Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var liten hadde bestemor en kassett med julesanger vi hørte på i desember. Den ene sangen der har jeg så gode minner til, men har aldri hørt noe mer til den, og heller aldri hørt om noen som kjenner den igjen. Forsøkt å google, uten hell... Noen her som kjenner igjen sangen ut fra teksten? :)

"Pappa, kom hjem - det er jul snart igjen. Og vi skal pynte juletre, vi to skal gjøre det (?). Ingen kjære pappa, kan skille meg fra deg. Julen er for mamma, deg og meg".

Jeg er rimelig sikker på at det er refrenget i alle fall - husker ikke mer.. :)

Skrevet

Denne husker jeg. Den heter "Kjære Pappa".

Husker den fra jeg var liten, da på en gammel kassett "Prøysens Jul"

fra slutten av 70-tallet tror jeg den kom ut.

Skrevet

JA! Jeg elsker denne. Har kassetten! Mamma har bare kasett på kjøkkenet og i hele desember surrer denne og går. koselig, blir litt rørt jeg.

Skrevet

Ja, den sangen er så fiiin. den er på en kassett som mamma har lett etter i hele leiligheten for å finne til jul. Men den heter ikke prøysens jul, så den ble sikkert utgitt på flere julekassetter.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)
Når jeg var liten hadde bestemor en kassett med julesanger vi hørte på i desember. Den ene sangen der har jeg så gode minner til, men har aldri hørt noe mer til den, og heller aldri hørt om noen som kjenner den igjen. Forsøkt å google, uten hell... Noen her som kjenner igjen sangen ut fra teksten? :)

"Pappa, kom hjem - det er jul snart igjen. Og vi skal pynte juletre, vi to skal gjøre det (?). Ingen kjære pappa, kan skille meg fra deg. Julen er for mamma, deg og meg".

Jeg er rimelig sikker på at det er refrenget i alle fall - husker ikke mer.. :)

Denne sangen er oversatt fra svensk. Originaltittel er "Brevet från lillan". "Pappa kom häm, för jag längtar efter dig..."

Det er Evert Taube som har skrevet denne.

PS.24.des. Jeg tror jeg har tatt feil her. Jeg skrev oversatt, riktigere ville være inspirert av melodien, for teksten på svensk er en helt annen.

PS

Endret av Belladonna
Skrevet

Åhh, takk for masse svar - nå ble jeg glad! Da kan jeg også starte letingen!

God jul alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...