Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 I går pakket jeg opp gavene mine, og sendte en sms til hver giver og takket spesielt for gaven, spesielt når det er snakk om mine gode venner. Fikk til svar som "tusen takk for den jeg fikk, så kjekt at du likte din!" og slike ting. Men veldig mange svarte ikke, og takket heller ikke for gaven jeg ga dem..
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Jeg sender ut sms, ønsker god jul og takker samtidig for gaver.
Cata Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 Jepp, sender ut SMS og takker til alle dem som jeg vet har mobilen på. En tante som ikke er tilhenger av mobil til hverdags skal jeg ringe og takke senere i jula når verste familiemiddagstyret har gitt seg.
MissStiles Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 Jeg sendte sms til alle jeg fikk gave av igår. I hvert fall de som ikke var der. Det gjelder venner. Siden hele familien var der.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #5 Skrevet 25. desember 2009 Har folk det virkelig så travelt, at alt må skje på sekundet? Tor de virkelig at hvis det ikke skjer på øyeblikket, så skjer det ikke i det hele tatt? JA, det er vanlig å takke for gaver, NEI, det er ikke vanlig å takke for alle gaver i det sekundet de mottas! Jeg sender hverken sms eller ringer til noen (bortsett fra nærmeste familie) på julaften etter kl 17, eller 1. juledag. Noen ringer jeg til i morgen, andre vil få et hyggelig kort eller brev i posten.
JLeva Skrevet 25. desember 2009 #6 Skrevet 25. desember 2009 Er så snedig å se hvordan dagens samfunn forventer å få øyeblikkelig svar. Alle skal være tilgjengelig til en enhver tid til enhver pris.. Hva med å slå av mobilen en gang i blant? Jeg vet selv at jeg er for lite flink til det, har den som oftest med meg..
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #7 Skrevet 25. desember 2009 Jeg synes det er fint å ha mobilfri julaften og første juledag. Gidder ikke sitte å sende meldinger den dagen,men ønsker heller å fokusere på dem jeg er sammen med der og da. Sender melding til dem som bor langt borte i løpet av julen med takk for gaven,de som jeg kommer til å møte i løpet av et par uker takker jeg pent for gaven når jeg møter dem.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #8 Skrevet 25. desember 2009 Jeg er enig med de som sier at man ikke nødvendigvis må gjøre det med en gang.. noen treffer man kanskje senere i julen. Det er jo hyggelig å takke "in person" enn å takke på SMS. Men jeg takker alltid for det jeg får (og det meste på tlf/SMS sent julaften eller 1. dag).. Men jeg forventer ikke at alle gjør det.. Men dersom man ikke har hørt noe langt uti januar - ja, da stusser jeg litt..
Anglofil Skrevet 25. desember 2009 #9 Skrevet 25. desember 2009 Jeg takker alltid, men det hender jeg ikke takker med en gang, noen ganger venter jeg noen dager når det passer seg slik. Mvh Yvonne
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 25. desember 2009 #10 Skrevet 25. desember 2009 Takker med eingang når eg åpner gavene fra familien, men de er jo med meg da. Til svigerfam. ber eg sambo takke eller så sender eg ein mld med tlf eller facebook siden eg ikkje har særlig kontakt med de.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #11 Skrevet 25. desember 2009 Jeg har ikke takket alle for gavene ennå, men det betyr ikke at jeg ikke har tenkt til det. Gjestene våre dro i tolv-tiden i går kveld, og i dag har vi vært på julefrokost i hele dag, så jeg har ikke tatt meg tid til å sende SMS-er.
Fluffe Skrevet 25. desember 2009 #12 Skrevet 25. desember 2009 (endret) I går pakket jeg opp gavene mine, og sendte en sms til hver giver og takket spesielt for gaven, spesielt når det er snakk om mine gode venner. Fikk til svar som "tusen takk for den jeg fikk, så kjekt at du likte din!" og slike ting. Men veldig mange svarte ikke, og takket heller ikke for gaven jeg ga dem.. akuratt slikt jeg opplevde det også. hadde sittet lenge og gjort meg flid med hjemmelaget lys og ikke en jævla takk tilbake. åååååå jeg blir så irritert og skuffa dette er til og med folk jeg snakket med seinere på kvelden Endret 25. desember 2009 av estella87
Caramello Skrevet 26. desember 2009 #13 Skrevet 26. desember 2009 (endret) Jeg sendte melding til venner og takket for julegaven og ønsket de god jul. Så ringte jeg til kjæresten min, bestemor og tante å takket, siden vi ikke feiret jul sammen med de i år. Er jo normal høflighet å takke når man får noe! Endret 26. desember 2009 av Jente85
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #14 Skrevet 26. desember 2009 TS her I dag har jeg heller ikke hørt noe fra dem. Og dere som sier at ikke alle bruker mobilen, vi har i alle år takket hverandre for gaven på sms julekvelden eller senest 1 juledag. Jeg takket for mine.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #15 Skrevet 26. desember 2009 TS igjen Egentlig er jeg kjempeirritert også! For når jeg overleverte gavene, fikk jeg ikke noe takk heller! "Her er julegavene deres" sa jeg og ga en bærepose med noen gaver til et vennepar av meg. De tok i mot, og fortsatte å snakke om det temaet vi nettopp pratet om. Da de ga meg julegaver så takket jeg flere ganger, og sa jeg syns det var skikkelig koselig. Sendte oså sms på julekvelden til begge, fikk ikke svar daheller.
Gjest Gjest_student_* Skrevet 26. desember 2009 #16 Skrevet 26. desember 2009 Jeg får verken takkemeldinger eller sender de selv. Kommer til å møte alle jeg har fått gave av, og takker dem når jeg ser dem. Mye koseligere.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #17 Skrevet 26. desember 2009 Syns også det er veldig irriterende å ikke få takk, spesielt når jeg til og med ser de samme menneskene 1 juledag.
Fluffe Skrevet 26. desember 2009 #18 Skrevet 26. desember 2009 spessielt er det sårende å ikke få takk når man har sittet å laget en gave. hadde laget hjemmelaget såper og lys til mange og mamma,han under oss og svigers er de eneste som takket for gaven..snufs
Gjest mil Skrevet 26. desember 2009 #19 Skrevet 26. desember 2009 Det er kanskje vanlig å takke for gavene, men samtidig - er det ikke å regne som en slags takk at man har fått en gave i retur? Jeg fikk svært uventet en gave av en venninne av mamma, og skal idag sende en melding med takk. Andre, som jeg treffer i løpet av et par uker, får ikke takkemelding med mindre jeg fikk en svært uventet og spesiell gave. Og noen som jeg vet jeg skal snakke med på telefon iløpet av noen dager får heller takk da. Ha litt tålmodighet, i julen har mange bedre ting å gjøre enn å sende sms ASAP til alle man har fått gave av
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #20 Skrevet 26. desember 2009 spessielt er det sårende å ikke få takk når man har sittet å laget en gave. hadde laget hjemmelaget såper og lys til mange og mamma,han under oss og svigers er de eneste som takket for gaven..snufs Ja, det er sårende. Man legger en flid i det så blir det ikke skikkelig satt pris på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå