Gjest 2fast Skrevet 23. desember 2009 #1 Skrevet 23. desember 2009 Har nylig kommet på en måte inn i et forhold med en kjempe herlig jente. Vi har kjent hverandre i ca et år, men da var hun bare kjæresten til en mindre bekjent venn. Vi pratet nesten aldri sammen og så hverandre sjeldent. Men da det ble slutt mellom dem fikk vi god kontakt, og begynte å sende meldinger. Jeg bor i en annen by for øyeblikket og var opptatt så kunne derfor ikke se hun. Men etter en del flere meldinger endte det hele med at hun sov over hos meg første kvelden jeg kom hjem igjen til hjembyen min, forså å sove over i 3 dager i strekk - og vi lå en del med hverandre. Første kvelden sa hun rett ut at hun hadde fallt for meg, og håpet at vi kunne bli sammen en dag. Det første jeg tenkte på var at jeg bare var en rebound guy ettersom hun nylig hadde gjort det slutt med eksen (6 års forhold, men hun mistet følelsene etter 3 år, men ble igjen pga manipulering og mishandling), helt til hun plutselig sa at hun følte jeg var "den rette" for hun. Hun begynte å prate langsiktig og var ganske sikker på at hvis vi ble sammen så kom vi til å holde ut i ganske mange år. Hun har også lyst til å flytte inn med meg sier hun. Og alt dette er bare etter 3 døgn sammen, hun ble betatt av meg bare via meldingene vi sendte. Og jeg er egentlig ikke en forhold person, men har nå blitt ganske betatt av denne jenta. Hun innrømte også selv at ting har skjedd skummelt fort mellom oss, og hun var redd for at det kunne føre til at hun mistet meg. Tingen er at jeg også begynner å få ganske mye følelser for denne jenta, og vil virkelig ikke bare være en rebound guy eller en fyr som hun glemmer helt om noen uker. Så spørsmålet mitt er vel; Tror dere jeg bare er en rebound guy? Er hun bare nyforelska og blendet fordi jeg er så mye bedre versjon enn den forrige typen hennes? Noen som har erfaringer av å gå så fort fram i et forhold?
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #2 Skrevet 23. desember 2009 Hun begynte å prate langsiktig og var ganske sikker på at hvis vi ble sammen så kom vi til å holde ut i ganske mange år. Hun har også lyst til å flytte inn med meg sier hun. Brukte hun virkelig ordene "holde ut"? Bare det virker litt underlig synes nå jeg. Kanskje greit å bremse litt for å se om følelsene fortsatt er de samme om en stund...?
I Grosny Skrevet 23. desember 2009 #3 Skrevet 23. desember 2009 Rebound guy?? Ta sjansen, og lev ut kjærligheten fullt og helt, uten begrensninger. Hva er rebondgutta redd for? Risikoen er vel at hun løper tilbake med en gang x prøver seg. Hvis hun har bestemt seg for å ikke løpe tilbake er den risikoen fjernet. Og skulle hun falle tilbake, så har du iallfall gitt henne kjærlighetens gave i en vanskelig tid. Gi henne kjærlighetens gave. Ingen gave er bedre å hverken gi eller få. Hva risikerer du? Du risikerer at forholdet går i stykker ganske fort. Du risikerer kjærlighetssorg. Hva så?, denne kjærlighetssorgen er en lav pris å betale for hennes varme kyss. I stedet for å spekulere og tenke, så kan du jo høre på hva hun sier. Noe som uansett vil være mer presist enn dine gjetninger. 1
Karry Skrevet 23. desember 2009 #4 Skrevet 23. desember 2009 Behøver ikke være rebound i det hele tatt. Man kan virkelig falle pladask for noen selv om det er kort siden forrige forhold. Er man moden for ny kjærlighet så er man det. Jeg ville mer fokusert på om dere er en god match på flere plan, og om hun virker som en person som kan være alene eller ikke eller om hun "må" være i et forhold. Vær ærlig med henne om disse tankene. Si akkurat hva du tenker omkring dette. Uansett, å si at man elsker hverandre etter svært kort tid og opptre som om man skal gifte seg til uka kan være klokt å la ligge litt. Det kan virke kvelende på det hele. Som du vel egentlig påpeker selv. Man kan umulig kjenne hverandre så godt at man vet at det har en fremtid etter så kort tid, men forelske seg skjer jo kjapt. Bruk tid du på å finne ut om følelsene er gjensidige, om dere har de samme verdiene, felles interesser, trives i hverandres selskap og får det beste frem i hverandre/være dere selv. Så behøver det ikke være rebound i det hele tatt. Kan være det er det, men du må på en måte våge å gå ordentlig inn i noe og satse for å finne det ut. Går du inn med forbeholdenhet vil det kanskje ikke løsne helt.
Gjest 2fast Skrevet 23. desember 2009 #5 Skrevet 23. desember 2009 Brukte hun virkelig ordene "holde ut"? Bare det virker litt underlig synes nå jeg. Kanskje greit å bremse litt for å se om følelsene fortsatt er de samme om en stund...? Nei, det er vel strengt talt mine ord hun sa noe alà at hun visste vi kom til å være sammen i flere år. Takk for svarene, skal jo selvfølgelig ikke stoppe med denne jenta, men ville bare ha flere synspunkt på det. Dere syns ikke det er litt rart at hun kaller meg "den rette" etter så få dager?
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #6 Skrevet 23. desember 2009 Har nylig kommet på en måte inn i et forhold med en kjempe herlig jente. Vi har kjent hverandre i ca et år, men da var hun bare kjæresten til en mindre bekjent venn. Vi pratet nesten aldri sammen og så hverandre sjeldent. Men da det ble slutt mellom dem fikk vi god kontakt, og begynte å sende meldinger. Jeg bor i en annen by for øyeblikket og var opptatt så kunne derfor ikke se hun. Men etter en del flere meldinger endte det hele med at hun sov over hos meg første kvelden jeg kom hjem igjen til hjembyen min, forså å sove over i 3 dager i strekk - og vi lå en del med hverandre. Første kvelden sa hun rett ut at hun hadde fallt for meg, og håpet at vi kunne bli sammen en dag. Det første jeg tenkte på var at jeg bare var en rebound guy ettersom hun nylig hadde gjort det slutt med eksen (6 års forhold, men hun mistet følelsene etter 3 år, men ble igjen pga manipulering og mishandling), helt til hun plutselig sa at hun følte jeg var "den rette" for hun. Hun begynte å prate langsiktig og var ganske sikker på at hvis vi ble sammen så kom vi til å holde ut i ganske mange år. Hun har også lyst til å flytte inn med meg sier hun. Og alt dette er bare etter 3 døgn sammen, hun ble betatt av meg bare via meldingene vi sendte. Og jeg er egentlig ikke en forhold person, men har nå blitt ganske betatt av denne jenta. Hun innrømte også selv at ting har skjedd skummelt fort mellom oss, og hun var redd for at det kunne føre til at hun mistet meg. Tingen er at jeg også begynner å få ganske mye følelser for denne jenta, og vil virkelig ikke bare være en rebound guy eller en fyr som hun glemmer helt om noen uker. Så spørsmålet mitt er vel; Tror dere jeg bare er en rebound guy? Er hun bare nyforelska og blendet fordi jeg er så mye bedre versjon enn den forrige typen hennes? Noen som har erfaringer av å gå så fort fram i et forhold? En kompis av meg møtte dama si på fest på en lørdag. Tirsdagen etter var de samboere og har vært gift i 20 år samt har to barn. Kanskje hun har vært litt forelsket i deg lenge? Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå