Gjest Lotte81 Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Hei Har kjøpt meg mineralpudder og en kost som jeg bruker hver morgen. Hvor ofte bør man vaske en slik kost? og hva er best å vaske den med?
Sarah_83 Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Om du bruker den hver dag er det anbefalt å vaske den 1 gang i uka. Må inrømme at jeg ikke vasker den så ofte selv, men ikke la det gå måneders vis. Du vasker alltid med kun shampoo, tørk forsiktig med håndkle og la den tørke helt før bruk.
Lykkelitenen Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 vasker mine en gang i uken. fukter den i vann, bruker shampo, gjenntar til den er rein (unngå å gni for mye, da kan børstehårene floke seg), klemmer ut overflødig vann i et håndkle og lar de tøre liggende på litt papir.
Gjest :) Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 Og bruk en god shampoo (eller bare zalo, i følge min hudpleier). Jeg pleide å bruke en shampoo jeg hadde degradert fra å bruke i håret fordi den rett og slett var dårlig, og fikk da høre at "du vil ikke bruke den i håret, men å gnikke den daglig inn i huden, DET er ok!?" (Så langt tenkte ikke jeg, nei..)
Lykkelitenen Skrevet 25. desember 2009 #5 Skrevet 25. desember 2009 Og bruk en god shampoo (eller bare zalo, i følge min hudpleier). Jeg pleide å bruke en shampoo jeg hadde degradert fra å bruke i håret fordi den rett og slett var dårlig, og fikk da høre at "du vil ikke bruke den i håret, men å gnikke den daglig inn i huden, DET er ok!?" (Så langt tenkte ikke jeg, nei..) Men zalo kan man gnikke inn i huden? Heller en dårlig shampo enn zalo...
Gjest :) Skrevet 25. desember 2009 #6 Skrevet 25. desember 2009 Men zalo kan man gnikke inn i huden? Heller en dårlig shampo enn zalo... Det var en hudpleier sine ord, ikke mine Logikken i å bruke det, spurte jeg henne ikke om.. Men nå begynte jeg å lure på hvorfor hun mente zalo var ok.. :klø:
Gjest :) Skrevet 25. desember 2009 #7 Skrevet 25. desember 2009 Det var en hudpleier sine ord, ikke mine Logikken i å bruke det, spurte jeg henne ikke om.. Men nå begynte jeg å lure på hvorfor hun mente zalo var ok.. :klø: Tror kanskje hun sa noe om silikoner og annet æsj i billig shampoo, så om man ikke hadde en god en, så er zalo en bedre kriseløsning enn den billige shampoo'en. Og silikoner ville sette seg i busten (på samme måte som det vil legge seg rundt hår).
Gjest Lotte81 Skrevet 25. desember 2009 #8 Skrevet 25. desember 2009 Tusen takk for svar alle sammen! Nå har jeg vasket kosten i shampoo
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #9 Skrevet 25. desember 2009 Det er også lurt å holde kosten slik at vannet renner med hårene. Ellers kan vannet slippe inn i skaftet og løsne på limen!
Lisama Skrevet 26. desember 2009 #10 Skrevet 26. desember 2009 La kostene tørke flatt på et håndkle eller papir, eller litt på skrå nedover for å forhindre vanndannelser inne i kosten Ellers kan de faktisk "råtne".
Gjest Borghild Skrevet 26. desember 2009 #11 Skrevet 26. desember 2009 Går det å vaske de i ansiktsrens?
Perledrøm Skrevet 26. desember 2009 #12 Skrevet 26. desember 2009 Ansiktsrens er OK. Det med Zalo lærte vi av makeup-læreren vår, men har aldri brukt det selv. Jeg bruker baby-sjampo og lar de tørke liggende så ikke vannet skal løsne limet. Vasker alltid to ganger, og gjør det ca en gang i uken.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #13 Skrevet 26. desember 2009 Jeg bruker en slik spray, jeg, som er beregnet på å vaske hudkostene med. Ellers fikk jeg høre av en ansatt på parfymeriet her at bittebittelitt zalo i lunkent vann var ok.
Snil@ Skrevet 1. januar 2010 #14 Skrevet 1. januar 2010 Jeg fikk beskjed fra et parfymeri at jeg skulle bruke heptan (kjøpes på apotek)... Jeg har kjøpt det, men har ikke turt å bruke det enda, det står jo så mange advarsler på det.... Er det noen her som bruker heptan til å rense kostene sine? Hvordan bruker du den? Mener å huske at hun sa jeg skulle ta litt heptan på et papir og så ta kosten frem og tilbake på papiret.....
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #15 Skrevet 1. januar 2010 Jeg fikk beskjed fra et parfymeri at jeg skulle bruke heptan (kjøpes på apotek)... Jeg har kjøpt det, men har ikke turt å bruke det enda, det står jo så mange advarsler på det.... Er det noen her som bruker heptan til å rense kostene sine? Hvordan bruker du den? Mener å huske at hun sa jeg skulle ta litt heptan på et papir og så ta kosten frem og tilbake på papiret..... Herre.. Tror jeg aldri hadde turt å bruke heptan på noe som skal i ansiktet senere!
Gjest Heidila Skrevet 6. juni 2010 #16 Skrevet 6. juni 2010 Jeg fikk beskjed fra et parfymeri at jeg skulle bruke heptan (kjøpes på apotek)... Jeg har kjøpt det, men har ikke turt å bruke det enda, det står jo så mange advarsler på det.... Er det noen her som bruker heptan til å rense kostene sine? Hvordan bruker du den? Mener å huske at hun sa jeg skulle ta litt heptan på et papir og så ta kosten frem og tilbake på papiret..... Heptan er ikke farlig å bruke. Man skal ikke gni heptan inn i huden nei. Heptan tørker på sekunder,så et er ikke farlig å bruke kostene i ansiktet etterpå JEg har brukt heptan i 5 år på ksotene mine,og det fjerner alle bakterier. Vi lærer på sminkeskolene å bruke heptan
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #17 Skrevet 21. september 2020 Zalo er best. Det fjerner fett og smuss bedre enn noen annen såpe Anonymkode: 1fdb1...443
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå