Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #1 Skrevet 24. desember 2009 Jeg er 170 høy og 59,5 kg. Men uansett hvor mye jeg går ned så blir jeg ikke kvitt denne forbanna fleskemagen! Hva kan jeg gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #2 Skrevet 24. desember 2009 Det er helt naturlig for kvinner å ha et fettlag på magen, sånn er vi skapt, de fleste av oss. Det er så dumt når jenter etterstreber helt flate mager - du er overhodet ikke overvektig, og den lille magen du muligens har er helt naturlig. Jeg synes det er fint med litt mage, jeg. God jul!
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #3 Skrevet 24. desember 2009 Ja jeg skjønner at det er naturlig med litt fett på magen, men jeg har mer enn bare litt.. Jeg har ikke en spiseforstyrrelse ei heller et forvrengt kroppsbilde, jeg har faktisk en "fleskemage" som ikke passer til resten av kroppen..
Gjest Gjest_Christine_* Skrevet 24. desember 2009 #4 Skrevet 24. desember 2009 Ja jeg skjønner at det er naturlig med litt fett på magen, men jeg har mer enn bare litt.. Jeg har ikke en spiseforstyrrelse ei heller et forvrengt kroppsbilde, jeg har faktisk en "fleskemage" som ikke passer til resten av kroppen.. Tror jeg vet hva du mener. Jeg har det sånn selv. Jeg vet at jeg har lagt på meg rundt magen pga. mye stillesitting og litt for mye usunn mat. Har ikke begynt å trene enda,men satser på at litt trening kombinert med mindre junk food kommer til å gi et resultat.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 24. desember 2009 #5 Skrevet 24. desember 2009 Samme her.. Akkurat nå veier jeg 59 kg og er 166 cm høy. Trivselsvekta er 57 kg. Men har alltid hatt mage, selv om jeg har vært nedi 54 kg. Tror jeg må gå ned veldig mye i vekt, og omtrent bli beinrangel før den forsvinner. Det er genetisk hvor en legger på seg. Og det går ikke an å punktslanke seg. Men noe kan du jo gjøre. - Kutte ned på sukkeret du får i deg. Det legger seg visstnok lettere på magen. - Trene styrke og core. Da trener du kjernemuskulaturen og får en god kroppsholdning. Det er altså ikke dumt å gjøre styrkeøvelser for mage og rygg. - Hvis du går ned i vekt generelt, vil nok NOE forsvinne fra magen også. Men ikke gå ned for mye siden du er normalvektig.
Chanel.No5 Skrevet 24. desember 2009 #6 Skrevet 24. desember 2009 Trener du? Hvordan er kostholdet ditt? En kan være tynn, men om en ikke spiser riktig/normalt og får mosjon så vil det overflødige ligge seg steder en ikke ønsker uansett størrelse og fasong desverre..
Gjest Alpha Skrevet 25. desember 2009 #7 Skrevet 25. desember 2009 Du er vel en av de mange som er såkalt "skinnyfat", dvs tynn, men allikevel med for mye fett på kroppen. Dette er dessverre vanlig hos jenter som er dårlig trente, og skyldes at din lave vekt bunner i mangel på muskler snarere enn mangel på fett. Man kan godt ha relativt høy fettprosent uten å være overvektig, dersom man har for lite muskler. Begynn å spis skikkelig (mye proteiner og lite karbs) og tren kardio og god styrketrening jevnlig slik at du bygger opp muskelmasse samtidig som fettprosenten reduseres. Og begynn så fort som mulig! Kvinner i denne formen forfaller utrolig fort, for det er muskler som holder kroppen stram.
Wildy Skrevet 25. desember 2009 #8 Skrevet 25. desember 2009 Du er vel en av de mange som er såkalt "skinnyfat", dvs tynn, men allikevel med for mye fett på kroppen. Dette er dessverre vanlig hos jenter som er dårlig trente, og skyldes at din lave vekt bunner i mangel på muskler snarere enn mangel på fett. Man kan godt ha relativt høy fettprosent uten å være overvektig, dersom man har for lite muskler. Begynn å spis skikkelig (mye proteiner og lite karbs) og tren kardio og god styrketrening jevnlig slik at du bygger opp muskelmasse samtidig som fettprosenten reduseres. Og begynn så fort som mulig! Kvinner i denne formen forfaller utrolig fort, for det er muskler som holder kroppen stram. Signerer denne. Få litt muskler på kroppen, så blir det synlig forskjell.
Gjest TS Skrevet 25. desember 2009 #9 Skrevet 25. desember 2009 Takk for svar. Kostholdet mitt er jevnt over ganske bra, så det er ikke det det står på. Men ja, dere har rett i at jeg ikke trener per nå.. Får vel vel begynne med det igjen da. Men når det er sagt, selv når jeg var på mitt tynneste på vgs (55 kg) og jeg trente jevnlig, 5-6 dager i uka, så hadde jeg fortsatt "fleskemage", om enn litt mindre.. Mulig det bare er sånn jeg er?
lilla91 Skrevet 26. desember 2009 #10 Skrevet 26. desember 2009 Takk for svar. Kostholdet mitt er jevnt over ganske bra, så det er ikke det det står på. Men ja, dere har rett i at jeg ikke trener per nå.. Får vel vel begynne med det igjen da. Men når det er sagt, selv når jeg var på mitt tynneste på vgs (55 kg) og jeg trente jevnlig, 5-6 dager i uka, så hadde jeg fortsatt "fleskemage", om enn litt mindre.. Mulig det bare er sånn jeg er? Det er faktisk mulig det, og det kan hende at noe av det faktisk er tvangsgforestillinger, selv om du sier det ikke er det. Hvis du er vant til oppfatningen av at du har maaasse flesk på magen, så vil du alltid ha masse fett på magen i hodet ditt. Så trening kan hjelpe på både kroppsform og kroppsbilde
Chanel.No5 Skrevet 26. desember 2009 #11 Skrevet 26. desember 2009 (endret) Så trening kan hjelpe på både kroppsform og kroppsbilde Veldig riktig!! Trening hjelper ikke bare på god helse, "forme kroppen", men også på selvtilgitten! Endret 26. desember 2009 av Lotte28
Gjest Ylva Virvla Skrevet 27. desember 2009 #12 Skrevet 27. desember 2009 Jeg er aktiv. Trener mellom to og fire ganger i uken. Har likevel en del fett på magen. Og ikke bare en liten "damekul". Noen av oss er nok laget sånn. Men litt av den kan nok vi også bli kvitt. (Men synd at ribbeina på brystet mitt skimtes og jeg blir smal i ansiktet før magen forsvinner.) Synes forresten det er så mange damer som har fine, flate mager. Det er mange som er kraftigere enn meg som har flate mager. De lagrer fettet andre steder.
Aurora_A Skrevet 28. desember 2009 #13 Skrevet 28. desember 2009 Kjenner meg igjen her... Jeg har også alltid hatt mage. Er ganske lei.. men er liksom ikke så mye å gjøre med. Spesielt kjedelig når folk på jobben tror jeg er gravid. Jeg er 168 høy/ 65 kg. Trener ca 3 ganger i uka og spiser sunt. Men hadde samme problemet når jeg var ung og lovende og veide 55 kg. Tror det er litt med hvordan jeg er bygget opp.. Har smale hofter og lange ben... mage... og normal overkropp. Hadde nok blitt litt mer proporsjonalt om hoftene var litt bredere. Men... en får værra som en, når en itte vart som en sku ;-)
Gjest Gjest_norah_* Skrevet 28. desember 2009 #14 Skrevet 28. desember 2009 vel, jeg har en bmi på 20 og har også mage. har alltid hatt det, og vil alltid ha det. trener både kondis/styrke og spiser veldig sunt, men det har ingen effekt på magen. jeg har igrunnen bare akseptert at den ser sånn ut - og det er ingen andre som bryr seg:) plusset er at den er utrolig god å ta på
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #15 Skrevet 28. desember 2009 Jeg har også mage, og den forsvinner ikke samme hva. Samme hvor mye jeg trener virker det som om jeg alltid vil ha denne magen. Har magemuskler (et sted der inne), og trener magen mye, men den forsvinner ikke gitt.. Da jeg veide 45 kilo (er 167 høy) hadde jeg samme magen, så det er kanskje noen av oss som aldri kan få denne fine, flotte, modell magen? Men, hei: Vi går jo ikke nakne rundt hele tiden heller, gjør vi vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå