Gjest Gjest_Cathrine_* Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 Broren min har vært samboer en stund, og i vår fikk de sitt første barn. De har tilbrakt julen hos hennes familie siden de ble sammen, og det var liten tvil om hvor de skulle tilbringe julen i år også. Hun vil feire sammen med sin familie og ferdig med det, er ikke mulig å engang diskutere det. Siden vi bor bare en halvtimes kjøring unna familien hennes foreslo mamma at selv om de bor der i jula kunne de vel ta med seg ungen og komme på julefroksten hos oss 1. juledag. Dette har vi fått veldig vage svar på så langt, men nå ringte nettopp broren min og spurte om jeg gadd å hente ham før julefrokosten litt senere. Dama nekter å være med og han får ikke ta med seg ungen, h*n vil hennes familie kose seg med. Jeg synes dette er fryktelig egoistisk av familien hennes. Mamma og pappa har tross alt blitt besteforeldre de også, og våre besteforeldre har også blitt oldeforeldre, og alle synes jo det er stas med ungen og i jula blir det jo enda mer spesielt. Er det bare jeg som er furten, eller er det utrolig egoistisk av disse menneskene å ikke tenke på at broren min faktisk har en familie som hadde likt å se ungen i jula? Om ikke annet så bare en ettermiddag...
Pepe Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 Synes det hørtes forferdelig egoistisk ut og det overrasker meg at hun tør å oppføre seg sånn...Hva med at begge familiene hadde feiret jul sammen? Uansett pleier det jo å være sånn at man tar annenhver jul hos hver familie. Det er jo ikke bare hennes barn? Men din bror burde jo kanskje sette ned foten litt?
Glynis Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 Dette står på broren din, ikke på samboerens familie.
Shade Skrevet 25. desember 2009 #5 Skrevet 25. desember 2009 Dette står på broren din, ikke på samboerens familie. Signerer. Ut ifra en del innlegg her inne skulle man tro at dagens menn er fulstendig ute av stand til å ta selvstendige avgjørelser og å stå opp for seg selv. (Noe jeg egentlig regner med at de fleste menn egentlig klarer helt fint hvis det er viktig nok for dem )
Supramundane Skrevet 25. desember 2009 #6 Skrevet 25. desember 2009 Jeg syns også det er opp til din bror å gjøre noe med dette. Kan jo hende han syns det er helt greit at hun har barnet mens han koser seg på julefrokost hos dere.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #7 Skrevet 25. desember 2009 Pleier de å besøke dere ellers i året? Før de fikk barn? Noen spesiell grunn til at de ikke vil besøke dere nå? Har dere dyr? Røyker dere inne? Har det skjedde noe mellom dere og denne kvinnen før?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 26. desember 2009 #8 Skrevet 26. desember 2009 Det er ikke så enkelt som å si at det bare går på broren min og at han må sette ned foten, det har vært et "tema" siden de ble sammen at hun ikke vil tilbringe tid sammen med hans familie. Jeg vet at det plager ham, men hun er veldig sta og at moren hennes er den hun er gjør det ikke bedre. Julen har de tilbrakt hos hennes familie siden de ble sammen, og den ene gangen de dukket opp på 1. juledag satt hun hele tiden og gnålte om at de snart måtte dra for å rekke middagen hos foreldrene hennes. De spiser søndagsmiddag hos hennes familie stort sett hver eneste søndag og det er svært sjelden de "beærer" foreldrene våre med et besøk. Stort sett er det broren min som kommer alene, og en sjelden gang har han med seg ungen. De ytterst få gangene hun er med er hun mest sur og tverr, og hun kommer stort sett alltid med kritiske bemerkninger om maten som serveres eller at foreldrene våre ikke har like stort/fint/moderne hus som foreldrene hennes har (de har forresten en MYE fjongere adresse). Jeg vet at mamma og pappa synes det er veldig leit at de ikke får ha en større del i barnebarnets liv, og jeg synes ærlig talt at å ikke engang møte opp med ungen en gang i jula er et skikkelig lavmål.
Supramundane Skrevet 26. desember 2009 #9 Skrevet 26. desember 2009 Jeg skjønner det må være forferdelig irriterende, men det eneste du egentlig kan gjøre er å ta det opp med din bror. Men tror du noe godt vil komme ut av det?
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #10 Skrevet 26. desember 2009 jaja, det er broren din som har valgt å bli hos henne som kjæreste, og om han ikke har guts eller vett nok til å forlange likebehandling, så har vel deres familie lite dere skal ha sagt.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #11 Skrevet 26. desember 2009 Hvis broren din ikke fortsetter å være skikkelig tøffel, så stikker han til slutt og i dag er det vanlig med 50/50 deling og da vil dere se mer til gullet. Så da må dere håpe på det. Har selv en bror som jeg aldri ser og ikke ungene hans heller, men der er de like gode begge to. Han gidder ikke bry seg og for henne er det bare hennes familie som teller.
Gjest Gjest_Sanna_* Skrevet 26. desember 2009 #12 Skrevet 26. desember 2009 Jeg er IKKE forundret - for å si det slik. Når man leser på KG så forstår man fort at de fleste jenter ikke klarer å slippe skjørtekanten til mamma. Julen må tilbringes der - noe annet kommer ikke på tale ...
