Bernardette Skrevet 23. desember 2009 #1 Del Skrevet 23. desember 2009 Hva betyr dette her: "Kto ne reckuet tot ne piet shampanckoe!" ?? Spasiba ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 23. desember 2009 #2 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Hva betyr dette her: "Kto ne reckuet tot ne piet shampanckoe!" ?? Spasiba ;-) Jeg lærte litt russisk for lenge siden, men husker omtrent ingen ting. Jeg forstår bare noen få ord, så det vil vel ikke hjelpe deg, men kan jo forsøke. Kto betyr hvem, så kommer ne, ikke, som dobbelt nektelse, reckuet og piet vet jeg ikke, tot betyr den/det, shampanckoe er champagne. Spasiba betyr takk. Jeg antar det betyr noe sånt som "Hvem vil (vel)ikke drikke champagne!" Dette er bare gjetting, så du må ta det for det. Jeg vet at det er russiskkyndige på forumet, så du får sikkert svar . Endret 23. desember 2009 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 24. desember 2009 #3 Del Skrevet 24. desember 2009 piet betyr drikke ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #4 Del Skrevet 24. desember 2009 Hva betyr dette her: "Kto ne reckuet tot ne piet shampanckoe!" ?? Spasiba ;-) Det oversettes til "hvem vil vel ikke drikke champagne!". Det er slik vi ville sagt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. desember 2009 #5 Del Skrevet 24. desember 2009 Det oversettes til "hvem vil vel ikke drikke champagne!". Det er slik vi ville sagt det. Du verden, da satt det noen kunnskaper igjen hos meg, da. Tror jamen jeg skal begynne på russiskkurs etter nyttår . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #6 Del Skrevet 24. desember 2009 Du verden, da satt det noen kunnskaper igjen hos meg, da. Tror jamen jeg skal begynne på russiskkurs etter nyttår . Ja, hvorfor ikke! Det er så givende å lære det. Kjæresten kommer fra Russland, så jeg har lært litt og annet av ham Eller, jeg prøver å lære MYE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. desember 2009 #7 Del Skrevet 24. desember 2009 Ja, hvorfor ikke! Det er så givende å lære det. Kjæresten kommer fra Russland, så jeg har lært litt og annet av ham Eller, jeg prøver å lære MYE. Det er smart å ha en fremmedspråklig kjæreste . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #8 Del Skrevet 24. desember 2009 Det er smart å ha en fremmedspråklig kjæreste . Det er helt klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 25. desember 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 25. desember 2009 Ok tusen takk for svar! Spasiba la jeg til forresten, siden jeg kan det ordet og kanskje ti til totalt. God romjul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Russiskstudent Skrevet 28. desember 2009 #10 Del Skrevet 28. desember 2009 Ikke helt riktig det folk sier her. Ordtaket "Кто не рискует, тот не пьет шампанское" betyr, direkte oversatt "Den som ikke risikerer (noe), drikker ikke sjampanje". Tilsvarende ordtak på norsk blir "Den som intet våger, intet vinner". Hilsen russiskstudent (også med russisk kjæreste, spurte han for å være sikkert på å ikke svare feil:P) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 28. desember 2009 #11 Del Skrevet 28. desember 2009 Ikke helt riktig det folk sier her. Ordtaket "Кто не рискует, тот не пьет шампанское" betyr, direkte oversatt "Den som ikke risikerer (noe), drikker ikke sjampanje". Tilsvarende ordtak på norsk blir "Den som intet våger, intet vinner". Hilsen russiskstudent (også med russisk kjæreste, spurte han for å være sikkert på å ikke svare feil:P) Ser man det! Dette var noe ganske annet. Uffameg, smått stell med mine russiskkunnskaper, unnskyldningen er at det sikkert er 10 år siden jeg var i befatning med språket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 1. januar 2010 Du kan hvertfall mer enn meg Belladonna! Takk for oppklarende svar, russiskstudent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå