Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #1 Skrevet 24. desember 2009 Juletiden er bare ikke min ting tydeligvis. Det skjer alltid bare dritt i førjulstiden og jula. For 4 år siden så flyttet min eks-mann noen få dager før jul. Der satt jeg med sjokket og to unger som trengte å få en fin juletid. Tusen takk! I fjor så fant jeg tilbake til min daværende samboer rett før jul, men noen dager etter forsvant han uten et ord. Tusen takk! I år har utleier truet meg såpass at jeg ikke tør være i leiligheten vi leier. Så jeg og ungene måtte rømme og finne et midlertidig sted å være over jul. Tusen takk! Jeg vil kose meg i jula jeg som alle andre, ikke bare få negative opplevelser som setter store sår i sjela. Denne jula er den værste jeg har opplevd, og jeg vet jeg må bite tennene sammen noen timer i kveld for at ungene skal få en fin jul. Men inni meg er alt svart og gleden ved livet er fullstendig borte...
Gjest Gjest_marianne_* Skrevet 24. desember 2009 #2 Skrevet 24. desember 2009 Juletiden er bare ikke min ting tydeligvis. Det skjer alltid bare dritt i førjulstiden og jula. For 4 år siden så flyttet min eks-mann noen få dager før jul. Der satt jeg med sjokket og to unger som trengte å få en fin juletid. Tusen takk! I fjor så fant jeg tilbake til min daværende samboer rett før jul, men noen dager etter forsvant han uten et ord. Tusen takk! I år har utleier truet meg såpass at jeg ikke tør være i leiligheten vi leier. Så jeg og ungene måtte rømme og finne et midlertidig sted å være over jul. Tusen takk! Jeg vil kose meg i jula jeg som alle andre, ikke bare få negative opplevelser som setter store sår i sjela. Denne jula er den værste jeg har opplevd, og jeg vet jeg må bite tennene sammen noen timer i kveld for at ungene skal få en fin jul. Men inni meg er alt svart og gleden ved livet er fullstendig borte... Hørtes ikke artig ut. Håpe dokker får en fin kveld i dag da, tross for alt !
miss daisy Skrevet 24. desember 2009 #3 Skrevet 24. desember 2009 Livet går ikke alltid som man vil, men du får nok orden på det etter hvert Håper du og dine barn får en fin og fredfull jul
Gjest brutal_mann Skrevet 24. desember 2009 #4 Skrevet 24. desember 2009 Velkommen til klubben! Kanskje det å drite i julen fullt og helt vil gjøre fallet fra forventningene mindre? Jul er en oppkonstruert greie for å selge mest mulig søppel. La julen seile sin egen sjø, så blir ting mye lettere.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #5 Skrevet 24. desember 2009 Velkommen til klubben! Kanskje det å drite i julen fullt og helt vil gjøre fallet fra forventningene mindre? Jul er en oppkonstruert greie for å selge mest mulig søppel. La julen seile sin egen sjø, så blir ting mye lettere. Hadde det bare vært meg så. Men med to unger så kan jeg ikke drite i jula dessverre.
Gjest brutal_mann Skrevet 24. desember 2009 #6 Skrevet 24. desember 2009 Hadde det bare vært meg så. Men med to unger så kan jeg ikke drite i jula dessverre. Jeg får det til. Ungene koser seg med eksen
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #7 Skrevet 24. desember 2009 Jeg får det til. Ungene koser seg med eksen Ikke alle som har en eks som stiller opp. Og hvis eksen din også hadde gitt blaffen i jula, så ville jo ikke barna dine fått noen jul. Eller? Men det må være veldig lettvint å bare gjøre som man selv vil.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #8 Skrevet 24. desember 2009 Jeg har heller ikke hatt noe fin jul.. Hverken i fjor eller i år!!! I fjor rakna driten rett før jul, og i år gikk alt strålende helt til i går kveld... og i dag var det så og si nesten bare dritt Sender deg en stor klem, jenta.
Gjest brutal_mann Skrevet 24. desember 2009 #9 Skrevet 24. desember 2009 Ikke alle som har en eks som stiller opp. Og hvis eksen din også hadde gitt blaffen i jula, så ville jo ikke barna dine fått noen jul. Eller? Men det må være veldig lettvint å bare gjøre som man selv vil. Det er faktisk et slit å gjøre som en vil, for en må forsvare alt for alt og alle.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #10 Skrevet 24. desember 2009 Det er faktisk et slit å gjøre som en vil, for en må forsvare alt for alt og alle. Stakkars deg da.. Tenk å møte litt motbør når man bare forsøker å være egoistisk og gjøre som man vil. Sikkert ikke lett for deg.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #11 Skrevet 25. desember 2009 - Som jeg føler med deg ts. Jeg har også hatt mange skikkelige bedritne juler om jeg skal si det slik. Skal ikke gå i detaljer, men har opplevd ting jeg ikke trodde var mulig. Men har tatt meg sammen overfor ungene, og det er jeg kjempeglad for idag. Du skal vite at det finnes noe som heter karma. Ting kommer igjen til deg. Idag har jeg hatt en julekveld jeg seint glemmer. Mine barn er nå voksne og vi har hatt en utrolig fin kveld sammen. Med gråt og latter og alt som hører til. Jeg er så glad for at jeg holdt ut de verste julene og at jeg har et godt forhold til mine barn idag. All ære til deg som lager en fin jul for ungene dine! De er det aller, aller viktigste oppi dette.
Gjest ts Skrevet 25. desember 2009 #12 Skrevet 25. desember 2009 Hei alle, og takk for gode ord Nå er julekvelden over, og vi kom oss igjennom. Når vi kom hjem og ungene var i seng - kom tårene. Men de var det ingen som så Jeg vet at årets floker løser seg snart, men det var bare helt forferdelig å få det før jul. I dag er det en ny dag. Snart er det et nytt år. Fortsatt god jul til alle sammen
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #13 Skrevet 25. desember 2009 For 4 år siden så flyttet min eks-mann noen få dager før jul. Der satt jeg med sjokket og to unger som trengte å få en fin juletid. Tusen takk! I fjor så fant jeg tilbake til min daværende samboer rett før jul, men noen dager etter forsvant han uten et ord. Tusen takk! I år har utleier truet meg såpass at jeg ikke tør være i leiligheten vi leier. Så jeg og ungene måtte rømme og finne et midlertidig sted å være over jul. Tusen takk! Jeg vil kose meg i jula jeg som alle andre, ikke bare få negative opplevelser som setter store sår i sjela. Denne jula er den værste jeg har opplevd, og jeg vet jeg må bite tennene sammen noen timer i kveld for at ungene skal få en fin jul. Men inni meg er alt svart og gleden ved livet er fullstendig borte... De valgene har du tatt selv, de kunne ha vært unngått ved at du fant deg en hyggelig mann somvar til å stole på og en utleier som var normal. Håper barna dine ikke skades av ditt svarte humør.
Gjest ts Skrevet 25. desember 2009 #14 Skrevet 25. desember 2009 De valgene har du tatt selv, de kunne ha vært unngått ved at du fant deg en hyggelig mann somvar til å stole på og en utleier som var normal. Håper barna dine ikke skades av ditt svarte humør. En riktig god jul til deg også. Barna mine har ikke merket at jeg tar julen tungt, men er sikker for at de takker for omtanken fra en fremmed sur grinebiter Og nei det er faktisk ikke alt her i verden man kan forutse, men lever man livet på skinner så ... en dag går det kanskje ikke rett frem for deg heller.
