Gå til innhold

Hvor ville du foretrukket å bli sjekket opp?

vidvandre

Anbefalte innlegg

På byen, kafe, trening, bibliotek, bensinstasjon, gata, bussen, toget, i bilen på rødt lys, på tur, på kino, hos tannlegen, i parken eller i kassakøen? Hvor?

Hvor er det akseptert å bli sjekket, og hvordan bør man, eventuelt ikke, gå fram? Hvor ville du helst bli sjekket/sjekke selv om det var mer akseptert sosialt?

Pitfalls? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et merkelig spørsmål. Jeg ville vel heller ha tenkt "hvem" og ikke "hvor" ettersom man ellers kan risikere å stå på det rette stedet i langt tid, hvis du ikke mener å sjekke opp den første og beste akkurat der da! Heheee.....

Dersom jeg der i mot skulle avtale å møte noen for første gang, så har jeg stor tro på å bare spasere en tur i sammen for på den måten å finne ut av om det blir en ny avtale senere eller ikke, men det var vel ikke akkurat det dui var ute etter heller. :-)

Det normale er vel kanskje å sjekke opp noen i en bar hvor man kan sitte og snakke sammen, vil jeg tro...???

Hvis du ikke er typen som heller fyrer løs på diskogulvet da! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et merkelig spørsmål. Jeg ville vel heller ha tenkt "hvem" og ikke "hvor" ettersom man ellers kan risikere å stå på det rette stedet i langt tid, hvis du ikke mener å sjekke opp den første og beste akkurat der da! Heheee.....

Dersom jeg der i mot skulle avtale å møte noen for første gang, så har jeg stor tro på å bare spasere en tur i sammen for på den måten å finne ut av om det blir en ny avtale senere eller ikke, men det var vel ikke akkurat det dui var ute etter heller. :-)

Det normale er vel kanskje å sjekke opp noen i en bar hvor man kan sitte og snakke sammen, vil jeg tro...???

Hvis du ikke er typen som heller fyrer løs på diskogulvet da! :-))

Dette er en tråd om hvor det er sosialt akseptert å sjekke, ikke om hvem man sjekker ;)

Men hvor man aksepterer dette er jo avhengig av hvem man er så det er litt relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig fint å møte folk gjennom venner, etter en tidligere nettkarriere så ser jeg at folk man møter der gir inntrykk av å være veldig mye de ikke er.

Å møte noen som noen kjenner kan dermed være enklere, fordi da vet man litt om historie og nettverk til vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er veldig fint å møte folk gjennom venner, etter en tidligere nettkarriere så ser jeg at folk man møter der gir inntrykk av å være veldig mye de ikke er.

Å møte noen som noen kjenner kan dermed være enklere, fordi da vet man litt om historie og nettverk til vedkommende.

Hvis folk hadde brukt litt tid på å bli bedre kjente på nett - istedet for å styrte ut på en date etter 2 linjer samtale - så hadde man egentlig oppnådd akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt pris på å bli sjekket opp hvor som helst jeg - så lenge den som sjekket gjorde det på en ålreit, høflig og fin måte.

Også ville jeg satt stor pris på å ha retrettmulighet - i den forstand at det er greit å gi et kompliment osv, men ikke treng meg opp i et hjørne hvor jeg avvise direkte for å si fra at jeg ikke er interessert - la meg ha rom til å antyde at jeg ikke er det og ta hintet.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk hadde brukt litt tid på å bli bedre kjente på nett - istedet for å styrte ut på en date etter 2 linjer samtale - så hadde man egentlig oppnådd akkurat det samme.

For mitt vedkommende så traff jeg aldri folk etter spesielt kort tid. Min erfaring er at på nettet kan folk være akkurat hvem de vil. På KG og diskusjonsforumer er jo det litt av poenget, men skal man treffe noen å inngå forhold med, syns jeg det er litt dumt.

Ellers godt innleggg Suzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt pris på å bli sjekket opp hvor som helst jeg - så lenge den som sjekket gjorde det på en ålreit, høflig og fin måte.

Også ville jeg satt stor pris på å ha retrettmulighet - i den forstand at det er greit å gi et kompliment osv, men ikke treng meg opp i et hjørne hvor jeg avvise direkte for å si fra at jeg ikke er interessert - la meg ha rom til å antyde at jeg ikke er det og ta hintet.

På rødt lys også? Må være kjapp da, skjønner jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Hvor ville du helst bli sjekket?

Pitfalls? ;)

Jeg tenker veldig lite på om det er akseptert.

Dette er passende steder:

På flyet, på gaten ventende på grønt lys, på jobb i kantinekøen eller over lunch, hos tannlegen, hos legen, i kassekøen, på gaten i forbifarten, på reise...mulighetene er uendelige. Byen, selvsagt.

Alt som er overraskende og uvanlig er bra. Ser mannen hyggelig og spontan ut er alt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil helst ikke bli sjekka opp! ;)

Skygger banen om fremmede kontakter meg med åpenlys sjekking, jeg får med en gang et førsteinntrykk jeg ikke liker, det blir for unaturlig. Nei, min mann skal møtes gjennom naturlige situasjoner og/eller venner. Mulig det er sært men kan jo ikke bli sammen med noen som er bedre i å spille dårlig skuespill enn meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spiller ingen rolle hvor jeg blir sjekket, opp. Det som teller er hvem som sjekker meg opp, og jeg vil bli sjekket opp hvor som helst så lenge ikke mamma eller pappa er i nærheten. Da blir det bare pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, alle de plassene hadde vel vært greie nok, -kanskje med unntak av byen. Mye sjekking foregår vel der, men selv ville jeg vært skeptisk til å bli sjekket opp slik siden folk som er ute på byen gjerne er litt påseilet. Jeg vil helst danne meg førsteinntrykket av en mann når han er edru ;) .

Sier meg forøvrig enig i at det er viktigere hvem som sjekker en opp enn hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...