Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble dumpet i fjor på denne tiden, helt ut av det blå, av en jeg var ubeskrivelig glad i og som jeg trodde var det i meg også. Det viste seg at han ikke hadde så sterke følelser for meg likevel, men dette hadde han ikke sagt noe om til meg før han plutselig glapp bomben om at han ville gjøre det slutt.

Jeg så i løpet av tiden etter bruddet alle "tegnene" jeg burde ha sett da vi var sammen, som tydet på at ikke alt var som det skulle... men jeg var blindt forelsket og så gjennom fingrene på det.

Hele dette året har vi bodd i forskjellige byer, men hver gang det har nærmet seg ferie (påske, sommer, høstferie osv), så har han tatt kontakt med meg..og vi har alltid endt opp med å treffes og hatt sex.. Det er også tilfelle nå i julen.... og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre!

Jeg har hatt det skikkelig vanskelig i hele år og slitt med verdens dårligste selvtillit pga han... hvorfor klarer jeg ikke å kutte kontakten, hvorfor lar jeg han gjøre dette mot meg?

Skjønner ikke hva han vil med meg heller.. i ene øyeblikket sier han at han ikke har sterke nok følelser for meg (da han dumpet meg), mens i neste øyeblikk sier han at han ikke vil brenne alle broer...og sier at jeg er den beste jenten han vet om.

Kan noen være så snill å hjelpe meg med måter å komme over han på? Jeg vet godt at jeg bør kutte all kontakt, men jeg klarer det ikke. Jeg klarer ikke slutte å tenke på han uansett. Noen er bare nødt å forandre tankegangen min.

Videoannonse
Annonse
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Det første du må gjøre er å slutte å ha sex med ham! Det ødelegger deg, tro meg, jeg har vært der selv.

Du kommer ALDRI over ham om du skal drive å la ham bestemme hvilke premisser deres "forhold" skal være på.

Hold beina samlet, ignorer ham når han KUN tar kontakt når han er i byen og sett deg i respekt.

Skrevet
Jeg har hatt det skikkelig vanskelig i hele år og slitt med verdens dårligste selvtillit pga han... hvorfor klarer jeg ikke å kutte kontakten, hvorfor lar jeg han gjøre dette mot meg?

Dette er da ikke noe han "gjør i mot deg"??

Dette er noe du tillater deg selv å gjøre (i mot deg selv).

Du ser jo nå at det å ikke ta kontrollen, men å bare la det skje om og om igjen, i alle fall ikke bedrer situasjonen for deg, ikke sant..??

Skrevet

Jeg vet det er min egen feil. Og jeg vet at han utnytter det at jeg er et svakt menneske. Poenget er bare at han vet akkurat hva han skal si for at jeg skal tro han mener noe med det, og jeg hadde aldri trodd at han skulle være en sånn person som ville såre meg på den måten han har gjort hele veien.

Jeg vet jeg må slutte å legge meg ned som en dørmatte for han, jeg bare vet ikke hvordan jeg skal slutte. Har prøvd alt mulig. Flyttet langt vekk pga jeg trodde det skulle hjelpe å begynne et nytt liv et annet sted hvor ingenting minnet om han.. men ikke en gang det hjalp. Er så bitter på han merker jeg, og tror det er det som gjør at jeg ikke glemmer han... fordi han lurte meg. Han var en helt annen person da jeg ble kjent med han, men så bare forandret han seg... og jeg kommer ikke over det.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Finn deg et par andre elskere. Å få sex er det siste problemet du har. Det vil gjøre at du ser at andre menn også tenner på deg. Slik vil du glemme eksen raskere.

Skrevet

Dette høres nesten ut som eksen min. Og det er ikke en bra sak, kan jeg si deg. Slett nr hans og få han ut av livet ditt. Du kommer deg ikke videre hvis du fortsetter å treffe han og ha sex med han. Du gjør det bedre verre for deg selv. Jeg har også vært der selv og jeg angrer på det. Skulle ønske jeg hadde hørt på vennene mine men nei.. Så kom deg bort fra han!!!

Skrevet

Du må se realiteten, som du beskriver så inngående selv, i øynene og skille tomme ord fra talende handlinger! Du er ikke lenger ei lita jente...eller?

Skrevet
Dette høres nesten ut som eksen min. Og det er ikke en bra sak, kan jeg si deg. Slett nr hans og få han ut av livet ditt. Du kommer deg ikke videre hvis du fortsetter å treffe han og ha sex med han. Du gjør det bedre verre for deg selv. Jeg har også vært der selv og jeg angrer på det. Skulle ønske jeg hadde hørt på vennene mine men nei.. Så kom deg bort fra han!!!

Det høres ut som om Dere kammer alle under samme kam. Vi må huske på at det finst forskjellige mennesker med ulike behov. Hos meg er det vis versa, hun dumpet meg, men det er alltid jeg som vil ha sex, men det skal sies at hun nyter det skikkelig:) Jeg har selv prøvd mange andre i denne tiden, men det er ingenting i forhold til den sexen meg og eks konen min hadde i et 15 års ekteskap og etterpå:) Hva er det som er så gale å ha sex? Det er jo noe av det mest fantastiske man kan ha her i livet:) Ha sex og kos Dere :)

Skrevet

Skriv opp alle feilene hans. Fokuser på hans negative sider. Be evt. noen venninner om hjelp hvis du ikke klarer å se det selv. Jeg ga dette rådet til en bekjent for noen år siden som var helt knust og gråt hver dag over eksen sin. I ettertid sa hun at rådet mitt hadde hjulpet henne, for han er ikke perfekt, han heller.

Skrevet
Finn deg et par andre elskere. Å få sex er det siste problemet du har. Det vil gjøre at du ser at andre menn også tenner på deg. Slik vil du glemme eksen raskere.

Er i utgangspunktet enig men ikke i dette tilfellet.

Ts må sette kniven på strupen, og si til han at enten eller. Enten er de sammen, eller glemmer de det.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Er i utgangspunktet enig men ikke i dette tilfellet.

Ts må sette kniven på strupen, og si til han at enten eller. Enten er de sammen, eller glemmer de det.

To sider av samme sak. Bare mer konkretisert i mitt forslag.

Skrevet

Det er bare det, jeg vet godt at han ikke er en person jeg ville falt for nå om jeg ble kjent med han slik jeg kjenner han nå. Jeg har skrevet den lange listen som en foreslår over, med alle de negative egenskapene jeg kom på med han..og det ble en ganske lang liste. Listen hjalp en liten stund, men likevel ikke. Poenget tror jeg, er at jeg er så utrolig redd for at han skal finne seg en ny kjæreste (før jeg evt finner en ny) og at han da skal være skikkelig god mot henne...ikke behandle henne slik han behandlet meg. Det er det jeg går rundt og tenker på også...at jeg ikke skjønner hvorfor han tenker jeg fortjente/fortjener å bli behandlet som ingenting verdt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...