) si ting før de tenker, så det kan jo hende hun setter pris på gaven når hun bare får tenkt seg om.

Uansett bør alle, både foreldre og gjester, huske på at dåpsdagen skal ha barnet i fokus, selv om foreldrene ofte får en del oppmerksomhet også.

Skrevet

Tja... høres jo utakknemlig ut, kontoen er jo absolutt noe hun burde bli glad for. Men jeg har en venninne som alltid fikk klær av svigermoren som var fire-fem år for store for barna, og det var faktisk litt av en jobb å pakke de ned i esker, finne oppbevaringsplass til det, og så fiske det fram igjen til riktig tidspunkt. Som regel ble klærne glemt, og når man så fant de igjen, så var de allerede for små. Så de fleste av de ble faktisk ikke brukt... Vet ikke om det var klær eller ting du hadde kjøpt, men jeg tror jeg ville holdt meg til å kjøpe noe som kan er bare litt for stort.

Skrevet

De gangene jeg har kjøpt klær, er det slikt som passer eller vil passe om max 3 måneder. Jeg forstår det med å dra frem klær som vil passe når barnet er 1 år og 3 år kan bli slitsomt.

Det jeg har kjøpt er noe som må kjøpes til slutt uansett, og vil være til nytte i sikkert 4-5 år, personlig var jeg veldig fornøyd med meg selv og trodde jeg kjøpte noe lurt. Får håpe moren tenker nogenlunde det samme etterhvert! :)

Jeg hadde ihvertfall blitt glad om barnet mitt fikk det. Er ofte slik jeg tenker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...