hallingbrud Skrevet 27. august 2003 #1 Skrevet 27. august 2003 Jeg prøvde brudekjole i går og falt fullstendig for Sincerity 2950. Jeg tror jeg kommer til å velge den kjolen, men jeg ble litt usikker på størrelsen. For jeg sto uten sko når jeg prøvde kjolen, og da var den et par centimeter fra bakken. Vil den da bli for kort med sko? Størrelsen større vil jo bli alt for stor igjen... Det dummeste er jo at jeg glemte å spørre om den kan legges ned, for jeg tenkte ikke på at den kanskje ble for kort med sko...
Gjest Tex Skrevet 27. august 2003 #2 Skrevet 27. august 2003 Kjolen skal nå deg til tåa når du har brudeskoene dine på deg. De fleste kjoler kan legges ned en smule, spørs om du er 160 eller 190 cm høy....
hallingbrud Skrevet 27. august 2003 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2003 Jeg er 175, men størrelsen som passet var 36. Dette er jo en størrelse som vanligvis passer for litt kortere personer...
cappocino Skrevet 27. august 2003 #4 Skrevet 27. august 2003 Ta med deg skoene og prøv kjolen igjen. Og spør om den kan legges ned
hallingbrud Skrevet 27. august 2003 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2003 Jeg ringte å spurte nå, og den kan visst legges ned fire centimeter. Jeg får bare satse på at det blir nok.
cappocino Skrevet 27. august 2003 #6 Skrevet 27. august 2003 Skal du kjøpe kjolen der? Er den ny eller utleie kjole? sjekk hvordan bretten blir, er det utleie kjole kan det hende at bretten er slitt og vil ikke bli pent når du legger den ned. Se også på bridesave.com om de har samme kjole Lykke til !!!
hallingbrud Skrevet 27. august 2003 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2003 Tusen takk for tipset. Desverre var ikke designeren på den internettadressen. Dette er en utleiekjole som antakeligvis blir lagt ut på salg 1. Oktober. Jeg tenkte da at jeg skulle kjøpe den. Jeg tenkte på om jeg istedenfor skulle bestille den ny fra et annet sted, men de påsto at det hadde vært mye dårlig sying på denne modellen, og at jeg kunne komme til å være uheldig hvis jeg bestilte den usett. Tror dere de løy til meg i frykt for å miste et salg?
cappocino Skrevet 27. august 2003 #8 Skrevet 27. august 2003 Brudesalonger kan finne på masse små hvite løyner for å få deg til å kjøpe kjolen hos de..... brudene prøver kjolen i salongen for så å bestille over nettet, mye billigere. Når gifter du deg da? har du litt is i magen så kan du bestille kjolen fra nettet, det hadde jeg gjort hvis jeg hadde hatt bedre tid (skulle gjøre det men leveringstiden var 4 mnd og jeg vil ikke risikere å stå uten kjole en uke før bryllupet:)) Sjekk om de har retturrett også i tilfelle den ikke passer eller er stygg så kan du returnere den å få tilbake pengene.
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2003 #9 Skrevet 27. august 2003 Det at samme modellen kan ha forskjellig kvalitet er faktisk sant. Jeg har selv vært og prøvd en brudekjole som har vært forskjellig fra leverandør. Stoffet i den ene så mye mere blankt og så litt billigere ut enn den andre. De i brudebutikken fortalte meg at de hadde klaget på dette i forhold til fabrikk. Men det har visstnok vært vanskelig å få tak i stoff til tider... Når det gjelder det å kjøpe brudekjole på nettet så er jeg nok litt gammeldags. Jeg skal kjøpe i den butikken jeg har fått god hjelp jeg. Selv om det kanskje koster meg et par tusen ekstra så har jeg jo fått den veiledningen og hjelp med tilbehør. Brudebutikker er jo ikke service institusjoner heller.. og hvis alle prøver kjoler for deretter og kjøpe det på nettet så vil det jo ikke være noen steder for oss å prøve til slutt da. Støtter næringen i Norge litt jeg. P.
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2003 #10 Skrevet 27. august 2003 Kjolen skal være 3-5 cm opp fra gulvet med sko. Hvis ikke snubler man i den. Dette vil se penest ut. Den skal ikke gå helt ned. S.
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2003 #11 Skrevet 28. august 2003 Det kommer jo litt an på hvor høye hæler du skal ha også. Det beste er å prøve med sko. Forøvrig er de fleste i ukurrant størrelse, og kjoler må legges opp og ned, syes inn og ut i midjer og skulderstropper..alt for å passe den kroppen man engang har. Hvis kjolen virker litt kort, kan du tenke på å ta str 38 istedet, og legge den inn i midjen. Da blir den vel lang nok ivertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå