Anglofil Skrevet 24. desember 2009 #1 Skrevet 24. desember 2009 Selv elsker jeg lukten av jul. Jeg er ikke spesielt glad i ribbe, men lukten av all maten gir meg skikkelig julestemning, det samme gjelder lukten av røkelse. Det aller beste synes jeg dog er stemningen. Det å ha sine nærmeste rundt seg, spenningen når jeg gir bort gaver jeg håper faller i smak, og det å kunne nyte et deilig måltid sammen. Skravle hele kvelden, latter og synge julesanger. Det er dét jeg liker best med julaften, følelsen av trygghet, varme og tilhørighet. Hva med dere? Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #2 Skrevet 24. desember 2009 Å gå rundt juletreet, og å høre sølvguttene synge deilig er jorden.
MissStiles Skrevet 24. desember 2009 #3 Skrevet 24. desember 2009 Alt fra lukten av juletreet, se på 3 nøtter til askepott, reisen til julestjernen og disney til spise mat, kose seg sammen med familien. Og få og gi gaver til de man er glad i.
Minttu Skrevet 24. desember 2009 #4 Skrevet 24. desember 2009 Julepynt og lukta av jul, synet og lukten liksom. Og maten, riskrem! Juletreet som pynter opp den ellers kjedelige stua. Og alle pakkene under treet Det meste egentlig vil jeg tro
Gjest Julegjest Skrevet 24. desember 2009 #5 Skrevet 24. desember 2009 Jeg liker absolutt alt med julaften. Det beste for meg er helheten.
Lady Lovelylocks Skrevet 24. desember 2009 #6 Skrevet 24. desember 2009 (endret) Kvelden, når feiringen er over. Da tar jeg på meg kosedressen, ser på tv, ser på gavene og småspiser kald ribbe hele kvelden... Endret 24. desember 2009 av ThePink
superior Skrevet 24. desember 2009 #9 Skrevet 24. desember 2009 Fri. Og at jeg får god mat servert. Utover det ikke noe spesielt.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #10 Skrevet 24. desember 2009 Stresset med å få alt klart. Er som regel jeg som har invitert familie til meg. Roen når jeg setter meg ved bordet. Samhørighet, min familie og kosen utover kvelden. Ingenting som skal og må gjøres. I år er det ingenting av det. Alene. Savner det.
Gjest fisk Skrevet 24. desember 2009 #11 Skrevet 24. desember 2009 Helheten, men ikke alt gavehysteriet. I år er jeg syk og har bare sovet i 3 døgn. Nå har jeg stått opp og håper det er noen på kg, men det tviler jeg på. Jeg har fått telefoner og meldinger men har stort sett hatt tlf på lydløs pga hodepine, feber og behovet for søvn. Jeg har ikke satt på så mye som en juleduk, men håper jeg er bedre i morn og kan gjøre det litt koselig. Er langt unna familien, men har en tante her som kom med noen julekaker og litt mat i dag, men har ingen matlyst. Likevel håper jeg alle andre har det bra. Det virker trist og blir verre om jeg fokuserer på at det er julaften i dag. Jeg våknet nå og føler meg litt bedre, men er ikke i form til å begynne å rydde og ordne til jul på selve julekvelden. Men jeg er så lei av å ligge på fjerde dagen, har bare sovet. Jeg skulle dra til familien tirsdag men var for syk. Hvis formen holder seg utover kvelden, kanskje jeg gjør det litt koselig her.
Gjest brutal_mann Skrevet 24. desember 2009 #12 Skrevet 24. desember 2009 Akkurat nå misunner jeg den anonyme fisken...
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #13 Skrevet 24. desember 2009 Det beste ved jul er å komme fra jobb og begynne å lage mat. Det er koselig å gå og holde øye med fuglen ovnen, mens vi dekker pent bord, pusler med de siste innpakninger og titter litt på Disney. Etterhvert som lukten av julemat sprer seg gleder jeg meg til maten (p.g.a. jobbstress har jeg ikke spist noe særlig i flere dager), til å se hvem som får mandelen i år og om mandelgaven faller i smak. Mens vi rydder av etter middagen gleder jeg meg vanvittig til å gå rundt juletræet og synge kjente og kjære julesanger. Jeg gleder meg til å se andre pakke ut gavene mine, og jeg gleder meg egentlig også til å selv få pakker. Etter pakkene gleder jeg meg til å bare sitte og kjenne roen og freden komme over meg. Alle titter på sine gaver, det småprates litt, spilles kanskje et spill, vi småspiser av middagsrestene. Akkurat nå plystres det julesanger i stua, og nå gleder jeg meg til å legge meg, mens barna plystrer, nynner og synger, mens de holdr på med sitt. I morgen gleder jeg meg til å stå opp mens resten av familien drar den til langt på dag. Da skal jeg kose meg i pysjen, rydde litt, fylle på av nøtter, frukt og godt og lage brunsj. Så altså... det er mange ting jeg liker best ved julaften
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2009 #14 Skrevet 25. desember 2009 Det jeg liker aller best og som uten tvil er det største høydepunktet, er selvfølgelig å åpne julepresangene. Utrolig gøy mens de åpnes og ALLTID kjedelig når det er tomt for presanger å åpne. Men blir jo alltid fornøyd med flere eller alle julepresangene :-)
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 25. desember 2009 #16 Skrevet 25. desember 2009 Når familiestyret, maten og pakkene er ferdig og kompisgjengen kan samles med alkohol e.l.
Draum Skrevet 25. desember 2009 #17 Skrevet 25. desember 2009 Gudstjenesten på julaften. Den er magisk! :rødme:
*Numi* Skrevet 25. desember 2009 #18 Skrevet 25. desember 2009 (endret) Tja, å hygge meg med familien og kose meg med julestemning. Men, akkurat det med å hygge seg med familien er en hat/elsk-ting. Det er både det beste og det verste med jula. Nei, vent! Det aller beste med julaften er selvfølgelig "Tre nøtter til Askepott". Endret 25. desember 2009 av *Numi*
Gjest Desember Skrevet 25. desember 2009 #19 Skrevet 25. desember 2009 Donald Duck og vennene hans, spesielt den delen med Lady & Landstrykeren. Når han ruller kjøttbollen bort til henne, da kommer alltid tårene her. Da er det jul! :rødme:
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 26. desember 2009 #20 Skrevet 26. desember 2009 Den nydelige maten og det gode selskapet og den flotte stemningen. Og å komme heim seeeeint på kvelden og slappe av med sambo og hundene, hvor vi snakker om hvordan dagen har vært, viser gavene vi fikk og går til sengs sammen ganske så trøtte og slitne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå