Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrulig usikker på om jeg skal si noe...

Min gode barndomsvenn, mann med dametekket som vet å benytte seg av det, har "holdt på" med min gode kollega i over 5 måneder nå. Hun mener de er sammen. Han mener de "dater", men ikke er kjærester ennå.

Tingen er at han holder på med andre bak hennes rygg. Nå synes jo han ikke at de er kjærester, og føler derfor han kan gjøre det. Når vennegjengen vår er ute på byen sammen, så er han festens midpunkt og sjarmere damene i senk. Relativt ofte blir det klinings og gjerne noe mer med ymse damer.

Dette skjer som regel når min kollega ikke er med. Men flere ganger har det blitt "drama" når kollegaen har dukket opp og sett at han flørtet rundt (type hånd ned i bh'en på noen, fotflørting, "gnikking" (He he) mm).

Det som skjer da er at det blir roping og gråting fra hennes side. Hun stormer ut. Han ser ut til å bry seg mindre..

Neste dag skværer de opp igjen og så er det hjemmekvelder med film og kos ++ helt til neste helg når det er på an igjen. Da er han veldig "på" henne, med masse fine ord, full oppmerksomhet, kosing osv.

Jeg føler dette forholdet er relativt f** up (uansett hva det er de kaller det).

Jeg har så veldig vondt av min kollega og lurer på om noen (jeg??) å ta en prat med henne for å gi henne en kraftig reality check.

Er hun beyond rescue?? HMM? :regn:

Og nei, ingen av dem er 14. Han er 28 og hun er 27.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du omtaler henne som en god kollega. Så ja, jeg ville sagt fra.

• Liker 1
Skrevet

Nja, det er ikkje heilt svart kvitt dette, då.

Når ein les ditt innlegg ser ein at du har sympati for henne. Samtidig så verkar det kanskje som om du synes at ho er litt mindre smart som lar seg herse med...?

Du omtalar denne mannen som ein barndomsven, ein som tydeleg tilhøyrer samme vennegjengen som deg.

Eg syns ikkje du skal seie noko direkte til henne. Verkar som om ho er blinda av forelsking. Om ei tid vil ho nok sjå litt klarare.

Uansett kva som skjer mellom desse, så er det vel slik at det er han du kjem tilø å ha kontakt med i framtida.

Litt småkjipt å bli kjent som "angjevar" i eigne rekkjer, vel?

Skrevet

Synes du bør snakke med barndomsvennen din. Si at du ikke liker å se på at din gode kollega blir såret. Si til han at hvis han fortsetter med affærene sine bak hennes rygg, vil du fortelle kollegaen din hvordan det ligger an.

Gjest Kvinne41
Skrevet
Synes du bør snakke med barndomsvennen din. Si at du ikke liker å se på at din gode kollega blir såret. Si til han at hvis han fortsetter med affærene sine bak hennes rygg, vil du fortelle kollegaen din hvordan det ligger an.

Hva? Hvorfor skulle hun prate med ham? Han virker jo helt nedsnødd når det gjelder denne dama.

Tipper det ikke vil ha noe å si hva andre mener om han. :goodbye:

Skrevet
Hva? Hvorfor skulle hun prate med ham? Han virker jo helt nedsnødd når det gjelder denne dama.

Tipper det ikke vil ha noe å si hva andre mener om han. :goodbye:

Det kan godt hende han ikke bryr seg. Men da har ihvertfall ts gitt han en sjanse til å skjerpe seg. Og om han ikke gjør det, kan ts fortelle kollegaen det uten dårlig samvittighet.

Skrevet

jeg ville ha ventet på den rette anledningen til å ymte frempå til henne noe sånn som at "Ja, det er jo helt tydelig at du tar dette mye mer seriøst enn hva han gjør...", og liksom la denne setningen henge litt i lufta for å enten bygge videre på den eller å la det hele ligge ut i fra den reaksjonen du eventuelt måtte få.

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du skal snakke med henne om, da hun tydeligvis vet hvordan han oppfører seg i hennes fravær. Hun har tydeligvis funnet ut at han er verdt å beholde til tross for dårlig oppførsel, og jeg klarer ikke helt å se at hun kommer til å ombestemme seg fordi du snakker med henne om det.

Skrevet
Jeg er så utrulig usikker på om jeg skal si noe...

Min gode barndomsvenn, mann med dametekket som vet å benytte seg av det, har "holdt på" med min gode kollega i over 5 måneder nå. Hun mener de er sammen. Han mener de "dater", men ikke er kjærester ennå.

Tingen er at han holder på med andre bak hennes rygg. Nå synes jo han ikke at de er kjærester, og føler derfor han kan gjøre det. Når vennegjengen vår er ute på byen sammen, så er han festens midpunkt og sjarmere damene i senk. Relativt ofte blir det klinings og gjerne noe mer med ymse damer.

Dette skjer som regel når min kollega ikke er med. Men flere ganger har det blitt "drama" når kollegaen har dukket opp og sett at han flørtet rundt (type hånd ned i bh'en på noen, fotflørting, "gnikking" (He he) mm).

Det som skjer da er at det blir roping og gråting fra hennes side. Hun stormer ut. Han ser ut til å bry seg mindre..

Neste dag skværer de opp igjen og så er det hjemmekvelder med film og kos ++ helt til neste helg når det er på an igjen. Da er han veldig "på" henne, med masse fine ord, full oppmerksomhet, kosing osv.

Jeg føler dette forholdet er relativt f** up (uansett hva det er de kaller det).

Jeg har så veldig vondt av min kollega og lurer på om noen (jeg??) å ta en prat med henne for å gi henne en kraftig reality check.

Er hun beyond rescue?? HMM? :regn:

Og nei, ingen av dem er 14. Han er 28 og hun er 27.

Jeg NEKTER å tro at dette er annet enn tull. Ingen damer med vettet og respekten for seg selv holder på slik.

Nå er jo jeg mann, men også menneske. TENK!

Og hun her må jo ha en seriøs mental lidelse for å la seg behandle som dette.

-One-

Gjest brutal_mann
Skrevet

Vi ser jo hva slags mennesker TS velger å ha som venner.

Skrevet

Hvis jeg var kollegaen din, og ikke ante hvordan han egentlig oppførte seg på byen, hadde jeg satt stor pris på om du fortalte meg dette. Men ut i fra det du skriver så vet hun tydeligvis hvordan han kan være! Og da er det opp til henne syns jeg.

• Liker 1
Skrevet

Kollegaen din er en voksen dame, jeg nekter å tro på at hun virkelig ikke har peiling på hva som egentlig skjer. Jeg foreslår at du snakker med kompisen din, og forteller han hva du syns. Fortell han at om han ikke tar seg av det, så vil du fortelle kollegaen din om hva du ser. Bryr han seg om deg så vil han prøve å snakke med kollegaen din. Hvis han likevel ikke gjør det, og du snakker med kollegaen din selv, så må du være klar for å høre at hun ikke tar deg seriøst eller at hun bare ignorerer det du sier fordi hun er i sin egen verden der hun er sammen med kompisen din.

Skrevet

Du sier jo selv at hun catcher ham in action flere ganger. Da vet hun jo hvordan han driver på, og det er vel strengt tatt hennes valg å være sammen med en hun ikke kan stole på`?

Skrevet

Hvis du skal si noe, så si det til kompisen din. Be ham skjerpe seg. Om kollegaen til slutt innser at hun blir lurt og brukt, så vil hun nok ta det ut på deg og på jobb. For hun skjønner nok at du har visst det.

Jeg personlig ville vel holdt kjeft eller mumlet noe i munnviken til ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...