tinepus Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 (endret) Fikk Bernina bernette 92 c som julegave, men hadde egentlig sett ut meg en Janome DC 4100 som jeg hadde tenkt til å kjøpe selv etterhvert. Bernetten har litt mindre sømutvalg osv enn janomen, men begge virker som bra maskiner. Bernette-modellen er noe billigere enn Janome-modellen. Har noen erfaring med disse maskinene? Bernetten? Er Janomen bedre, eller skal jeg beholde bernetten? Vil gjerne ha en god stabil maksin som kan kan sy de fleste sømmer + gjerne har litt ekstra finesser. Takk! Endret 25. desember 2009 av tinepus
Fluffie Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 Personlig ville jeg heller gaatt for en Janome enn en Bernette. Bernette maskinene har daarlig rykte, hoert flere si at de gaar fort i stykker om man gjoer noe annet enn aa sy gardiner. Skal man ha Bernina boer man ha en av de ordentlige, dyre Berninaene, de er veldig gode. Janome er et rimelig merke, men de er stoedige maskiner. Min Janome DC3050 takler alt jeg har introdusert den for, den spiser tykke lag til frokost, middag og kvelds helt uten problemer (jeg syr haandvesker med mange, mange lag). Du boer nok tenke deg litt hva du skal bruke maskinen til og hva du trenger. Personlig bruker jeg per i dag bare noen faa soemmer, men jeg trengte en maskin som tar tykke lag med stoff og etter noen undersoekelser fant jeg ut at Janome maskinene er det beste alternativet for min lommebok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå