Gå til innhold

Hun ødela hele julekvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

å huff, du hadde sikkert den værste julekvelden i verden. Enn de som ikke har råd til julemiddag!!! :nei:

nei, makan til egoist skal du lete lenge etter tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er selv vegetarianer og til jul lagde mamma nøttestek til meg og vi tok det med til der vi skulle. Ingen brydde seg, de andre bare nøt sin egen mat. Hvorfor er det noen som gidder å blande seg opp i hva alle andre gjør? Hvis man blir sur for at en annen spisr noe annet enn seg selv så har man for lite problemer selv så man må finne på noe å klage over.

Endret av MissStiles
Skrevet (endret)
... Hvis man blir sur for at en annen spisr noe annet enn seg selv så har man for lite problemer selv så man må finne på noe å klage over.

Eller for mange ubevisste problemer.

Endret av sunglasses
Skrevet

Herregud, jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Dette er det dummeste jeg noen gang har lest! Snakk om å ha fokus på feil ting i livet.

Jeg har vært veggis i ti år nå, og ikke faen om jeg hadde sviktet de etiske prinsippene mine for en ny slektning. Det er et livsvalg, også på julaften. Hvert år spiser jeg god vegetarmat sammen med poteter og grønnsaker som de andre. Og jeg har aldri likt riskrem, så jeg spiser også is til dessert. Alle spiser noe de liker, og alle er glade.

TS, du er bare kjemperar...

Skrevet
Jeg vet ikke hvor i naziveggis-dumheten jeg skal begynne, så jeg begynner fra begynnelsen.

Vegetarianere som dere er helt utrolige. Bare fordi dere ikke takler realiteten i at vi slakter og spiser dyr på en effektiv måte skal dere spre ekkel stemning og kjøre et kommunistregime mot folk som ikke er vegetarianere. ENTEN ER DERE MED PARTIET, ELLERS ER DERE MOT PARTIET. Hyl et annet sted er du snill, for du ser verden MER svart/hvitt enn de du anser som fæle.

Er du klar over at man får pinnekjøtt av sau og? Er du klar over at at det finnes over 100000 barneprostituerte bare på Filipinene alene? Er du klar over hvor FORFERDELIG egoistisk du er som velger en dyrere livsstil enn den gjengse person i andre land enn i-land ikke har råd til når du heller kunne spist kjøtt og gjort aktivt arbeid for at andre mennesker og dyr kunne fått det bedre i hele verden? I stedet for bruker du tid og energi på ditt eget lille private korstog. Jeg må jo være fæl som spiser kjøtt, at jeg faktisk har vært på INSPEKSJONSRUNDER på pelsfarmer og slakteri betyr ikke en dritt, for jeg spiser kjøtt.

Jeg er glad du ikke satt ved mitt. Hadde veggisvennene mine vært så bitchy hadde de ikke vært vennene mine. Jeg er helt enig i at TS er en idiot, men det er jaggu du og. Å være vegetarianer er ikke ensbetydende med å bry seg om dyr, for de fleste av dere er vegetarianere, og that's that, dere putter ingen ressurser i dyrevern annet enn å avstå fra kjøtt. Ja, dere er noen jævla martyrer, altså.

Stakkar lille du som ikke har mer enn ungdomsskolenaturfag. Mennesker er faktisk laget for å spise både kjøtt og grønnsaker. Dette har man sett av å se på menneskets kjeve. I tillegg er det slik at når naturen plasserer oss øverst på næringskjeden er det der vi hører hjemme. Jeg respekterer valget ditt, men jeg respekterer ikke bitchingen din. Eller faktafeilene dine. Du slenger rundt deg de typiske "Hei jeg er tretten og veggis"-argumentene.

*feil svar-lyd* Albert Einstein reklamerte for vegetarisme fordi han mente det virket som en sunn livsstil. Selv spiste han kjøtt helt opp til det siste leveåret sitt, og da antas det at han sluttet å spise kjøtt av helsemessige årsaker (høyt kolesterol etc.), og ikke fordi han synes lam var sååå nusselige.

FRI KUENE! De har det GARANTERT mye bedre ute i det fri enn de har døde og på middagsbordet vårt, for ukontrollert reproduksjon og matmangel er alle dyrs drøm! Vet du hvorfor man får jaktlisens på elg og hjort? Fordi hvis ikke blir det for mange av dem, og de sulter i hjel. Sakte men sikkert tæres de bort, og dør. Er det for dyras del? er det for dyrenes helse? Du er ikke dum at du tror det hadde vært bedre om vi ikke spiste kjøtt, vel?

Fint. Jeg er muskler, fett og brusk, du er soyabønner og salat.

Selvsagt har vi samvittighet, mange av oss har bare gråtoner i verdensbildet vårt i stedet for å se ting så svart/hvitt som du gjør. For din egen del, og for dyrene du avstår fra å spise sin del, les deg opp litt om hvorfor mennesker er skapt for å spise både kjøtt og grønnsaker, les deg litt opp på de faktiske vilkårene i de vanlige slakteriene (du kan begynne med å lese mattilsynets krav til dem) i stedet for NOAHs utgivelser, og les deg opp på fakta fra flere parter, så kanskje du får litt gråtoner i ditt verdensbilde og.

Jo yngre dyr er, jo mørere er kjøttet. Det er jo fullstendig logisk. Og hvorfor skal vi spise det rått? Vi oppfant ilden, og fant en logisk måte å bruke den på, hvorfor skal det være unaturlig? Forøvrig synes jeg ikke rått kjøtt smaker så ille, men jeg foretrekker å holde meg e.coli-fri og uten salmonella.

Du spiser med andre ord kun syntetisk mat? Planter kan få barn de og. :)

Edit: Angående røykegreien: Alle dyrearter vi har kunnet observere over tid søker rus. Kattedyr og andre spiser rusgivende planter og går og legger seg i skyggen og nyter å være stein. Reinsdyr spiser flyesopp selv om de vet at det gir hallusinasjoner. Å søke rus er ikke noe menneskelig eksklusivt. Og selv om noe er menneskelig eksklusivt betyr ikke det at det er unaturlig. Eller tror du tomlene våre er unaturlige og? Gripeevnen vår er unaturlig, alle veggiser må kappe av seg tomlene.

Dæven døtte, her var det mye aggresjon ute og går, gitt. Hadde vi veggiser vært like intolerante som deg hadde det blitt mye moro rundt julebordet rundt i de tusen norske hjem, tenker jeg...

:ler:

Skrevet
Dæven døtte, her var det mye aggresjon ute og går, gitt. Hadde vi veggiser vært like intolerante som deg hadde det blitt mye moro rundt julebordet rundt i de tusen norske hjem, tenker jeg...

:ler:

Urk. Faktum er at jeg har både vegetarianere og veganere i vennekretsen min, og jeg legger til rette for dem når jeg lager mat, lager alternativ mat, og bruker flere bakeboller etc. enn nødvendig for å ikke lage veganermat i samme boller som jeg lager vanlig mat i (du-uh), men ingen av dem sitter og hamrer inn i hodet mitt hvor forferdelig jeg er som spiser dyrebarn. De fleste av dem klarer å se at jeg er like engasjert i dyrevelferd som det de er til tross for at jeg spiser dem.
Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

MissStiles, mod

Skrevet
Men burger er ikke julemat. Jeg synes egentlig det er nermest respektløst ovenfor resten av familien å spise slike ting i jula. Hadde det vært et vanlig selskap skulle jeg ikke klaga, men når det er jul, nyttår og brullypp så synes jeg man burde respektere familien/gjestene med å spise hovedmaten. Og den maten hun spiste kan hun jo spise resten av året uansett. Hadde vel ikke gjort noe om hun spist bare litt av det vi andre spiste.

Jula er tid for tradisjoner mener jeg og det burde man holde.

Er man vegeterianer, er man det hele året. Også på julaften!

Skrevet

Fysjameg assa, dissa vegetarianerne ødelegger alt som heter god matlyst og nå skal de ødelegge jula også ved å IKKE SPISE KJØTT! Ruske i huet er de!!!! :ironi:

Slår meg sammen med den 13 år gamle jenta jeg... jeg ble også beskyldt for å ha ødelagt julekvelden fordi jeg var så dårlig at jeg måtte legge meg nedpå mens de andre spiste dessert... har vært i dårlig form lenge, men det skulle visst ikke være noen grunn til å ligge litt for å komme meg til hektene. Nei, ligge nedpå kan man jo gjøre hele året ellers, må vite!! Enkelte folk ser fankern meg ikke lenger enn sin egen nesetipp!

Gjest undraren
Skrevet

Dette virker som en lovende familieforøkning, lover godt for fremtidige familieforbindelser dette.

Var det det at hun spiste hamburger som plagde deg TS eller var det det at hun er vegetarianer? Nå er det ganske mye godt man kan lage av vegetarretter og jeg hadde kanskje laget en nøttestek eller noe annet i stedet for hamburgere. Men for meg er det viktigste at alle får noe de liker, så jeg hadde ikke hengt meg oppi dette. Jeg er heldigvis av den typen som tåler å være borte hos andre på julaften uten å få noia av at andre ikke gjør alt sånn som jeg er vant til fra min spede barndom, og det har gitt meg utrolig mange fine opplevelser. Et åpent sinn gir grobunn for gode mellommenneskelige forhold.

• 3 uker senere...
Skrevet

du er jo ikke helt på nett her, vet du hva en vegetarianer er for noe? er ikke noe du kan bare la være med eller være når det passer best. er man vegetarianer så er man det, hele året faktisk. høres nesten mere ut som om man kunne laget noe bedre til henne enn en soyaburger på julaften da, er sikkert flere og bedre retter man kan lage. ikke så sikkert hun syntes det var kult å sitte der bare med en soyaburger.

Gjest Snart Frue
Skrevet

Å være vegetarianer vil si å IKKE spise kjøtt. Det er mange grunner til at noen velger å være vegetarianer eller MÅ være det. Du sier at du er ny i familien og jeg går derfor ut i fra at du ikke vet den bakenforliggende årsaken. Du har heller ikke noe med det. Du var bedt hjem til noen og DE stod for maten.

Hadde kvelden din blitt ødelagt om du var på besøk hos muslimer og de ikke ville spise svinekoteletter? Synes du de burde spise det den ene kvelden for din skyld?

Jeg synes dette var et tåplig og barnslig innlegg. Jeg misunner deg ditt beskymringsløse liv siden du har tid til å dvele over slike ting.

Skrevet

Har nulltoleranse for veggiser/veganere som lar det gå ut over andre. Snakk om å være vanskelig med vilje. Da jeg var liten var deet grei beskjed: dette spiser du. Og da spiste jeg det.

Så ja, enten TS mener det eller er et troll, jeg er enig. Det der var tåpelig.

Hvis man spiser for seg selv, okay, men når folk har stått på hele dagen og laget mat og så drar man frem en soyaburger så er det virkelig lavmåls.

Skrevet
Har nulltoleranse for veggiser/veganere som lar det gå ut over andre. Snakk om å være vanskelig med vilje. Da jeg var liten var deet grei beskjed: dette spiser du. Og da spiste jeg det.

Så ja, enten TS mener det eller er et troll, jeg er enig. Det der var tåpelig.

Hvis man spiser for seg selv, okay, men når folk har stått på hele dagen og laget mat og så drar man frem en soyaburger så er det virkelig lavmåls.

Hva mener du med lar det gå utover andre?

Gjest Gjest_Gul_*
Skrevet

Jeg har også nulltoleranse for veggiser.

Å ikke spise kjøtt - for et luksusproblem!

Skrevet
Alergisk mot kjøtt? :ler:

Som jeg sa tidligere så er det jo noe annet om det er alergi, men så vidt jeg vet så er man vel vanligvis ikke vegeterianer på grunn av alergi. Det er vel heller særhet og rett og slett bare det at de ikke gidder å spise kjøtt. Vet at det er en slags motegreie nå i dag og noen vil vel bare være spesiell regner jeg med. Nei, jeg synes nå det er bare tull det den jenta holder på med. Men hun vokser vel opp før eller siden hun også.

Syns det her bare er tåpelig. Du vet da vel ingenting om hun er allergisk eller ikke? det er ikke akkurat noe en forteller til en nykommling i familien, rundt bordet på julaften. Det er faktisk utrolig mange som er vegetarianere på grunn av allergi! De holdningene er faktisk farlige. Min mor er vegetarianer på grunn av allergi, og den holdningen din er potensielt livsfarlig for henne, for å sette det på spissen. Noe laget på kjøttkraft, andre ting som har vært borti/lagt sammen med kjøtt er nok til at hun blir farlig dårlig, og i verste fall må på sykehus. Så å automatisk dra den unge "svigerinnen" din over samme kam som de som velger det, helt uten videre er tåpelig. Uansett er det er valg HUN har tatt, og som du skal respektere! Hun sier da ingenting på at du spiser kjøtt?!

håper virkelig at du endrer holdning før du serverer jenten noe som enten går imot hennes valg, eller som i verste fall kan gjøre henne vanvittig dårlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...