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #13 Skrevet 26. desember 2009 Det er ikke så enkelt som å si at det bare går på broren min og at han må sette ned foten, det har vært et "tema" siden de ble sammen at hun ikke vil tilbringe tid sammen med hans familie. Jeg vet at det plager ham, men hun er veldig sta og at moren hennes er den hun er gjør det ikke bedre. Julen har de tilbrakt hos hennes familie siden de ble sammen, og den ene gangen de dukket opp på 1. juledag satt hun hele tiden og gnålte om at de snart måtte dra for å rekke middagen hos foreldrene hennes. De spiser søndagsmiddag hos hennes familie stort sett hver eneste søndag og det er svært sjelden de "beærer" foreldrene våre med et besøk. Stort sett er det broren min som kommer alene, og en sjelden gang har han med seg ungen. De ytterst få gangene hun er med er hun mest sur og tverr, og hun kommer stort sett alltid med kritiske bemerkninger om maten som serveres eller at foreldrene våre ikke har like stort/fint/moderne hus som foreldrene hennes har (de har forresten en MYE fjongere adresse). Jeg vet at mamma og pappa synes det er veldig leit at de ikke får ha en større del i barnebarnets liv, og jeg synes ærlig talt at å ikke engang møte opp med ungen en gang i jula er et skikkelig lavmål. Men det er FORTSATT hans valg som ikke tar tak i det og gjør noe med det.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #14 Skrevet 26. desember 2009 Dette bør broren din gjøre noe med, og det NÅ, før det går for langt!!! Jeg har selv et søskenbarn som lar seg fullstendig overstyre av hans kone (de har nå flere barn) og man kan telle på en hånd de gangene barna har fått besøkesine besteforeldre. Dette er noe som sliter veldig på min tante og onkel, de er ordentlige folk, som hverken røyker, drikker og de har det rent og pent hjemme, og de elsker sine barnebarn. Mitt søskenbarn har alltid vært en tøffel, og tør ikke sette foten ned, mens hans kone er veldig dominerende og gjør akkurat slik det passer henne. Det har kun vært hennes foreldre som har vært gode nok når det gjelder pass av barna, og barna har, etter min mening, blitt til uselvstendige individer, som ikke klarer å tenke selv, eller er trygge på andre mennesker. Synes det er direkte vondt å se på at den ene dattera på 9 år ikke kan overnatte hos klassevenninner, eller være med på skoletur, fordi hun ikke tør, pga. foreldrenes valg... Beklager for et rotete innlegg, men jeg tror du forstår hva jeg mener. Desverre er det ikke så mye DU kan gjøre med dette, bortsett fra å prate med din bror og si hva dere føler.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #15 Skrevet 26. desember 2009 Dette har broren din valgt selv. Det er veldig synd for dere, og jeg vet akkurat hva du føler for jeg har en søster som har gjort akkurat det samme, vi har knapt sett henne siden hun flytta sammen med samboeren, men sånn er det dessverre. Hans liv, hans valg. Hvis han ikke liker hvordan det er så må han gjøre noe med det. Du kan dessverre ikke gjøre noe som helst.
Far til 2 Skrevet 26. desember 2009 #16 Skrevet 26. desember 2009 Dette har broren din valgt selv. Det er veldig synd for dere, og jeg vet akkurat hva du føler for jeg har en søster som har gjort akkurat det samme, vi har knapt sett henne siden hun flytta sammen med samboeren, men sånn er det dessverre. Hans liv, hans valg. Hvis han ikke liker hvordan det er så må han gjøre noe med det. Du kan dessverre ikke gjøre noe som helst. Problemet er at om barnets far "setter ned foten" blir han sett på som konfliktskapende hos fagfolk og myndigheter. Om han lar være å gjøre noe blir han sett på som en tøffel av andre (vanlige mennesker). Det blir mao barn og far som går tapende ut av dette uansett hva som skjer.
Gjest Gjest_SERIØST_* Skrevet 26. desember 2009 #17 Skrevet 26. desember 2009 SERIØST! Hva feiler det denne dama??????? Og for en tam bror... ingen tak i broren din? Dette er det mest toskete.... :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #18 Skrevet 27. desember 2009 Broren min har vært samboer en stund, og i vår fikk de sitt første barn. De har tilbrakt julen hos hennes familie siden de ble sammen, og det var liten tvil om hvor de skulle tilbringe julen i år også. Hun vil feire sammen med sin familie og ferdig med det, er ikke mulig å engang diskutere det. Siden vi bor bare en halvtimes kjøring unna familien hennes foreslo mamma at selv om de bor der i jula kunne de vel ta med seg ungen og komme på julefroksten hos oss 1. juledag. Dette har vi fått veldig vage svar på så langt, men nå ringte nettopp broren min og spurte om jeg gadd å hente ham før julefrokosten litt senere. Dama nekter å være med og han får ikke ta med seg ungen, h*n vil hennes familie kose seg med. Jeg synes dette er fryktelig egoistisk av familien hennes. Mamma og pappa har tross alt blitt besteforeldre de også, og våre besteforeldre har også blitt oldeforeldre, og alle synes jo det er stas med ungen og i jula blir det jo enda mer spesielt. Er det bare jeg som er furten, eller er det utrolig egoistisk av disse menneskene å ikke tenke på at broren min faktisk har en familie som hadde likt å se ungen i jula? Om ikke annet så bare en ettermiddag... Dersom ikke de kommer til dere får dere dra til dem...? Og ang at din bror er en tøffel - det er mange kvinner som driver psykisk terror/er dominerende på samme vis som enkelte menn er det. Han trenger ikke å bli betegnet som tøffel fordet:)
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #19 Skrevet 27. desember 2009 Dessuten, noen ganger er samboeren/kona JÆVLIG grei å skylde på når HAN SELV ikke gidder og trenger en god unnskyldning...
Gjest ugler i mosen Skrevet 27. desember 2009 #20 Skrevet 27. desember 2009 Har dere invitert dem på middag i juletiden, eller til nyttår?Ligger det noe latent mellom dere og dama, har dere inkludert henne inn i familien og har dere vært hyggelige? Med andre ord, har dere et åpent og godt forhold med dama hans?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå