Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort spørsmål...

Noen som vet hva en overmadrass, f eks 150 x 200 av god kvalitet koster?

(Den øverste tynneste delen på madrassen.)

Prisnivået på disse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kort spørsmål...

Prisnivået på disse?

Ingen som vet, tydeligvis?.....

Skrevet

Jysk har overmadrasser i en del prisklasser. tror den dyreste i den størrlsen koster rundt 2500,-

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)
Kort spørsmål...

Prisnivået på disse?

Jeg kjøpte en overmadrass i den størrelsen for to-tre år siden på Jysk. Jeg husker ikke merkenavnet, men det er type Tempurmadrass, 8 cm tykk. Jeg mener å huske at jeg betalte 3500 kr. for den. Den er en drøm å ligge på, former seg helt etter kroppen. Men det er et herk å få den ut til lufting, for den er tung :) . Jeg kjøpte også to tilsvarende puter.

Endret av Belladonna
Skrevet

TS igjen...

Grunnen til at jeg spør, er at en bekjent har kjøpt en overmadrass type:

"Anna de luxe. Bio- resonans-terapi

Lumbal tendon-med. Generasjon 2."

Denne ble kjøpt av en salgsagent på en salgstur.

Denne kostet drøyt 12000,-

jeg mener dette er uhørt dyrt.

Men er det noen som har hørt om disse madrasser?

Er dette en slags Rolls royce innen madrasser?

Gjest Eurodice
Skrevet
TS igjen...

Denne har ikke jeg hørt om, fant ikke noe på google nå, heller. Denne salgsmetoden minner meg om støvsugerselgere. Jeg var tilfeldigvis på besøk hos noen som fikk besøk av en selger. Du vet disse er eksperter i å snakke folk trill rundt. Denne støvsugeren var rene mirakelet og kostet "bare" 25 000 eller noe sånt. Jeg mistenker at det er på samme måte med den madrassen du skriver om :) .

Skrevet (endret)

Altså, skulle jeg ha betalt 12000 for en overmadrass, så skulle den ha vært fyllt med ederdun som selgeren selv har plukket og sydd med silkestoff og bladgull. :sjarmor:

Jeg har jobbet i en butikk som solgte overmadrasser en gang i tiden, og jeg har fortsatt til gode å se en overmadrass som er verdt så mye. Overmadrassen skal jo i bunn og grunn beskytte madrassen og hjelpe litt på komforten. (bla ved at man kan tilpasse etter sitt behov, hard overmadrass om madrassene er for myke ect) Det bør være madrassene man legger mest penger i. Den eneste overmadrassen jeg kunne ha tenkt meg å betale flere tusen for er Tempur. Men den er litt "mer" enn en vanlig overmadrass, og kommer med 15(?) års garanti. Så det er mer en investering om man f.eks er plaget med vond rygg eller lignende. Nå skal det sies at jeg googlet Tempur, og den tykkeste utgaven i samme størrelse fant jeg ikke til mer enn ca 9-10000. Så hva det er med denne overmadrassen som gjør at den koster 2-3000 kr mer enn Tempur må fåglane vite. Jeg tror, som andre her har nevnt, at dette er tilfelle av en dyktig selger med overpriset "vidunderprodukt". Jeg hadde i utgangspunktet vært skeptisk til å kjøpe noe fra en omreisende selger, og ihvertfall i den prisklassen.

Edit: Tempur er forresten er veldig dyr overmadrass. Overmadrasser (med litt tykkelse) ligger på ca 6-700 kr og oppover. Det kommer litt an på hva som er inni de, om de er skumgummi, lateks, bomull osv. Man kan, som andre her ha nevnt, fint kommer opp i et par tre tusen for en GOD overmadrass, men det er et stykke derifra til 12000.

Endret av Vampen
Skrevet
TS igjen...

Her har nok denne bekjente gått rett på limpinnen og lettet seg selv for alt for mye penger. Bare bruken av begrepet bioresonans får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Han eller hun har blitt grundig lurt, det er ikke så mye mer å si enn det.

Skrevet
Altså, skulle jeg ha betalt 12000 for en overmadrass, så skulle den ha vært fyllt med ederdun som selgeren selv har plukket og sydd med silkestoff og bladgull. :sjarmor:

Jeg har jobbet i en butikk som solgte overmadrasser en gang i tiden, og jeg har fortsatt til gode å se en overmadrass som er verdt så mye. Overmadrassen skal jo i bunn og grunn beskytte madrassen og hjelpe litt på komforten. (bla ved at man kan tilpasse etter sitt behov, hard overmadrass om madrassene er for myke ect) Det bør være madrassene man legger mest penger i. Den eneste overmadrassen jeg kunne ha tenkt meg å betale flere tusen for er Tempur. Men den er litt "mer" enn en vanlig overmadrass, og kommer med 15(?) års garanti. Så det er mer en investering om man f.eks er plaget med vond rygg eller lignende. Nå skal det sies at jeg googlet Tempur, og den tykkeste utgaven i samme størrelse fant jeg ikke til mer enn ca 9-10000. Så hva det er med denne overmadrassen som gjør at den koster 2-3000 kr mer enn Tempur må fåglane vite. Jeg tror, som andre her har nevnt, at dette er tilfelle av en dyktig selger med overpriset "vidunderprodukt". Jeg hadde i utgangspunktet vært skeptisk til å kjøpe noe fra en omreisende selger, og ihvertfall i den prisklassen.

Edit: Tempur er forresten er veldig dyr overmadrass. Overmadrasser (med litt tykkelse) ligger på ca 6-700 kr og oppover. Det kommer litt an på hva som er inni de, om de er skumgummi, lateks, bomull osv. Man kan, som andre her ha nevnt, fint kommer opp i et par tre tusen for en GOD overmadrass, men det er et stykke derifra til 12000.

Jeg skal snakke litt mot de som skriver over her, selv om jeg også er i tvil om det er verdt prisen for så dyre overmadrasser.

Tempur overmadrasser koster da langt, langt, mer enn det? (600 - 700, som du skriver)

Hos "madrasseksperten" koster da Tempur overmadrasser mellom 8-9000 og 13000.

Ved et enkelt søk, så ser man jo det.

Skrevet
Jeg skal snakke litt mot de som skriver over her, selv om jeg også er i tvil om det er verdt prisen for så dyre overmadrasser.

Tempur overmadrasser koster da langt, langt, mer enn det? (600 - 700, som du skriver)

Hos "madrasseksperten" koster da Tempur overmadrasser mellom 8-9000 og 13000.

Ved et enkelt søk, så ser man jo det.

Jeg skrev da virkelig at et søk på Tempur ga meg en pris på ca 9-10000 i str 150x200, 7 cm tykk. Og at jeg lurer litt på hva slags overmadrass det er snakk om, iom at den er 2-3000 kr dyrere enn Tempur.

Du finner overmadrasser i den aktuelle str fra 6-700 kr, men da er det ikke snakk om Tempur. Tror f.eks Ikea har en med skumgummi til rundt 600 kr. At jeg nevnte den prisen er for å illustrere at Tempur er en dyr madrass, og at det derfor sier litt at denne vidundermadrassen faktisk er enda dyrere enn den igjen. Da må den virkelig være suveren.

Greit å faktisk lese hva folk skriver. :lur:

Skrevet
Fullt mulig med kvalitetsmadrasser i prisklassen Ts spør om ja.

Her er en til 10-11 tusen:

http://www.madrasseksperten.no/site/maler/...mp;produktid=68

og en til 12-13..

http://www.madrasseksperten.no/site/maler/...p;produktid=579

Begge de du linket til er Tempur. Og som jeg allerede har skrevet, det er litt "mer" enn en overmadrass, og jeg vet fortsatt ikke om noen annen overmadrass som er verdt så mye penger. Tempur er unntaket, ikke regelen.

Gjest epleknollen
Skrevet
Kort spørsmål...

Prisnivået på disse?

VI hadde JENSEN tidligere, men har nå IKEA

Synes den er knallbra. Tror vår er 180x200 og kosta et par tusenlapper

Generellt sett: vi hadde toppmodellen av continentalsenger fra Jensen, og har nå en av de dyreste hos IKEA (som likevel er laaangt rimeligere enn feks Jensen) og er mye mer fornøyd med IKEAmadrassen

Gjest Tempur frelst
Skrevet

Jeg har kjøpt meg en tempur overmaddrass til 4999 kr , den er 90 x 2 m, og jeg har aldri sovet så godt så jeg gjorde etter jeg kjøpte den. Jeg sa at jeg aldri skulle kjøpe tempur, og at det var "oppskrytt" osv osv, men jeg måtte bare bite i det sure eple og si at det var nok verdt pengene.

En 180 x 2 maddrass i tempur koster 11900 kr, men pga at vi har regulerbar jensen seng, så kjøpte vi da 2 x 90x2m, og det fungerer fint.

Samtidig har du 15 års garanti på Tempur, og det er det INGEN andre som kan skilte med.

Jeg vil ambefale og spare for og så kjøpe seg en tempurmaddrass, hadde jeg visst hvor mye det utgjorde så hadde jeg spart opp for lenge siden.

Skrevet

Bare lurer.. 15års garanti på overmadrass?? Hvem har en overmadrass i over 15 år? Jeg har hørt at en overmadrass burde byttes ut mye oftere. Blant annet pga hygene. Mulig Tempur madrassene er litt mer magiske enn blant annet Jensen.

Også en annen ting jeg har hørt. Blir disse Tempurmadrassene "harde" når det er kaldt? At de ikke former seg som de skal..?

Skrevet
Bare lurer.. 15års garanti på overmadrass?? Hvem har en overmadrass i over 15 år? Jeg har hørt at en overmadrass burde byttes ut mye oftere. Blant annet pga hygene. Mulig Tempur madrassene er litt mer magiske enn blant annet Jensen.

Også en annen ting jeg har hørt. Blir disse Tempurmadrassene "harde" når det er kaldt? At de ikke former seg som de skal..?

Jeg har aldri opplevd at den ikke funker som den skal når det er kaldt. Til tross for kaldt soverom former den seg helt fint etter kroppen. Kroppen din varmer den jo uansett raskt opp.

Dyner, puter og madrasser kommer alle med produkter med lang garanti. Det er ikke automatisk et problem. Du sover jo sjelden rett på madrassen eller overmadrassen, men har på sengetøy som kan og bør vaskes ofte. En overmadrass har jo ofte også trekk som kan vaskes. En Tempur madrass består jo i bunn og grunn av en slags "geleklump", noe som også er vanskeligere for småkryp og dritt å finne gode levekår i enn skumgummi og bomull. Så sånn sett er Tempur med "magisk" enn f.eks Jensen. Jeg har vært på x antall kurs i madrasser og overmadrasser, hvor også hygiene har vært tema. Det har aldri vært gjort et poeng ut av at en overmadrass må byttes så og så ofte. Ikke med dyner eller madrasser med lang garanti heller for den saks skyld. Det har heller vært gjort et poeng ut av sengetøy og vask, og spesielle produkter som for de med allergi.

Skrevet
Jeg har aldri opplevd at den ikke funker som den skal når det er kaldt. Til tross for kaldt soverom former den seg helt fint etter kroppen. Kroppen din varmer den jo uansett raskt opp.

Dyner, puter og madrasser kommer alle med produkter med lang garanti. Det er ikke automatisk et problem. Du sover jo sjelden rett på madrassen eller overmadrassen, men har på sengetøy som kan og bør vaskes ofte. En overmadrass har jo ofte også trekk som kan vaskes. En Tempur madrass består jo i bunn og grunn av en slags "geleklump", noe som også er vanskeligere for småkryp og dritt å finne gode levekår i enn skumgummi og bomull. Så sånn sett er Tempur med "magisk" enn f.eks Jensen. Jeg har vært på x antall kurs i madrasser og overmadrasser, hvor også hygiene har vært tema. Det har aldri vært gjort et poeng ut av at en overmadrass må byttes så og så ofte. Ikke med dyner eller madrasser med lang garanti heller for den saks skyld. Det har heller vært gjort et poeng ut av sengetøy og vask, og spesielle produkter som for de med allergi.

Ok! Takk for svar :)

Skrevet

Konklusjon er altså, etter alle disse innleggene, at.....

en madrass av veldig god kvalitet....

kan koste så mye,,,,,,

Verre var det ikke.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har en tempur pute og den blir hardere når det er kaldt,den former seg ikke helt da nei. Det gjør faktisk litt vondt for hodet noen ganger, så jeg velger på ha middels temperatur i rommet, da er den helt fin. Verd å ha pga nakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...