Gå til innhold

Styr unna!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er det julaften. Og på finn.no og mange andre annonseplasser for dyr så er det mange som annonserer om den perfekte julegaven. Styr unna annonser som sier leveringsklare til jul, eller feks kattunge i julepresang?! Slike "oppdrettere" virker på meg som useriøse og bare ute etter å tjene penger!

Støtt heller Dyrebeskyttelsen ved å fjernadoptere en katt e.l.

GOD JUL!!! :nisse:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om en person med mye peiling på katt/hund/hest og alt det andre som selges billig i disse tider, skaffer seg et dyr, så er jo det greit. Det burde være oppdretters største ønske at de de selger/gir bort til har peiling, kunnskap, plass og utstyr, og tid til å ta seg av dyret. Oppdretter har her et ansvar, han/hun SKAL følge opp.f

Skrevet
Om en person med mye peiling på katt/hund/hest og alt det andre som selges billig i disse tider, skaffer seg et dyr, så er jo det greit. Det burde være oppdretters største ønske at de de selger/gir bort til har peiling, kunnskap, plass og utstyr, og tid til å ta seg av dyret. Oppdretter har her et ansvar, han/hun SKAL følge opp.f

Nå var det ikke det jeg snakket om heller. Det handler om å styre unna annonser som er laget for å selge dyr som julepresang. Folk som kjøper dyr som gaver uten at det er planlagt over lang tid, er forkastelig!

Skrevet
Nå var det ikke det jeg snakket om heller. Det handler om å styre unna annonser som er laget for å selge dyr som julepresang. Folk som kjøper dyr som gaver uten at det er planlagt over lang tid, er forkastelig!

Jo, egentlig. For gjest over sier jo at så lenge folk har peil, og oppdretter er ansvarsfull er det jo samme når på året dyret blir solgt eller gitt bort, vel. Noen syns kanskje det er koselig å få seg et dyr rundt juletider, ekstra koselig.

Helt enig, ellers.

Skrevet
Jo, egentlig. For gjest over sier jo at så lenge folk har peil, og oppdretter er ansvarsfull er det jo samme når på året dyret blir solgt eller gitt bort, vel. Noen syns kanskje det er koselig å få seg et dyr rundt juletider, ekstra koselig.

Helt enig, ellers.

En ansvarsfull oppdretter annonserer ikke med hund i julegave...

Skrevet

det er klart, men om det må da være lov å ha valper som faktisk ER leveringsklare i juleferien? Da har jo folk gjerne litt bedre tid til å ta i mot en valp eller kattunge.

Men det er klart å gi bort et dyr uten at den som får gaven er inneforstått med det på forhånd derimot er forkastelig, og forskjellen på en seriøs oppdretter og en ikke seriøs oppdretter kommer jo frem i annonseteksten med om den annonserer som gave eller ikke...

Skrevet (endret)
det er klart, men om det må da være lov å ha valper som faktisk ER leveringsklare i juleferien? Da har jo folk gjerne litt bedre tid til å ta i mot en valp eller kattunge.

Men det er klart å gi bort et dyr uten at den som får gaven er inneforstått med det på forhånd derimot er forkastelig, og forskjellen på en seriøs oppdretter og en ikke seriøs oppdretter kommer jo frem i annonseteksten med om den annonserer som gave eller ikke...

Det er jo forskjell på å ha valper e.l. leveringsklare rundt juletider, framfor å annonsere med valp i julepresang...

Innlegget er endret som ledd i rydding.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
Skrevet (endret)
fjernet

Jeg er veldig enig i det originale utsagnet ditt. Når familien min hadde 12 valper løpende rundt på kjøkkengulvet og til slutte solgte disse, ble potensielle eiere vurdert veldig nøye. En av hundene døde, en ble avlivet, men de 10 andre vokste opp og ble flotte dyr med gode eiere, en av dem hos oss. Jeg kunne aldri forestille meg å reklamere med dyr som julepresang. :)

Innlegget er endret som ledd i rydding.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
Skrevet

Det er mange som ønsker nytt dyr til jul fordi de har lang ferie og kan være mye hjemme sammen med det nye dyret i starten. At noen skaffer dyr til jul behøver ikke bety at de tror kattungen er en lekebamse som de kan sette på gata når de blir lei uti januar...

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Phaedra,mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...