Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 23. desember 2009 #1 Skrevet 23. desember 2009 Fått trojaner på pc, så jeg får ikke brukt den stasjonære. NOEN SOM VET HVA JEG MÅ OG KAN GJØRE? Er det et program som tar det.?
Gjest pc Skrevet 24. desember 2009 #2 Skrevet 24. desember 2009 Fått trojaner på pc, så jeg får ikke brukt den stasjonære. NOEN SOM VET HVA JEG MÅ OG KAN GJØRE? Er det et program som tar det.? du kan legge inn et Antivirusprogram. Dette kan du finne gratis på nettet. hvis det ikke lar seg gjøre å fjerne virusene pga de har infisert selve system filene(mange vel og merke) så annbefaler jeg å formatere pc'en.
Kjetil S. Skrevet 24. desember 2009 #3 Skrevet 24. desember 2009 Fått trojaner på pc, så jeg får ikke brukt den stasjonære. NOEN SOM VET HVA JEG MÅ OG KAN GJØRE? Er det et program som tar det.? Hva skjer når du starter den, og hvilken windowsversjon har du?
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2009 #4 Skrevet 24. desember 2009 Fått trojaner på pc, så jeg får ikke brukt den stasjonære. NOEN SOM VET HVA JEG MÅ OG KAN GJØRE? Er det et program som tar det.? Hvis du installerer enten SUPERAntiSpyware FREE edition, Microsoft Security Essentials eller Malwarebytes så tar de knekken på trojaneren. Alternativt kan du srkive MRT i søkefeltet og høyreklikke og RUN AS ADMIN. Microsoft (Malicious) Removal Tool vil fjerne styggedommen. Jeg har Win Vista, og kjører Microsoft Security Essentials som virus/malwareprogram og har Malwarebytes som ekstra sikkerhet. I tillegg har jeg mange add-ons på Firefox, blant annet Adblock Plus, Ghostery og NoScript. Jeg har ikke fått noen trojans selv om mange av sidene jeg har vært på har spydd ut slike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå