Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å selge en bil privat.

Hvordan kan jeg få taksert denne?

Koster det noe?

:wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAF kan vel gjøre slikt (for noen hundrelapper). Ellers kan du stikke innom noen bilforretninger og late som om du vil kjøpe hos dem. Da vil de se din bil og gir deg en pris. Gå ikk på 1. og beste pris du får! De vurderer gjerne din bils pris opp mot det du er interessert i å kjøpe, så forhør deg rundt hos flere merkeforhandlere før du selv bestemmer en pris. Prisen for å selge privat er noe høyere enn å selge til forhandler, da du selv får "provisjonen". Alt mellom 5.000 og 15.000kr kan man legge på forhandlerkjøpspris. Husk at bilen uansett blir så mye dyrere om den skal kjøpes i butikk. Innpris og utpris for forhandler er langt fra det samme.

Selv hadde jeg en bil til ca. 30.000kr til forhandler. Jeg hadde annonse på Internett i 6 mnd (glemte egentlig hele greia) og plutselig var den solgt for 50.000kr.

Skrevet

Vel, da har jeg snakket med NAF. (Er medlem der)

For medlemmer kostet dette den nette sum av kr. 1240,- Da fikk man en salgstest av bilen. Så måtte man i tillegg betale kr. 270,- hvis man ønsket en verdivurdering.

Jeg spurte om de kunne ta bare en verdivurdering, men det kunne de ikke. For de måtte ha den salgstesten som grunnlag for verdivurderingen!!

Forstå det den som kan!

:ler::roll:

Skrevet

Forstå det den som kan!

:ler::roll:

Det er vel ikke værre enn at de de kaller en salgstest egentlig er en mer teknisk sjekk av bilen. Og det er jo klart at jo bedre eller dårligere den er i stand, påvirker verdivurderingen i meget stor grad!

Dermed er det nok først det ene, så det endelige.... Dessverre.

Skrevet

Det at du har tatt en salgstest hos NAF gir deg et godt salgsargument og samtidig vet du hva bilen din faktisk er verdt.

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Kjør like godt til forhandleren du har brukt. Selv om jeg ikke har solgt/kjøpt bilen via dem, så har de stort sett gitt meg en takst på bilen jeg har ønsket å selge.

Du kan jo for så vidt være litt sleip og "spille" interessert i en bil hos en forhandler av samme merket du allerede har. Fortell at du vil vurdere om du skal gi din bil i innbytte eller selge den selv. De fleste forhandlere vil helst unngå at du kommer til dem med en innbyttebil, og hjelper deg sikkert mer enn gjerne for at du skal få solgt bilen privat.

Ellers er det veldig veldig greit for en kjøper om din bil har en NAF/KNA-takst. Det er en ekstra trygghet som gjerne gjør at din bil blir solgt før andre - spesielt om det er snakk om en bil som det finnes mange av på markedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...