Gå til innhold

singelliv og selvrespekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

At øl kommer i sixpacker viser at myndighetene oppfordrer til polygami.

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet
Pisspreik. Vis meg EN pålitelig kilde som underbygger dine påstander.

Hva? Mener du at jeg ikke er til å stole på? :sjokkert:

Uansett, som jeg har svart andre steder i denne tråden, verden er lagt opp til par-dannelse. Ikke kom og fortell meg at dine nærmeste ikke forstår hvorfor en flott kvinne som deg er singel og til stadighet henger seg opp i det.

Gjest Hilde K S
Skrevet
Hva? Mener du at jeg ikke er til å stole på? :sjokkert:

Uansett, som jeg har svart andre steder i denne tråden, verden er lagt opp til par-dannelse. Ikke kom og fortell meg at dine nærmeste ikke forstår hvorfor en flott kvinne som deg er singel og til stadighet henger seg opp i det.

De har sluttet med det. Jeg har sagt at det kommer av at jeg har en bedriten personlighet. Da nytter det ikke å se bra ut.

Gjest brutal_mann
Skrevet
De har sluttet med det. Jeg har sagt at det kommer av at jeg har en bedriten personlighet. Da nytter det ikke å se bra ut.

Jeg slapp å si det, det ble for opplagt etter hvert :cool:

Skrevet

Jeg er alene men ikke ensom, jeg har det bra etter tre havarerte samboerskap i to land. Samfunnet er fremdeles kjernefamiliebasert og levner ikke enslige noen særlige fordeler.

Men at du er mindre verdt som menneske, er vi idag langt vekke fra. Vi må to generasjoner tilbake for å få vekt og politisk skille i et slikt syn.

Enslige i dag er i ferd med å bli en maktfaktor, det vil selvsagt gå noen år ennå til vi er der, men vi er på vei. Eller rettere sagt, alle andre enn selve kjernefamilien er i ferd med å få momentum i samfunnsstrukturen. Det vil de generasjonene føle på veldig mange vis i form av en skattestruktur vi ikke er kjent med idag.

Poenget med den "Gamle Orden" er at den produserte en standardisert leveform som ga strukturell og forutsigbar stabilitet der vi var små faste tannhjul i samfunnsmaskineriet. Når maskinen ble gradvis oppgradert av tidens utvikling, falt produktiviteten en smule på et plan men ble forsterket i et annet. Poenget var å kunne se dette i klartekst for samfunnsdebattantene for et forsvar mot den oppløsning andre fant som forklaring på den nye støyen i samfunnet generellt.

Denne støyen er det Nye Samfunn som nå skal formes, men støpeskjeen er grunnere og mer ustabil enn enn tidligere skjeer før denne. Det forklares med at det så så mange nye røster der ute som vil ha medbestemmelsesrett og respekt. Derfor vil støpeprosessene ta lenger tid og bli fanget opp av bedre prosesser underveis i et stadig større tempo.

I denne smeltedigelen skal en alenesjel møte fremtiden med et fullt oppdatert tilpassningssystem og penger nok i lommene til å klare et liv som er basert minst to inntekter. Dette vil polariseres i henhold til miljøfaktorer og topologi.

Jeg har AD/HD og kjører livet i turbomodus, så jeg har alltid samme type mentalkaos inne som der ute. Det blir mer og mer fattbart i hvertfall, ettersom årene går og jeg ser at min levestandard synker. Dette skjer i takt med at "interne driftsproblemer" ikke blir fanget opp av prisstigning og at nødvendig konsum for å opprettholde helse koster mer og mer.

Så enten er vi en utdøende art, eller så vil vi få fremtidige seire på bakgrunn av et fremtid antall røster vi i dag har tilgode å se.

Hvis ikke blir min fars utalelser om vi best kan skytes ved fylte 70, noe vi ville ønske i fremtiden. (...lol)

Skrevet
Jeg nevnte Toro som untaket. Pakkereiser for single blir ansett som spesialreiser og prises derfor over den klassiske FamilienTilSyden reisen. ta inn over deg verdens realiteter og kom deg ut av den rosa skyen du lever i.

Vel, bak min sky skinner hvertfall solen;)

Gå å vær negativ ett annet sted, du sprer dårlige vibber, men det er vel meningen.

Skrevet
Kansje det er slik at livet ditt er fokusert vekk fra en tosomhet og at du ikke trener ditt indre godt nok.

Selvransakelser er noe man ikke har særlig trening i anno 2009, vi blir dynget ned med annet gods vi skal forholde oss til. Trening gjør mester sier alle om det aller meste, det gjelder her også.

Å finne dybden i seg selv er ikke å prøve ut karrierekjør, bedriftens selvrealiseringskurs eller finne den perfekte makeup'n. Du må dypere enn dette, ned der du treffer sjelen din eller hva som er dine mentale byggeklosser.

Håper jeg ikke er for brutal her nå, men du elsker/elsket din mor eller din far ikke sant, eller var det bestemor etc. Bevis det ! overfor deg selv, hvordan kjærligheten er, hva den er bygd opp av og hvorfor gjør du det.

Vi bygger alle relasjoner på "by example" og din nære families omgang med hverandre er også en faktor. Hvis det var lite eller ingen "forskertrang" i deg på dette området, er det ingen feil på det heller, for nesten ingen eller svært få gjorde dette på 80-tallet.

Nøkkelbarn og andre begreper kom inn der og satte barns muligheter til å finne ut av dypere bindingsverk i mellommenneskelig forhold på en historisk dårlig prøve. Jeg var 21 år i 1980 og med en ganske stor familieforøkelse mellom 1975 og 1986 vokste mange familiemedlemmer opp i denne perioden. Jeg observerte disse og fant ut veldig mye jeg ikke ville ha hvis jeg selv skulle bli en far. Og det var jæv... mye egentlig.

Summen av hva du har opplevd pluss dine mentale notater over disse utgjør dine egenskaper for en binding. Føler du at det mangler noe vesentlig i livet, vil du bruke for mye krefter på å finne akkurat det ut. I stedet for å finne nye baner og veier å gå i kreativt lys.

Nyskjerrigheten over en selv, hvem er jeg og hva består jeg av er ledestjerner til selvinnsikt og for å få et bredere grunnlag til å finne sangen Finn Kalvik sang i 1969 "Finne meg sjæl".

Tror alle yngre mennesker +/- 30 i dag har større problemer med dette i et alt mer aksellerende samfunn. Du skal være vellykket på så mange plan i dag at du ikke får med deg din egen grunnstamme for å videreutvikle denne.

Det var noe tankespinn over dette, fra en autodidakt med kun begrenset 9-årig og ingen høyere utdanning annet enn "Life in the advanced lane".

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...