Gjest Gjest_Nille_* Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Hvordan kan min ekssamboer og jeg samarbeidet om barna på en fredfull måte? Nå krangler vi om hvem som skal ha ungene i partall-/ og oddatall-uker i 2010 (året 2009 har 53 uker). I kontrakten vår står det at mor har oddetall og far partall, men i tillegg står det at kontrakten skal revurderes innen dette året. Mor ønsker å fortsette å ha oddetall, mens far ønsker å bytte siden hans samboer har omvendt av det vi har. Siden mor ikke ønser å bytte så vil han nå gå rettensvei...
Lemming Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Først av alt; er du mor eller far? Jeg skjønner hvorfor far vil bytte, han vil vel ha ungene samme uken som samboeren har sine unger. Det blir litt som broren min, han og kona har begge barn fra tidligere forhold, og de ønsker å ha alle ungene samme uken hos seg, ellers får jo søsknene aldri se hverandre. Hvorfor vil ikke mor bytte?
Kjetil S. Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 (endret) Jeg er så lei av å høre om idiotiske ex-er! En jævla mange må ha hatt en virkelig dårlig retningssans i utgangspunktet for det første, og du verden hvor mange idioter det må finnes for å være så forferdelig mange dårlige ex'er. Hvorfor kan dere ikke bare snakke i sammen og i fellesskap finne ut hvem som har det største behovet for mest å se hvilke barn på hvilken helg? Sutreputter finnes det mer enn nok av! :-) Endret 25. desember 2009 av Kjetil S.
Gjest Hilde K S Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 Jeg synes den det skaper minst problemer for skal lempe seg. Jeg skjønner problemet. I mange år nå, har barna vært hos faren helger i like uker. Så kommer årsskiftet 09/10. Hjelp! I min vennekrets er det ikke noe problem å få beholde de like ukene med barnefri, mens min eks har ny samboer, som også har en eks som er far til hennes barn, som attpåtil har en ny kone som har barn fra tidligere forhold. Så dersom jeg krangler på å få barnefri de like ukene, skaper det ringvirkninger i utallige ledd. Da er det selvsagt lettere at jeg innstiller det lille hodet mitt på at ungene er hos faren i ulike uker i stedet for like uker.
Gjest brutal_mann Skrevet 25. desember 2009 #5 Skrevet 25. desember 2009 Den ene parten har gått til retten for å få banket gjennom en ny avtale. da løser jo ting seg jo...
Lemming Skrevet 25. desember 2009 #6 Skrevet 25. desember 2009 Jeg synes den det skaper minst problemer for skal lempe seg. Jeg skjønner problemet. I mange år nå, har barna vært hos faren helger i like uker. Så kommer årsskiftet 09/10. Hjelp! I min vennekrets er det ikke noe problem å få beholde de like ukene med barnefri, mens min eks har ny samboer, som også har en eks som er far til hennes barn, som attpåtil har en ny kone som har barn fra tidligere forhold. Så dersom jeg krangler på å få barnefri de like ukene, skaper det ringvirkninger i utallige ledd. Da er det selvsagt lettere at jeg innstiller det lille hodet mitt på at ungene er hos faren i ulike uker i stedet for like uker. Enig. Den parten det skaper minst problemer for bør føye seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå