Gå til innhold

Hvilke egenskaper bør en potensiell ny partner inneha?

Kjetil S.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom jeg skulle havnet i et forhold nå hadde jeg hatt de sedvanlige kravene jeg har til alle kvinner: Hun må ha fyldige lepper, blå søte øyne, markerte kinnbein, langt tykt vakkert hår, slank midje, stramme velformede bein uten celulitter og andre ekle greier, slanke faste armer og en stram fin mus ;) Hun må være sunn og veltrent, vite å ta vare på seg selv, kle seg trendy og sofistikert og sminke og style seg med stil. Av personlige egenskaper setter jeg pris på det typisk feminine, altså en viss underdanighet og ønske om å tilfredsstille. Fullstendig tilbakestående bør hun heller ikke være. Barnløs og god i sengen selvsagt. Og ingen tendens til sjalusi eller slike smålige kjerringtendenser som baksnakking osv. Hun må tåle å dele meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg singel lenger, men det som var viktig for meg i valg av partner, var at han hadde evne til å elske og være villig til å bli elsket tilbake. En som rett og slett ikke fryktet forpliktelser, som tok meg for den jeg var og elsket meg på grunn av alt, og ikke på tross av alt.

Så fant jeg denne søte og sjenerte personen som rødmet til meg når jeg så på ham, som ga meg sommerfugler i magen og smilte blygt til meg når jeg snakket i vei om poltiske møter, Edgar Allen Poe og britisk litteratur. Og det verste (eller beste av alt): han lyttet med stor interesse på det jeg hadde å si, han brydde seg om verden, om følelsene mine, han fikk meg til å le, rødme og få klamsvette i hendene. Det er slik en mann jeg drømte om, en som var naturlig, overhodet ikke overfladisk, som elsket det lange håret mitt og som var en ekte gentleman og spurt om han kunne kysse meg.

En blanding av mange egenskaper gjorde at jeg i dag er så ufattelig glad i kjæresten min.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røkere og barnløse boikottes. resten vurderes etter hvert.

Røykere greit nok men hvorfor barnløse?

Ikke lyst til å ta del i en annens fortid?

Regner med du ikke har barn selv.

Oj, jeg er boikottet av Brutal Mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamre løs på tastene og si din mening! :-)

Ikke så kjapt der...

- Hvem er du?

- Kan du hamre løs og skrive fritt (gjerne essay) om hvilke egenskaper din nye partner bør ha?

Du presser folk for meninger her som ny, uten å nevne hva du selv står for. Det er dårlig fprumetikette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røykere, den forstår jeg godt. Hater røykere selv og kunne aldri vært sammen med en.

Men barnløse - hva er galt med det? Mange har ikke truffet den rette å få barn med ennå - er det ikke da fint at de har spart seg til den rette?

Tenk, noen har vært samboere til de ble i 30-årene, og trodde det skulle bli barn, men så tok forholdet slutt - og tilbake sto de: barnløse og single. Mens de leter etter en ny...

Og disse avskriver du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Røykere greit nok men hvorfor barnløse?

Ikke lyst til å ta del i en annens fortid?

Regner med du ikke har barn selv.

Oj, jeg er boikottet av Brutal Mann.

Jeg har mine barn, vil ikke ha flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine barn, vil ikke ha flere.

Og du er sikker på at alle kvinner på 30+ løper rundt desperate etter å få formert seg koste hva det koste vil?

Tror du at det faktisk kan finnes de der ute som har tatt ett standpunkt ang. barn og ikke ønsker noen?

Egenskap som jeg setter veldig høyt: Ærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Og du er sikker på at alle kvinner på 30+ løper rundt desperate etter å få formert seg koste hva det koste vil?

Tror du at det faktisk kan finnes de der ute som har tatt ett standpunkt ang. barn og ikke ønsker noen?

Egenskap som jeg setter veldig høyt: Ærlighet.

Jeg stoler ikke på barnløse kvinner som sier de ikke vil ha barn. Derfor, enten har de barn, eller de kan ikke få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler ikke på barnløse kvinner som sier de ikke vil ha barn. Derfor, enten har de barn, eller de kan ikke få barn.

Jeg er ikke til å stole på.

Kunne du stolt på henne om hun var sterilisert?

Merkelig men svært mange menn jeg har snakket med kommer med en historie om at "....ungen kom fordi dama juksa med pilla".

Er det vanlig kanskje og derfor en grunn til at man ikke kan stole på en kvinne uten barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så kjapt der...

- Hvem er du?

- Kan du hamre løs og skrive fritt (gjerne essay) om hvilke egenskaper din nye partner bør ha?

Du presser folk for meninger her som ny, uten å nevne hva du selv står for. Det er dårlig fprumetikette.

Kan ikke helt se at jeg presser noen for noenting, jeg....??

Artig å få litt mer action her da, og folk skriver jo inn helt frivillig i trådene uansett hvem trådstarter er...??

Jeg kan lett like mange forskjellige personligheter jeg, så lenge de er ærlige og pålitelige og alt det der...

...har ikke så lett for hverken å kategorisere meg selv eller andre på noen enkel og fullstendig måte, skjønner du. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Jeg er ikke til å stole på.

Kunne du stolt på henne om hun var sterilisert?

Merkelig men svært mange menn jeg har snakket med kommer med en historie om at "....ungen kom fordi dama juksa med pilla".

Er det vanlig kanskje og derfor en grunn til at man ikke kan stole på en kvinne uten barn?

Jeg kunne kanskje stolt på henne om hun var sterilisert, men jeg ville da følt/vert redd for at hun var såpass barnefiendtlig at jeg neppe ville utsatt mine barn for henne.

Når det gjelder kvinner og pillebruk så har jeg bare en ting å si til alle menn. ALDRI pule en kvinne uten å bruke gummi så lenge du ikke er 100% villig til å få barn med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utseende:

Høyere enn meg (ikke at det er så vanskelig)

Fine øyne

Maskulin ;)

Også har jeg merket at jeg er veldig svak for gutter med mørkt hår. Rart, egentlig, da jeg var yngre, falt jeg for de blonde.

Personlighet:

Ambisiøs (altså vite hva han vil her i livet)

Ærlig

Snill

Humoristisk

Samfunnsengasjert (i alle fall ha tanker om det som skjer i nyhetsbildet)

Men det viktigste av alt er at vi har en unik kjemi. Jeg må selvfølgelig føle meg tiltrukket av ham seksuelt, men hvis kjemien jeg ser etter er der, holder det med et middels utseende, egentlig. Det er utrolig hvor mye personlighet kan veie opp for ting. Jeg har datet min andel pene, men kjedelige sportstyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. I tillegg boikotter jeg bart.

Det må være en med barn, fordi bare de som har barn selv, vet at barn har førsteprioritet. Alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...