Gå til innhold

MSN og Facebook på mobil

Anbefalte innlegg

Gjest Harke peiling
Skrevet

Hei

Jeg har nettopp bestilt en ny telefon som jeg håper jeg blir fornøyd med. Det sies at det er såkalte "widgets" på denne telefonne, som facebook og andre chatteprogrammer. Lurer da på om det koster om jeg bruker disse chatte applikasjonene, eller er det "en del av telefonen?" Har ikke lyst på en laaang regning pga for mange facebook besøk :P

Har ikke peiling på slike ting ettersom jeg ikke har brukt internett på mobilen før siden jeg ikke har hatt bruk for det, men facebook hadde vært greit å gått innom når man kjeder seg :)

Takk for svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye kan sies, men jeg vil anta at det kort kan oppsummeres slik:

- ulike programmer og widgets er ofte gratis, i alle fall offisielle facebook- og twitter-widgets. Men uansett er det noe man må sjekke når man laster de ned.

- bruken av f.eks. er i utgangspunktet gratis, men du må kanskje betale for datatrafikken, altså hvor mye telefonen laster ned av data. Det blir liiitt det samme som i gamle dager med vanlig modemtilkobling til Internett. Da betalte man minuttpris, med mobil betaler man pris for nedlastet mengde. Enkelt sagt er det billigere å laste en side med tekst enn om du skal se på aaaalle bildene til noen i et facebookalbum. Du bruker her telefonnettet, og i og med at det koster å ringe, koster det også å surfe.

MEN

- min telefon har støtte for vanlig trådløst nett slik som alle pcer har i dag. Dvs. jeg kan bruke det nettet til Internett og da koster det ikke noe. I praksis omtrent det samme som om du tar med pcen din til noen og bruker deres trådløse nett.

Forskjellen på de to er at i øverste tilfelle må du selv betale for nettbruken, i etterkant. I det andre tilfellet har noen betalt for det trådløse nettet på forskudd. Enten du, veninna eller kafeen du sitter på. Alle nyere telefoner kan nytte første eksempelet, mens bare telefoner med større for trådløst nett kan nytte det andre eksempelet.

• 3 uker senere...
Skrevet

Du må betale for datatrafikken, ja, men det går ann å bestille sånn at du får så så mye for en fast pris.

Skrevet

Du må betale for datatrafikken, men mange abonnement er lagt opp slik at f.eks msn er gratis, eller at det er inkludert datagrafikk i månedsprisen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...