Gjest caramiacaramella Skrevet 23. desember 2009 #1 Skrevet 23. desember 2009 Jeg har ikke skaffet meg facebook på tross av masing fra alle jeg kjenner, mest fordi jeg ikke liker tanken på at facebook-folkene da eier materialet jeg legger ut og kan bruke bildene mine osv som de vil, og fordi kontoer ikke kan slettes(eller, det er iallfall veldig vanskelig). Men jeg merker faktisk at jeg blir veldig utenfor. Jeg er ganske ung(19), og alle vennene mine og de fleste jeg kjenner er på facebook. De planlegger og avtaler ofte ting som jeg altså ikke får med meg, fordi jeg ikke har facebook. I tillegg var det for en liten stund siden en reunion med klassen min fra vgs, hvor invitasjoner ble sendt ut via facebook. Dette fikk jeg altså ikke med meg, og da jeg endelig hørte om det var det for sent Så jeg har begynt å tenke at det kanskje ikke ville være så ille å ha facebook? Er jo veldig mange venner jeg har lite kontakt med nå som jeg kunne fått mer kontakt med på facebook... dere som har facebook, kunne dere klart dere uten eller er dere glade for å ha det?
zubimaru Skrevet 23. desember 2009 #2 Skrevet 23. desember 2009 Personlig er jeg glad for å ha FB. Får holde kontakten med slekt og venner som bor langt unna uten å måtte skravle masse på telefon = Big bill. Det finnes også private innstillinger som gjør at du bestemmer hvem som skal se hva av informasjonen du legger ut (bilder, e-post, tlf nr, adresse, fødselsdato etc). Kan feks bestemme om du vil at kontoen din skal være mulig å google (av alle ting). Kontoen kan også bli deaktivert, men det tar da 30 dager før den blir slettet, hvis jeg husker riktig. FB er sosialt for min del, men bruker ikke all min tid der inne, til det er KG alt for bra!
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #3 Skrevet 23. desember 2009 Jeg har vært motstander av facebook i lang tid, men har likevel vært der det siste halve året. Jeg synes det er morsomt og interessant. Bruker facebook bl.a som nettverksbygging og jeg opplever at det er en egen liten verden der inne. Jeg er veldig selektiv i forhold til venner, legger bare til de jeg virkelig kjenner eller er litt nysgjerrig på. Legger ikke ut bilder av meg selv, bortsett fra ett profilbilde (som også ligger på min arbeidsplass hjemmeside). Du kan jo selv velge hvor aktiv du vil være der inne. Jeg har ei venninne som ble helt "avhengig" etter kort tid, selv er jeg ikke så veldig aktiv. Oppdaterer status dersom jeg har noe å si og tenker over hva jeg skriver. Jeg syns hele den "facebook er litt skummelt" greiene er sterkt overdrevet. Det er alt hva man gjør det til selv, opplysninger om deg finnes likevel flere steder på nettet. Dersom folk søker mitt navn, får de opp bildet og ingenting mer. De kan ikke se mine venner eller andre opplysninger før jeg har godtatt dem som venner. Det er vel bare å prøve selv, kanskje du synes det er ok..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå