Gå til innhold

Bryllup i Las Vegas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som enten har giftet seg i Las Vegas eller kjenner noen som har gjort det?

Vi tenker på det og det hadde vært fint med litt anbefalinger, erfaringer etc. før vi evt. bestemmer oss for hvor og hvordan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg giftet meg i Las Vegas 4. juli (!) i år - og kan anbefale det på det varmeste!

FUllstendig referat fra Dagen kan du lese her.

Bilder finner du i signaturen min, samt her.

For oss var det en helt perfekt måte å gifte seg på - bare oss to, og vi hadde hele dagen til å bare nyte hverandre. Nå driver vi og planlegger bryllupsfester (familiefest+vennefest), så vi får feire sammen med de vi er glade i allikevel (var nærmest påkrevd da vi kom hjem!).

Vi giftet oss som sagt på Aladdin Wedding Chapel, og jeg har kun positive ting å si om det. Profesjonelle til fingerspissene, og sørget for at vi hadde en uforglemmelig dag. Video av vielsen ble konvertert til PAL og sendt i posten. Eneste vi (dessverre!) ikke var helt fornøyd med var fotografbildene, som vi ikke syntes ble spesielt bra. Skal jeg komme med et tips i den retning, kan det være å bruke en ekstern fotograf, eventuelt sørge for at kapellet har en fotograf som bruker ordentlig utstyr (70mm kamera) i forkant. Vi skal kanskje ta nye fotografbilder, og det er egentlig veldig synd å bruke masse ekstra penger på det. Hår og sminke fikk jeg ordnet på spa'et på hotellet, og det ble veldig, veldig bra!

Anyway, de fleste hotellene på The Strip har egne bryllupskapeller. Av de mest romantiske vil jeg si er Aladdin, Venetian, Bellagio og Cæsar's Palace.

Såvidt jeg vet har alle disse hotellene onsite kapell.

Ellers er Las Vegas en by med mange muligheter. Vi hadde bryllupsmiddag på Top of the World i Stratosphere Tower. Det kan anbefales uansett bryllup eller ei! Vi kjørte limousin som kostet nesten ingenting ($40 for en halvtime). Og to dager senere var vi på helikoptertur over Grand Canyon med champagnelunch ved Colorado River - midt i Grand Canyon 8)

Send meg gjerne en PM hvis du vil vite mer, eller still spørsmål i tråden her.

Klem, Pusekatt

Gjest Anonymous
Skrevet

Får du godkjent et Las Vegas- bryllup i Norge?

Skrevet
Får du godkjent et Las Vegas- bryllup i Norge?

Ja, men du må ha en prøvingsattest på forhånd.

Da må du og din tilkommende fylle ut hvert deres eksemplar av dette skjemaet, og hver deres forlover må fylle ut dette. I tillegg trenger dere hver deres fødselsattest. Dette sendes til nærmeste tingrett eller lignende, og dere får en prøvingsattest tilbake som sier at det er ingenting i veien for at dere inngår ekteskap. Denne attesten må tas med til Las Vegas.

Når dere har giftet dere, er det bare å ta med vielsesattest til Folkeregisteret, så blir dere registrert gift i Norge.

Skrevet

Må bare blande meg litt inn her :

Pusekatt : bryllupet deres og påfølgende tur, hørtes fantastisk ut! Flotte bilder og! Ble litt inspirert jeg,- selv om vi ikke har bryllup på gang foreløpig....

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...