Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lille_meg_*
Skrevet

Jeg er registrert bruker, men velger å være anonym denne gangen - av flere årsaker, men mest pga at jeg ikke ønsker å bli identifisert.

Hvorfor jeg velger å spørre om synspunkter og råd, er jeg ikke helt sikker på.

På en måte vet jeg hva jeg skal gjøre, hva som er rett, men det er ikke lett for meg nå.

Historien bak:

For over et år siden steriliserte jeg meg. Dette fordi jeg ikke ønsker å bli far til flere barn.

Min samboer var enig, så det var ikke noe problem.

Vi har snart vært sammen i seks år.

Tidlig i våres merket jeg en forandring på min forlovede. Ho begynte å la være å legge seg sammen med meg. Ok, slik kan jo ha mange forklaringer, tenkte ikke mere på det.

Men, på barnebursdagen så hadde ho glemt å skru av msn. Der poppet det opp en melding mens jeg satt der. Som de fleste vet, så kan man lese det uten å gå inn - iallefall i noen sekunder.

Der sto det "Sex i kveld?"

Jeg kaldsvettet, hjertet banket.

I løpet av kort tid hadde jeg sørget for at msnloggen var aktiv, og jeg fulgte med framover.

Jeg valgte å legge godsiden inn, og konfronterte mildt og rolig, for jeg elsket henne fortsatt.

Litt fram og tilbake ble det jo, men ho kuttet ut å chatte med fremmede gutter.

Livet går sin vandte gang, og jeg fant ut at jeg tross tidsklemme og hverdagslivets grå hendelser ønsket å være litt mer oppmerksom og romantisk, og begynte å ta henne med ut for å spise, se på kino eca når annledingen bød seg.

Jeg foreslo at vi kunne prøve å overraske den andre minst en gang i måneden hver, slik at vi kunne få tilbake litt kos i hverdagen, å bygge på forholdet vårt.

Det var ho enig i.

Dessverre var det bare jeg som tok iniativet til slikt.

Så begynte problemene. Ho fikk kontakt over facebook med en gammel bestevenn.

Til å begynne med synest jeg det var koslig, men etterhvert syntes jeg det rett og slett ble for mye av det gode.

Når ho plustelig begynte å vise alle de skumle tengnene - bl.a. at mobilen plutselig var på lydløs, og hele tiden nå godt gjemt for meg, så skjønte jeg at her var det problemer igjen.

Jeg valgte å tyvtitte på mobilen når jeg fikk mulighet, og likte ikke "elsker deg" meldingerene jeg fant.

Ny runde med konfrontasjoner, for målet mitt var det samme, nemlig å beholde henne og holde familien sammen.

Det ble en lang og tung kamp. Bl.a. så reiste ho på fest til han.

Den helgen gikk jeg på medisiner, som jeg fikk fra legen - jeg ble nemlig sykmeldt pga depresjoner over dette.

Etter denne festen fikk jeg lovnad om at de ikke skulle ha kontakt med hverandre.

Det klarte de selvfølgelig ikke.

Til slutt satt jeg hardt mot hardt, og gav klar beskjed: Mere utroskap nå (for jeg kaller det utroskap selv når det bare er følelser og ikke fysiks) - ja så ville jeg ta ungene og flytte fra henne.

Jeg var svært nærvøs når jeg gjorde det, for jeg elsket henne og ville beholde henne, men nok var nok.

Det ble jeg som vant.

De kuttet kontakten, og vi reiste på ferie sammen. Vi benyttet tiden til å snakke ut.

Men på ferien skjønte vi at ho var gravid.

Ok..

Jeg skjønte hva som hadde skjedd, men ho fortalte at ingenting fysisk hadde skjedd.

For, hvis ho hadde vært fysisk utro (som ho regner som utroskap) så ville ho ikke klart å fortsatt være sammen med meg.

Ok..

Fortsatt skeptisk, men hadde ikke problem med å tilgi, dvs, forsøke å legge dette bak meg og fortsette forholdet vårt.

Ho tok abort, så saken er ute av verden.

Det som fikk meg overbevist om at ho snakket sant når ho fortalte at de ikke hadde ligget sammen, var når jeg fortalte at jeg skulle til legen, først og fremst for å få satt i gang prosessen med å sjekke at jeg fortsatt var steril - at jeg fortalte ho at jeg ville be legen om å bli undersøkt for kjønnssykdommer. Hennes lamslåtte ansikt, og spontanreaksjonen med at "Vi har jo ikke ligget sammen" overbeviste meg.

I går fikk jeg vite av legen at jeg fortsatt er steril.

Nå om dagen går forholdet vårt ganske greit. Det kan være kjedelig og grått til tider, vi jobber begge to og har unger sammen. Jeg elsker jenta mi, selv om jeg har blitt mye såret.

For meg er målet at vi skal klare å holde sammen.

Problemet mitt nå er: Ho vet at jeg har levert sædprøve.

Ho har ikke sagt noe annet enn at ho ikke her ligget med han.

Jeg er steril. Ho kan ikke ha blitt gravid med meg.

Jeg vet ikke om jeg klarer å konfrontere henne med dette.

*Ho har da vært utro.

--Jeg er redd for at ho vil gå fra meg.

*Kan ho ha blitt misbrukt i fylla mens ho sov?

--Hvordan vil dette påvirke ho, eller meg for den sags skyld.

Selv så tror jeg mest på at ho var fysisk utro. Jeg kan takle det, men hvorfor ikke innrømme det når jeg i utgangspunktet hadde tilgitt det? Ho visste at jeg trodde at ho hadde ligget med han, ho visste at jeg hadde tilgitt det. I så fall, hvorfor lyve?

Så skal jeg fortelle eller ikke, det er hva jeg spør meg om.

Hvis jeg forteller, så risikerer jeg at ho går fra meg, eller annet som jeg ikke ønsker.

Hvis jeg ikke forteller, kansje ho glemmer at jeg har tatt prøven. Men hvis ho husker og spør, så har jeg et nytt problem.

Uansett, jeg gjør ikke en skit med dette før etter jul engang.

Dette ble en lang post. Forhåpentligvis har jeg fått skrevet av meg et par frustrasjoner.

God jul.. Jeg skal smile pent og gjøre alt for at det skal bli en god jul hjemme også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun HAR vært utro og ble gravid med ham. Derom er det absolutt INGEN tvil. Og om du velger å tro på henne, så er det fordi du så gjerne vil at hun skal snakke sant.

Forøvrig tror jeg forholdet deres er kjørt alikevel. Hun vil ut. Og har funnet ut at hun kan bruke deg som fast base til hun kan lande trygt et annet sted. Fordi du så gjerne vil at dere skal holde sammen.

Jeg ville bedt henne flytte ut, og forlangt at vi skulle gå i terapi.

Men denne dama juger og fortsetter å juge. Da er det ikke håp mener jeg.

Gjest NewMonkey
Skrevet

Uff! Dette hørtes ikke noe trivelig ut :tristbla: Men jeg må si at du er utrolig sterk som orker å være sammen med en som holder på sånn.

Hun har nok vært utro...Grunner til at hun løy om å være fysisk utro, kan være at hun ville tro det selv. Eller at hun tenkte at det var bedre at du ikke fikk vite det selv om du spurte...ELLER som du lurte på, så kan hun ha blitt misbrukt i fylla. Og det vil nok være tungt for henne og deg. Men det kan dere overleve.

Hvorfor skulle hun gå fra deg hvis hun fikk vite at du fortsatt er steril?

Prøv å ha en fin jul allikevel :)

Og parterapi som gjesten over meg sier er nok ingen dum ide...

Gjest Gjest_Lille_meg_*
Skrevet

Parterapi ønsket ho ikke.

Bare glemme det, feie det under teppet.

Grunnen til at jeg er nærvøs for at ho skulle gå fra meg når det blir bekreftet at jeg fortsatt er steril, er at da har ho ingen forklaring lenger.

Ho har tross alt sagt en gang at hvis ho hadde vært fysisk utro, så ville ho ikke klart å fortsette sammen med meg.

Skrevet

Grunnen til at jeg er nærvøs for at ho skulle gå fra meg når det blir bekreftet at jeg fortsatt er steril, er at da har ho ingen forklaring lenger.

Ho har tross alt sagt en gang at hvis ho hadde vært fysisk utro, så ville ho ikke klart å fortsette sammen med meg.

Beklager.. Men du er livredd for å miste henne, og det utnytter hun som faen. Hun lyver til deg, hun er utro, hun gjør akkurat som hun selv vil, fordi hun vet at du ikke vil miste henne. IKKE LA DEG UTNYTTE OG ØDELEGGE MER! DETTE ER IKKE PERSONEN DU VIL LEVE RESTEN AV LIVET DITT MED, HUN ELSKER DEG IKKE!!!!

Skrevet

Du har vært sykmeldt med depresjoner fordi dama di ikke er som hun skal.

Du har barn. Du har ett ansvar for å holde deg såpass bra at du kan stille opp godt for dem.

Hvis dama di skader deg, så skader hun faren til dine barn.

Jeg tror du bør ta barna og reise, fordi jeg ikke tror at du tåler å bli herjet med slik av den dama. Du må bare sette din psykiske helse først. Jo lenger du går med henne , desto hardere skadet blir du, og desto mindre i stand blir du til å følge opp barna dine.

Skrevet

OMG, stikk! løp! :sjokk: :sjokk: :sjokk:

Dama di er jo et ludder. :forvirret:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Herregud, og denne kjerringa skal du gidde å ha et forhold til? Pakke sammen og stikk. Finn ei som fortjener en hedersmann som deg. Det ludderet som er mor til dine barn kan du bare kaste på sjøen!

Skrevet
Herregud, og denne kjerringa skal du gidde å ha et forhold til? Pakke sammen og stikk. Finn ei som fortjener en hedersmann som deg. Det ludderet som er mor til dine barn kan du bare kaste på sjøen!

Jeg er så vanvittig enig med deg.

Skrevet

Når de har et etablert liv skjønner jeg at det ikke er så lett å "kaste ludderet på sjøen".

Dessverre hørtes dette likevel veldig vanskelig ut.

Høres ikke ut som om hun respekterer eller elsker deg.

Å tilgi er en ting, men hvordan skal du klare å stole på henne igjen?

Skrevet
Du har vært sykmeldt med depresjoner fordi dama di ikke er som hun skal.

Du har barn. Du har ett ansvar for å holde deg såpass bra at du kan stille opp godt for dem.

Hvis dama di skader deg, så skader hun faren til dine barn.

Jeg tror du bør ta barna og reise, fordi jeg ikke tror at du tåler å bli herjet med slik av den dama. Du må bare sette din psykiske helse først. Jo lenger du går med henne , desto hardere skadet blir du, og desto mindre i stand blir du til å følge opp barna dine.

Som alltid kan du få sagt det, I Grosny! Helt enig med deg, Ts, du har faktisk ansvar for andre enn deg selv, og dama di høres overhodet ikke stabil ut.

:klemmer:

Skrevet

Det der skulle vært kriminelt spør dere meg.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Enig med de fleste her, kom deg vekk og se deg aldri tilbake. Du elsker en illusjon av en virkelighet som du nekter å innse ikke er slik du drømmer at den skal være.

Skrevet
Men, på barnebursdagen så hadde ho glemt å skru av msn. Der poppet det opp en melding mens jeg satt der. Som de fleste vet, så kan man lese det uten å gå inn - iallefall i noen sekunder.

Der sto det "Sex i kveld?"

En mann med manerer sier heller "Middag og vin i kveld". Det der var bare usmakelig.

Skrevet

Vi vet jo alle at norske menn ikke klarer å bryte ut. De blir uansett hvor ille det er.

Skrevet

Steinar?! Det er bare du som skriver "ho" av mennene på KG. Men du sa du verken har barn eller dame...

Skrevet
Steinar?! Det er bare du som skriver "ho" av mennene på KG. Men du sa du verken har barn eller dame...

Jøss, nå fikk jeg sjokk. Jeg har forstått at steinar har kone og barn, men at han har seg med flere på kg enn meg, det toppet kransekaken.

steinar, aldri ring meg mer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...