Snop Skrevet 25. desember 2009 #1 Skrevet 25. desember 2009 For et par uker siden ringte jeg dyrlegen fordi katten min hadde klar, rennende væske under øynene. Da var det så lite at jeg skulle se det an. Det har vært konstant, men stabilt og lite nok til at det ikke var krise. Men i dag ble mengden tredoblet, og det ser mye tykkere ut Jeg ble ganske forskrekket når jeg så henne Det virker ikke som om hun har noen betydelig smerte, oppførselen er i hvert fall akkurat som før så vidt jeg kan se. Hadde dere ventet til det blir vanlig virkedag på mandag med dyrlege? Dyrlegevakt er jo veldig dyrt, men det er jo verdt det om jeg bør eller må. Men dersom det ikke er noe å "plage" dem med nå i julen og det uansett kan vente til mandag vil jeg jo helst det. Hun er 5 måneder gammel og har ikke vært ute enda, og det er ikke noe trekk i leiligheten.
NoAngel Skrevet 25. desember 2009 #2 Skrevet 25. desember 2009 (endret) jeg bruker kamomille te på hundene mine om de renner i øynene. det var min vetrinær som sa det burde prøves. kanskje det er verdt er forsøk? hunder er jo ikke katter da men... eneste rådet jeg kan gi det egentlig.. prøve å google det kanskje Endret 25. desember 2009 av NoAngel
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #3 Skrevet 25. desember 2009 jeg bruker kamomille te på hundene mine om de renner i øynene. det var min vetrinær som sa det burde prøves. kanskje det er verdt er forsøk? hunder er jo ikke katter da men... eneste rådet jeg kan gi det egentlig.. prøve å google det kanskje Vi bruker det samme på hester når de renner i øynene, og flere bønder bruker det til kuene sine når de er i fare for å utvikle øynebetennelse. Så det er verdt et forsøk.
NoAngel Skrevet 25. desember 2009 #4 Skrevet 25. desember 2009 da burde det nok være helt ok på katter og og mye billigere enn å dra til dyrlegen før det trengs
Troyamin Skrevet 25. desember 2009 #5 Skrevet 25. desember 2009 Fucitalmic (usikker på stavemåten) øyesalve brukes også på dyr. Ring uansett veterinærvakten og hør om det kan brukes på din katt. I tillegg kan det være lurt å rense med sterilt vann eller saltvannsoppløsning. Det med kamillete har jeg aldri hørt om, men det rådet skal jeg virkelig prøve dersom det blir behov ei gang
SouthernStar Skrevet 25. desember 2009 #6 Skrevet 25. desember 2009 Det hender at mine øyne renner som gale, det ser rett og slett ut som jeg står og gråter skikkelig! Legen har ikke svar, øynelegen har ikke svar, det bare er slik. Men det forsvant etter at jeg begynte å skylle med kamomillete, og det gjorde jeg fordi naboen gjorde det på sine dyr hver gang de hadde problemer med øynene!
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #7 Skrevet 25. desember 2009 Katten vår får av og til rennende øyne en liten stund av gangen, type en dag eller noen timer. Kan virke som det har med "tilfeldige" ytre påvirkninger å gjøre, som vær, lukt osv. Dessuten renner det ene øyet oftere enn det andre pga en hårfeil, et av de små hårene i øyekanten vokser i feil retning slik at det av og til ligger innpå øyet. Dyrlegen mente det var helt uproblematisk. Man vil vel stort sett merke om tårekanalene er tette eller øyet er betent, og da bør man kontakte veterinær. Om øyet renner hele tiden vil det jo også bli sårt på utsiden av øyet.
Tarpan Skrevet 26. desember 2009 #8 Skrevet 26. desember 2009 Eldstekatta mi har øyeproblemer,renner en del fra det ene øyet. Ser ut som puss.. Gulaktig i fargen. I starten brukte jeg øyebadevann fra apoteket men det har oxo blitt noen tuber Fucitalmic.. Katten min blir 12 til våren og dyrlegen sa dette øyeproblemet er kronisk. Har slitt med det i 3-4 år,har t.o.m operert henne pga slappt øyelokk. Nå har hun vært fin noen mnd og jeg håper det fortsetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå