Gå til innhold

Når teste?

Anbefalte innlegg

Gjest første prøveperiode
Skrevet

Jeg og mannen min har nettopp blitt prøvere. Dvs jeg sluttet på p-pillene 24. november og fikk "pille-mensen" den 28. november. Om jeg skulle bli gravid denne første prøveperioden, hva skal jeg regne som første dag i menstruasjonen (den dagen jeg tok siste pilla, eller den dagen blødningen begynte?). Siden jeg ikke "avbrøt" blødningen med piller igjen etter en uke så varte den jo noen dager lenger enn den pleier også.

Jeg har litt tro på positiv test, men når er det rimelig å teste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du regner syklusen fra første dag du blødde sist...altså pillemensen du hadde........men det kan være vanskelig å vite når man skal teste siden du har gått på piller for det kan forstyrre sykluslengde. Min første syklus etter pilleslutt og etter pillemensen varte hele 49 dager....var 100% sikker på at eg var gravid....men var nok at eg ikke fikk EL og derfor hoppet over en syklus......gikk 4PP før syklusen lå på 28(eller var dem fra 49-32dager).....

vær tålmodig...kan ta tid, men kan også bli gravid med en gang

Lykke til :)

• 2 uker senere...
Skrevet
Du regner syklusen fra første dag du blødde sist...altså pillemensen du hadde........

Så det er første dag du har mensen du skal regne fra? Hvor mange dager fra første mense dag tar det ca før ny eggløsning?

Skrevet
Så det er første dag du har mensen du skal regne fra? Hvor mange dager fra første mense dag tar det ca før ny eggløsning?

Ja første dag du har mensen er der du regner syklusen fra.

dager mellom første dag i syklus og EL varierer etter kor lang syklus du har. EL kommer som regel ca 14 dager før forventet mens.

I en syklus som er 28 dager er det ca i midten......men en syklus som er for eks. på 40 dager så er det jo ca på dag26 i syklusen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...