Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på jakt etter ny forsyning med Glykolsyre-peeling, og ser at de på denne siden selger TCA-peelinger i forskjellige styrker. Noen som har prøvd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg har prøvd. Siden selger også glycolpeel men det har du vel sett.

Hva lurer du på?

Kort info: ikke bruk høyere styrke enn 12% ved peeling av hele ansiktet, du kan brenne huden. 20% kan brukes på arr når en bruker en metode som kalles cross peel.

Ellers er det som ved glycolpeeling, bruk et syreprodukt som ligger på huden i minst to uker før en peeling.

Tca har for min del vært veldig effektiv på pigmenter, de ble borte! Tca løser ikke opp urenheter på samme måte som glycol/lacticpelling.

Men du er garantert en skikkelig peeling da huden flasser ekstremt noen dager etter bruk.

Mange som bruker tca her http://www.essentialdayspa.com/ søk etter tca inne på forumet.

Kommer gjerne med mer info visst det er noe du lurer på.

Skrevet
Ja jeg har prøvd. Siden selger også glycolpeel men det har du vel sett.

Hva lurer du på?

Kort info: ikke bruk høyere styrke enn 12% ved peeling av hele ansiktet, du kan brenne huden. 20% kan brukes på arr når en bruker en metode som kalles cross peel.

Ellers er det som ved glycolpeeling, bruk et syreprodukt som ligger på huden i minst to uker før en peeling.

Tca har for min del vært veldig effektiv på pigmenter, de ble borte! Tca løser ikke opp urenheter på samme måte som glycol/lacticpelling.

Men du er garantert en skikkelig peeling da huden flasser ekstremt noen dager etter bruk.

Mange som bruker tca her http://www.essentialdayspa.com/ søk etter tca inne på forumet.

Kommer gjerne med mer info visst det er noe du lurer på.

Tusen takk! Jeg har lest en del om TCA på nettet nå, og bestilt en 12.5% TCA-peeling-pakke. Det er en del motstridende info på nett om TCA, for eksempel hvor lang "down time" man må regne med, noen beskriver alt under 15% som en "lunchbreak-peeling", mens andre hevder at selv 12.5% vil føre til at huden blir brun, lær-aktig, og flasser av voldsomt i opptil 10 dager. Noen skriver også at flassingen begynner etter kort tid, mens andre skriver at man ikke begynner å flasse før etter 3-4 dager. Så:

1. Huden min er veldig robust, og vant til syrepeeling (50% glykolsyre og 20% Salisylsyre. Hva kan jeg forvente etter en 12.5% peeling?

2. Skal jeg påføre flere lag, for å oppnå "frosting"?

3. Er det nødvendig å nøytralisere syren med f.eks en blanding av bakepulver og vann?

4. Hvor lenge må jeg unngå makeup? Det er umulig for meg å være innendørs i en uke mens huden heler.

5. Trenger jeg antibiotika-salve eller lignende?

Skrevet
Tusen takk! Jeg har lest en del om TCA på nettet nå, og bestilt en 12.5% TCA-peeling-pakke. Det er en del motstridende info på nett om TCA, for eksempel hvor lang "down time" man må regne med, noen beskriver alt under 15% som en "lunchbreak-peeling", mens andre hevder at selv 12.5% vil føre til at huden blir brun, lær-aktig, og flasser av voldsomt i opptil 10 dager. Noen skriver også at flassingen begynner etter kort tid, mens andre skriver at man ikke begynner å flasse før etter 3-4 dager. Så:

1. Huden min er veldig robust, og vant til syrepeeling (50% glykolsyre og 20% Salisylsyre. Hva kan jeg forvente etter en 12.5% peeling?

2. Skal jeg påføre flere lag, for å oppnå "frosting"?

3. Er det nødvendig å nøytralisere syren med f.eks en blanding av bakepulver og vann?

4. Hvor lenge må jeg unngå makeup? Det er umulig for meg å være innendørs i en uke mens huden heler.

5. Trenger jeg antibiotika-salve eller lignende?

Heisann. Logget meg inn så du kan finne meg ved evt flere spørsmål. Først må jeg si det er utrolig kult at du interreserer deg for behandling av hud litt utover det vanlige, det savner jeg her!

Dette med at du har lest ulike erfaringer kommmer nok av at folk utfører peelingen forskjellig og at folk har ulik hud. derfor blir det litt vanskelig å si hva du kan forvente av en 12,5% peeling.

Jeg vil anbefale deg å utføre peelingen i deler av ansiktet fordelt på ca en mnds tid fordi flassingen kan bli krafing! Jeg fikk ingen spesiell peeling effekt ved å legge et lag.

Første uken tok jeg peeling i pannen, da la jeg flere lag helt til huden ble hvit, altså den berømte frostingen. Ved bruk av tca er det viktig at du påfører jevnt og hurtig fordi du kan få fargeforskjell på huden etterpå da tca er blekende.

Jeg begynte å flasse etter ca 5 dager, huden ble mørke brun og falt av i store flak. Det er nok ikke en hyggelig opplevelse å peele hele ansiktet på en gang men har du mulighet til å kun være hjemme så gå for det, det er nemlig umulig å bruke sminke når flassingen pågår.

NB om du skal peele hele ansiktet så ta del for del: pannen først, tørk over med vann/bakepulver når huden bli hvit, så en side av ansiktet, så den andre osv. Jeg har ikke benyttet meg av bakepulver for å nøytralisere syren, det virker som at syrens virkning opphører når huden har blitt hvit, men for all del det kan nok være lurt å gå over huden med denne blandingen så fort du ser hvit hud, det betyr at syren har hatt god effekt og jeg vil tro huden kan bli skadet/få farge forskjeller visst syren får virke for dypt.

Slik fortsatte jeg med hele ansiktet, hals og bryst og er meget fornøyd med resultatet, pigmentene på brystet kunne jeg se ble til brun flass og når flasset falt av var det lys jevn hud under!!!

Ang dette med antibiotika krem så er nok dette mere brukt ved tca peeling på klinikk der syren går veldig dypt i huden.

Jeg har brukt a vitaminet tretinoin i noen uker før peeling for å forberede huden, det viktigste er at du som ved vanlig/glycolpeeling har brukt et syreprodukt over tid på forhånd. HUSK at du må ha et opphold fra slike sterke produkter som ligger på huden i to dager før du utfører tca peelingen.

Til heling av huden etterpå har jeg brukt c vitaminserum og emuolje, (kjøpes på Iherb.com)+ en god krem. Jeg måtte også bruke vaselin på brystet da flassingen var igang fordi huden ble sår og vond, det er jo så tynn hud der. Uansett så bør du bruke en skikkelig krem som tilfører rikelig med fukt og fett i de(ca) 7 dagene det tar før huden er tilbake til normalt.

Her ble det mye skriving i en fei:) håper jeg har fått skrevet slik at du forstår og at du som jeg kommer til å like tcapeeling!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...