Gjest womenwomen Skrevet 25. desember 2009 #15 Skrevet 25. desember 2009 En riktig god jul til deg også. Barna mine har ikke merket at jeg tar julen tungt, men er sikker for at de takker for omtanken fra en fremmed sur grinebiter Og nei det er faktisk ikke alt her i verden man kan forutse, men lever man livet på skinner så ... en dag går det kanskje ikke rett frem for deg heller. Prøv å tenke positivt . Dere er alle friske og det går bra med dere alle og dine barn , ikke alle er så heldige å oppleve det denne julen ! Jeg kjenner en familie i år som skal feire jul for første gang etter sønnen deres brått døde i en ulykke rett før jul ! En plass står tom rundt middagsbordet der i kveld - mine tanker går til dem denne jula ! De har nok en vanskelig jul i år .Selv om de har allt de trenger " av matrielle goder "og penger etc - ville de nok gjerne byttet sine penger og eiendeler - om de kunne fått sønnen deres tilbake ...Man blir tross alt ikke lykkelig av hva man " eier " av gods og gull : ) Tenk på de som har brått mistet sine kjære rett før jul ....de har virkelig en trist jul nå ! Er lett å bli veldi " selvkonsentrert " om egne små og bagatellmessige problemer egentlig og synes synd i seg selv . Men prøv å se deg rundt - hvor mange andre det finns , som har det mye mye verre enn deg selv ...så forstår du at du ikke har det " så ille " likevell . Livene våre henger i en tynn tråd hver eneste dag ! Ofte . Prøv å være glad for det du har ... Finns folk som skal feire jul nå - som nylig har fått beskjed av legen om at de har en uhelbredelig kreftsykdom ... Tror du de har en trivelig jul i år og deres familie ? Prøv å se hvordan andre har det .Ikke vær så selvkonsentrert og utakknemlig for allt du tross alt er så heldig å ha ! God jul -hilsen ww
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #16 Skrevet 25. desember 2009 Prøv å se hvordan andre har det .Ikke vær så selvkonsentrert og utakknemlig for allt du tross alt er så heldig å ha ! God jul -hilsen ww Selvsentrert? Eller kanskje bare blåse ut? Om alle skal tenke som det du skriver nå så har ingen i dette landet lov til å klage over noe som helst noen gang. Selv ikke det å miste en kjær rett før jul. Og ja jeg blåste ut her, men det vil ikke si at jeg ikke er glad for det jeg har. Men med to barn er det faktisk ikke ok å gå jula i møte uten et hjem og uten tingene våre. Vi har de tingene vi sto og gikk i. Men jeg sulter ikke og har en seng å sove i.
Gjest Blondie65 Skrevet 25. desember 2009 #17 Skrevet 25. desember 2009 Hei alle, og takk for gode ord Nå er julekvelden over, og vi kom oss igjennom. Når vi kom hjem og ungene var i seng - kom tårene. Men de var det ingen som så Jeg vet at årets floker løser seg snart, men det var bare helt forferdelig å få det før jul. I dag er det en ny dag. Snart er det et nytt år. Fortsatt god jul til alle sammen Hei på deg! Vil bare gi deg en stor og god klem. Du skal se det ordner seg! Julen er en vanskelig tid for de som ikke passer inn i allverdens A4 mønstre. Jeg har lært meg å gjøre det beste ut av den, skru ned forventningene og glede meg over det som er å glede seg over. Det hjelper godt på. Det er godt å fokusere på ungene, men gjør også noe for deg selv denne julen - skap et minne som kan være drivkraften til å få det bedre. Det vil gjøre det lettere i fremtiden. God jul til deg!
Troyamin Skrevet 25. desember 2009 #18 Skrevet 25. desember 2009 Min kjære fikk kreftdiagnose i oktober i år. I jula er det kun meg og han. (ungene mine er hos sin far) Rett etter jul skal han inn på riksen igjen for mer cellegift. Livet er leit og vanskelig. Men midt oppi det hele må man prøve å finne noen få hyggelige ting. selv om det ikke er like lett. Håper du og barna dine likvevel får en hyggelig julefeiring
Canine Skrevet 25. desember 2009 #19 Skrevet 25. desember 2009 (endret) Jul og andre dager myntet på familie er ofte en anspent tid, nettopp fordi presset er så stort på at alt skal være så flott og godt. Hadde selv en jul som ikke var spesielt god, så til neste år skal jeg ta skjeen i en annen hånd og endre på det selv. Enten det, eller rett og slett fire på forventningene og ta julen som den kommer - som alle andre kalderdager i året. Endret 25. desember 2009 av Canine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå