Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Jeg bruker aldri å bytte gaver, men i år har både jeg og mannen fått litt klær i gave. Til ham var det litt bom i størrelsen, og han trenger bare å bytte størrelse. Jeg fikk et antrekk som ikke hadde "mitt snitt", og skal derfor byttesogså giver så at dette ble litt feil på meg, så jeg skulle få kvittering om det ble vanskelig å bytte..) Vi er vekkreist til over nyttår, og ser at byttelappene sier at det er gyldig bytting frem til 31.12. Irriterende om dette blir "bomgaver", da vi ikke har mulighet til å komme oss til disse butikkene før over nyttår. Er det noe jeg kan gjøre for å forlenge bytteretten? Eller pleier butikkene å være forståelsesfulle. På gaev til meg kan kvittering skaffes, men ikke til ham tror jeg...
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Bytting er ingen juridisk rettighet forbrukere har. Jeg ville ringt de aktuelle butikkene og forklart problemet, så får du bare se hva de sier...
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Bytting er ikke noe du har rett på, det er en service butikkene yter. Jeg vil tro at grunnen til at byttefristen er 31.12. er at butikken begynner salget rett etter nyttår og derfor vil ha unnagjort bytting før salget starter. Om du får byttet etter fristen er det mulig du bre får salgsprisen og ikke prisen som har blitt gitt for varen.
kaprifolen Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Ring butikken og hør, da dette som nevnt over ikke er en lovbestemt sak, men en service. Hos oss hadde du fått byttet uten tvil hvis du ringte på forhånd og sa ifra om situasjonen.
Gjest planetdigger Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Bytting av gaver skaper ekstra bryderi og ekstra transporter (CO2) enten du bytter eller selger gavene på Internett (eBay, Finn etc.) Spesielt betenkelig er miljøbelastningen. Problemet kan lett unngås - selvom vi altså kjøper og gir bort konkrete gaver. Lær hvordan på www.gaverutenproblem.weebly.com Bruk oppskriften neste gang du skal kjøpe gaver!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå